Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser stadig at flere ikke ønsker seg noe fordi de "har alt". Er dere bare veldig takknemlige for det dere har eller har dere faktisk "alt"? Jeg har haugevis jeg ønsker meg, nye glass, nye gryter, nye hengsler til kjøkkenet, nytt sengetøy, ny veske, nye truser osv. Jeg har jo alt i den forstand,  men det er hullete/slitt/delvis ødelagt. Så lurer jeg på om jeg er veldig utakknemlig eller om dere som sier dere "har alt" faktisk har alt dere trenger i ok stand?

Anonymkode: 67ee7...d27

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil absolutt si jeg "har alt", ja. Har alt jeg trenger, kunne jo selvsagt hatt finere sengetøy/veske/jakke whatever, men i et miljøperspektiv så klarer jeg meg absolutt uten noe nytt. Så jeg ønsker meg forbruksvarer til jul - olivenolje, vin, te. Tynne ullsokker, strømper og truser går forsåvidt også som forbruksvare i min bok. 

Anonymkode: e2d29...a95

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg kunne godt hatt nytt sengetøy, nye håndduker, nye vinglass, men det er i grunn bare overforbruk. Jeg har. De er bare ikke så fine. 

Endret av BobbySocks
  • Liker 6
Skrevet

Jeg har alt jeg trenger, og det aller meste er i god stand. Kjempevanskelig å finne på julegaveønsker fordi jeg helt oppriktig føler jeg ikke trenger noe. Jeg er en helt vanlig dame på 26 år med samboer, et barn og helt grei inntekt, haha.

Anonymkode: 32c57...0fe

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil absolutt si jeg "har alt", ja. Har alt jeg trenger, kunne jo selvsagt hatt finere sengetøy/veske/jakke whatever, men i et miljøperspektiv så klarer jeg meg absolutt uten noe nytt. Så jeg ønsker meg forbruksvarer til jul - olivenolje, vin, te. Tynne ullsokker, strømper og truser går forsåvidt også som forbruksvare i min bok. 

Anonymkode: e2d29...a95

BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne godt hatt nytt sengetøy, nye håndduker, nye vinglass, men det er i grunn bare overforbruk. Jeg har. De er bare ikke så fine. 

Men hvordan mener dere med finere? Altså at de ikke er så pene eller er de fulle i hull? Vi har sengetøyet vi hadde hjemme hos foreldrene våre da vi var barn. Vi har bare 4 glass og trusene har hull. De er jo fortsatt brukenes da, men skulle gjerne hatt nytt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kanskje ikke alt, det er det ingen som har. Men jeg har i grunn alt jeg har lyst på, i hvert fall alt som er innenfor rammen av et gavebudsjett.

TS. Start med p bytte ut de hullete trusene 😂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvordan mener dere med finere? Altså at de ikke er så pene eller er de fulle i hull? Vi har sengetøyet vi hadde hjemme hos foreldrene våre da vi var barn. Vi har bare 4 glass og trusene har hull. De er jo fortsatt brukenes da, men skulle gjerne hatt nytt.

Når jeg kjøper nytt er det fordi jeg er lei av de vi har, ikke fordi det er veldig gammelt eller i dårlig stand. Ikke at jeg kjøper nytt ofte altså, det er jo helt bortkastet om man ikke trenger det.

Anonymkode: 32c57...0fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Leser stadig at flere ikke ønsker seg noe fordi de "har alt". Er dere bare veldig takknemlige for det dere har eller har dere faktisk "alt"? Jeg har haugevis jeg ønsker meg, nye glass, nye gryter, nye hengsler til kjøkkenet, nytt sengetøy, ny veske, nye truser osv. Jeg har jo alt i den forstand,  men det er hullete/slitt/delvis ødelagt. Så lurer jeg på om jeg er veldig utakknemlig eller om dere som sier dere "har alt" faktisk har alt dere trenger i ok stand?

Jeg har ikke "alt", men jeg har alt jeg trenger, og mer enn det. Og skulle jeg mangle noe, kjøper jeg det. Er så heldig å være i den situasjonen at jeg kan kjøpe det jeg trenger, når jeg trenger det. Men jeg er ikke kravstor. Et hull i en sokk, det kan jeg leve med en stund, til hele tåa, eller hælen stikker ut. Nye sko kjøper jeg ikke før de gamle går opp i sømmene. 

Skulle jeg ønske meg noe, må det være opplevelser, samt tid og krefter til å delta på disse opplevelsene. Mer fritid ville også vært kjekt, for jeg jobber veldig mye, spesielt i sommerhalvåret. Jobber hele sommeren når resten av familien har sommerferie.

Men når jeg har alt jeg trenger og kan kjøpe det jeg mangler, mister jeg jo litt gleden ved å få nyttige gaver, eller gleden ved å endelig kunne kjøpe noe jeg har ønsket meg, og spart til lenge. Det er ikke lett for folk å kjøpe gaver til meg heller, og da blir det stort sett bare en tilfeldig ting som det verken er spesielt spennende å gi bort, eller spesielt spennende å få, bare fordi man føler man må ha en gave, lissom.

Anonymkode: a801a...5d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er slike ting vi også ønsker oss til jul.

Når sengetøyet eller håndklærne er utslitte så ønsker vi oss nytt sengetøy eller nye håndklær til jul.
Når tallerkner eller glass er knust ønsker vi oss nye tallerkner eller glass til jul for å supplere.
Når tøflene eller pysjamasen er utslitt ønsker vi oss nye til jul.
Trenger en ny genser?  Det settes på ønskelisten
Nytt strykejern?  Det settes på ønskelisten
Nye votter eller vanter?  Det samme

Bruks- eller forbruksting er alltid det som står på gavelistene hos oss.

Anonymkode: 2966c...b39

• Liker 2
Skrevet

Er over 50, og har alt. Min ønskeliste består alltid av fine stearinlys, diverse kremer, parfyme, bøker osv. Akkurat i år står ny morgenkåpe på ønskelisten. 

Anonymkode: b4676...804

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at de som sier de har alt, er de som ikke nødvendigvis har alt- men har penger nok til å kjøpe seg det de evt trenger selv. 

Anonymkode: 10255...855

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Når man er over halvveis i livet så har man ofte alt. Mine skap og skuffer er fulle og jeg vil rett og slett ikke ha mer så jeg må kaste noe jeg allerede har. SÅ her er det kun forbruksvarer som skal inn i hus. 

Anonymkode: c0b23...a39

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg har alt, og det jeg ikke har kjøper jeg selv. Jeg har ganske eksklusiv smak, så det ville ikke falt meg inn å ønske meg sengetøy eller klær i min prisklasse. Ingen av mine nærmeste har råd til det jeg liker uansett.

Og så er det et miljøperspektiv, når man kjøper fine ting så holder de heldigvis lenge. Hvis folk absolutt skal gi meg noe, så ønsker jeg at de donerer til veldedighet.

Anonymkode: 3f58a...ba5

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke man skal kjøpe dumme materialistiske ting. Dette klarer folk selv stort sett.

Anonymkode: 77b75...17a

• Liker 1
Skrevet

Har jo ikke "alt", men har alt jeg trenger og virkelig ønsker meg.  Er det noe jeg savner eller ønsker meg så kjøper jeg det.  Og da får jeg det jeg vil ha når jeg vil ha det. 

Eventuelt om det er noe jeg ønsker meg så er det i kategorien så dyrt at det får jeg ikke i gave og må spare opp til selv :)

Anonymkode: 13446...096

Skrevet

Har alt jeg trenger, og ønsker meg ikke mer ræl som fyller opp huset med rot. 

Det eneste jeg ønsker meg i år er en ny robotstøvsuger med moppefunksjon, min gamle Roomba begynner å bli dement. 

Skrevet

Jeg er en av de som "har alt", hvertfall av ting det går ann å ønske seg til jul. Kan liksom ikke skrive ny tesla og hytte på Trysil på ønskelista.... Trenger jeg noe så kjøper jeg det når jeg trenger det. Derfor ønsker jeg meg kun gaver som kan spises, drikkes, oppleves eller brukes opp. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ofte at det handler om holdning mer enn materielle ting. Nå er jeg 45. Og jeg har alt og vel så det. Det har jeg følt i noen år. Da jeg var yngre, så ønsker jeg ditt og datt. Byttet glass og serviser jevnlig osv. alt var bruk og kast. Nå er jeg fornøyd med det jeg har. Hvorfor skal jeg kjøpe nye glass når de jeg har er like fine? 

• Liker 1
Skrevet

Personlig har jeg alt jeg trenger og mere til. Huset i sin helhet har behov for vedlikehold, men det er jo ikke noe man får i julegave. Så trenger i grunn penger ;)

Anonymkode: c7217...904

• Liker 1
Skrevet

Snille barn, kjærlig kjæreste, veloppdragen hund og ryddig hus.

En halv dag på lukket bane med en sportslig bil og instruktør.

Ja, og så står vi ovenfor renovering av hus.

Ut over det ønsker jeg meg lite.

Anonymkode: dd639...e05

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...