AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Jeg strammer kjeven om natta (tips til å slutte m det?), men kan det gi hodepine i bakhodet og toppen av hode? Anonymkode: 100d6...41d
Anjatapinjata Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Aner ikke hvordan du kan slutte med det. Kanskje sove med gom, sånn som de som skjærer tenner bruker? Jeg strammer kjeven når jeg kjører langt i bil, da får jeg en syk hodepine etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 Anjatapinjata skrev (48 minutter siden): Aner ikke hvordan du kan slutte med det. Kanskje sove med gom, sånn som de som skjærer tenner bruker? Jeg strammer kjeven når jeg kjører langt i bil, da får jeg en syk hodepine etterhvert. Hvor i hodet da? Jeg føler mest på ubehag og vondt i bakhode og på sidene.. Anonymkode: 100d6...41d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 Da drar du til tannlegen og får tilpasset en skinne til bruk om natta. Han tar avstøpning og sender inn til de som lager sånne. Så får du den etter en ukes tid. Den hindrer deg i å bite sammen kjeven om natta 🙂 Anonymkode: 62180...c84 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da drar du til tannlegen og får tilpasset en skinne til bruk om natta. Han tar avstøpning og sender inn til de som lager sånne. Så får du den etter en ukes tid. Den hindrer deg i å bite sammen kjeven om natta 🙂 Anonymkode: 62180...c84 Vet ikke om jeg biter tenna men holder kjeven oppe liksom Anonymkode: 100d6...41d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 Be om henvisning til kjeveortoped. De kan kartlegge om du trenger skinne, og isåfall hvor. Har selv hatt stor effekt av det ved kjeveplager. Anonymkode: 7c305...f00
Anjatapinjata Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 5.12.2023 den 15.41): Hvor i hodet da? Jeg føler mest på ubehag og vondt i bakhode og på sidene.. Anonymkode: 100d6...41d Ja er der jeg får vondt også.
Bålkaffe Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 Gud bedre, ja. Jeg har en skinne jeg bruker ved behov når jeg merker at jeg våkner med hodepine, for da har jeg ligget om natta og spent/presset kjeven. Jeg fikk endel hjelp hos en fysio med øvelser for å hjelpe nakken/kjeven å slappe av og bittskinne for å motvirke det jeg gjorde om natta. Jeg hadde gjort det så lenge og så hardt at jeg har fått hakk i tennene i overkjeven etter tennene i underkjeven. Og den hodepinen, altså.... Den holdt på å gjøre meg gæærn.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #9 Skrevet 8. desember 2023 Er det vanlig å kunne få en slags kribling/indre kløe i hode og ansikt av dette da? Anonymkode: 100d6...41d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 OBS, noen blir verre av bitskinne. Det er ikke en mirakelkur for alle. Anonymkode: d675c...f11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå