AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Jeg er uten familie (mor og far) og iår er det egentlig min tur til å ha barna, 14 og 16 år. Far har en stor familie, med også en ny som har et barn fra før. Plutselig kom det spørsmål fra barna om de kunne være hos far, og far mener de får bestemme selv og er selvfølgelig iår velkommen dit da hun skal ha sitt barn hjemme der. Hva hadde dere gjort? Gode råd og tips mottas med takk :-) Anonymkode: 4174c...b96
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Så han skal ha de tre år på rad da? Det hadde jeg aldri godtatt. Anonymkode: 06f04...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 Jeg ville gjort som barna ønsker. Jeg er enig med far; barna er tross alt så gamle nå at de burde bli lyttet til angående ønsker rundt samværene. Anonymkode: df725...824 6 2
EmVeeJee Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 Jeg hadde latt barna være der de ville. De skal ikke være hjemme hos deg for å please deg, de skal være der de ønsker å være. Naturlig å ville være mange på julaften! Jeg ville tatt det med et smil og benyttet anledningen og dratt til syden. Hvis økonomien ikke tillater det ville jeg meldt meg som frivillig til noe i regi av Røde kors/blå kors etc. 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 Om du har god kontakt med barnefar så ville jeg snakket med ham om dette. Julen tilhører alle; ikke bare barna. Det er helt rimelig at de må finne seg i å være litt hos deg også. Forstår likevel det kan være vanskelig å snakke med dem om det så derfor ville jeg snakket med faren deres. Anonymkode: 609b7...a6b 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er uten familie (mor og far) og iår er det egentlig min tur til å ha barna, 14 og 16 år. Far har en stor familie, med også en ny som har et barn fra før. Plutselig kom det spørsmål fra barna om de kunne være hos far, og far mener de får bestemme selv og er selvfølgelig iår velkommen dit da hun skal ha sitt barn hjemme der. Hva hadde dere gjort? Gode råd og tips mottas med takk :-) Anonymkode: 4174c...b96 Barna er så store at de må bestemme det selv. Mine er fra 13 og opp og bestemmer det selv. Anonymkode: fccd1...469 1
kri.star Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 La nå for himmelens navn barna bestemme hvor de vil være på julaften! Godt mulig du kan "tvinge" de til å være med deg nå, men de vil jo mest sannsynlig misslike det, og deg pga.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #8 Skrevet 5. desember 2023 Barna må få bestemme selv Anonymkode: 561a2...8da
Mariss@68 Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er uten familie (mor og far) og iår er det egentlig min tur til å ha barna, 14 og 16 år. Far har en stor familie, med også en ny som har et barn fra før. Plutselig kom det spørsmål fra barna om de kunne være hos far, og far mener de får bestemme selv og er selvfølgelig iår velkommen dit da hun skal ha sitt barn hjemme der. Hva hadde dere gjort? Gode råd og tips mottas med takk 🙂 Anonymkode: 4174c...b96 Jeg mener at barn trenger å vise omsorg for andre, i denne i form av at mor ikke skal sitte alene på julaften. 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Skrevet 5. desember 2023 Mariss@68 skrev (1 minutt siden): Jeg mener at barn trenger å vise omsorg for andre, i denne i form av at mor ikke skal sitte alene på julaften. Wtf. Nei. Anonymkode: 561a2...8da
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #11 Skrevet 5. desember 2023 Kan du også feire hos far et par timer eller hvordan er samarbeidet? Her bestemmer barnet. Barnet har alltid ønsket å feire jul hos meg, men det er ikke så rart da jeg har vært alene med barnet siden dag 1. Jeg har invitert far for å være grei, selv om vi ikke er bestevenner. Men det er snakk om noen timer, og jeg er jo ikke alene med far så da blir det sjeldent konflikter. Anonymkode: b9578...88b 1 1
Daria Skrevet 5. desember 2023 #12 Skrevet 5. desember 2023 Har du og far et godt nok forhold til at det kan være et alternativ at dere kan feire sammen? I utgangspunktet tenker jeg at så store barn skal få bestemme mye selv, men de er også store nok til å få påpekt (om det er tilfellet) at du da blir sittende alene den kvelden. Med valgfrihet kommer også ansvar og følger. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #13 Skrevet 5. desember 2023 Jeg hadde tatt en prat med far, og spurt om jeg kunne få være med på julemiddagen men kanskje gå hjem etterpå. Hvis han sier nei, så hadde jeg delt dagen i to, og spist grøt med barna på dagtid og så sendt dem til far på kvelden. Du kan evt. hente dem litt tidligere på morgenen på førstedagen, og så dra ut og ake eller gjøre noe annet gøy sammen. Anonymkode: 551d9...98a 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #14 Skrevet 5. desember 2023 Det må de få bestemme selv. Når jeg var 16, så flyttet jeg hjemmefra! Det kan jo være at det er litt koseligere å feire med pappaen sin,siden de er en storfamilie. Det hetter ikke "min tur til å ha dem" nå lengere...de er på vei inn i voksenlivet. Anonymkode: e0f93...ab6
Nasse Nøff Skrevet 5. desember 2023 #15 Skrevet 5. desember 2023 Tja, ikke så lett. 14 år gamle meg kunne sikkert sagt at jeg hadde hatt lyst til å være det det er stor fest, uten tanke på konsekvensene. Men når jeg da skjønte at det også betød at mor satt helt alene på julaften hadde jeg nok blitt helt knust over eget valg og ikke tilgitt meg selv. 14 og 16 åringer må også ta hensyn, og kan ikke alltid velge det som er morsomst. På samme måte som når man først har takket ja til en invitasjon så ombestemmer man seg ikke bare fordi det dukker opp noe morsommere. Så jeg synes at dere i år skal holde på det som er planlagt. Til neste år er barna hos far uansett, og så kan dere snakke om jul i god tid før de skal være hos deg igjen, for eksempel om sommeren. Da er det mye lettere å gjøre justeringer. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #16 Skrevet 5. desember 2023 Ungene må såklart bestemme selv! Når man er alenemor/far må man svelge noen kameler for ungene sin lykke. Anonymkode: 11b96...8fa 1
Kaneel Skrevet 5. desember 2023 #17 Skrevet 5. desember 2023 I seineste laget å komme med forandring i planene!
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #18 Skrevet 5. desember 2023 Jeg er ikke skilt, men har tenkt på akkurat det hvis vi skulle bli det en gang. Og jeg vet at på julaften ville jeg latt ungene bestemme hvor de vil være og ikke insistert på annen hver. Jeg har liten familie, mannen stor, så har full forståelse at det er mer stas å feire med pappa. Jeg hadde da heller droppet julen og reist bort og kost meg, så er ikke snakk om å sitte hjemme og sture alene heller. Anonymkode: c24a6...e21 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå