Gå til innhold

Sammenheng stram kjeve og bakhode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strammer kjeven om natta (tips til å slutte m det?), men kan det gi hodepine i bakhodet og toppen av hode?

Anonymkode: 100d6...41d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvordan du kan slutte med det. Kanskje sove med gom,  sånn som de som skjærer tenner bruker? 

Jeg strammer kjeven når jeg kjører langt i bil, da får jeg en syk hodepine etterhvert. 

• Liker 1
Skrevet
Anjatapinjata skrev (48 minutter siden):

Aner ikke hvordan du kan slutte med det. Kanskje sove med gom,  sånn som de som skjærer tenner bruker? 

Jeg strammer kjeven når jeg kjører langt i bil, da får jeg en syk hodepine etterhvert. 

Hvor i hodet da? Jeg føler mest på ubehag og vondt i bakhode og på sidene..

Skrevet

Da drar du til tannlegen og får tilpasset en skinne til bruk om natta. Han tar avstøpning og sender inn til de som lager sånne. Så får du den etter en ukes tid. Den hindrer deg i å bite sammen kjeven om natta 🙂

Anonymkode: 62180...c84

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da drar du til tannlegen og får tilpasset en skinne til bruk om natta. Han tar avstøpning og sender inn til de som lager sånne. Så får du den etter en ukes tid. Den hindrer deg i å bite sammen kjeven om natta 🙂

Anonymkode: 62180...c84

Vet ikke om jeg biter tenna men holder kjeven oppe liksom 

Skrevet

Be om henvisning til kjeveortoped. De kan kartlegge om du trenger skinne, og isåfall hvor. Har selv hatt stor effekt av det ved kjeveplager. 

Anonymkode: 7c305...f00

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2023 den 15.41):

Hvor i hodet da? Jeg føler mest på ubehag og vondt i bakhode og på sidene..

Ja er der jeg får vondt også.

Skrevet

Gud bedre, ja.

Jeg har en skinne jeg bruker ved behov når jeg merker at jeg våkner med hodepine, for da har jeg ligget om natta og spent/presset kjeven. Jeg fikk endel hjelp hos en fysio med øvelser for å hjelpe nakken/kjeven å slappe av og bittskinne for å motvirke det jeg gjorde om natta. Jeg hadde gjort det så lenge og så hardt at jeg har fått hakk i tennene i overkjeven etter tennene i underkjeven. Og den hodepinen, altså.... Den holdt på å gjøre meg gæærn.

Skrevet

Er det vanlig å kunne få en slags kribling/indre kløe i hode og ansikt av dette da?

Skrevet

OBS, noen blir verre av bitskinne. Det er ikke en mirakelkur for alle. 

Anonymkode: d675c...f11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...