AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Exen til samboer nekter at jeg skal møte opp på arrangementer som for eks juleavslutninger osv… men barna maser om at jeg skal møte opp. Hva gjør jeg? Skal jeg ta hensyn til hennes meninger? har bodd med samboer i 3 år. Anonymkode: af1f1...da8 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Det kan hans eks ikke bestemme. Det er din mann som evt. får gi henne konkret beskjed om dette. Anonymkode: 17621...f25 8 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Exen til samboer nekter at jeg skal møte opp på arrangementer som for eks juleavslutninger osv… men barna maser om at jeg skal møte opp. Hva gjør jeg? Skal jeg ta hensyn til hennes meninger? har bodd med samboer i 3 år. Anonymkode: af1f1...da8 Hun har ikke en dritt å si, og bestemmer ikke over deg. Du drar fordi barna ønsker det. Drit i den bitre eksen. Anonymkode: 88e16...0de 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 Sånn er eksen min og, men min kjæreste er med. Barnet er mer knyttet til han og har kun dagssamvær med far. Sånt driter jeg i, min kjæreste er en del av barnets liv så sånn er det Hun kan ikke nekte det. Anonymkode: 88bd4...3fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 På juleavslutninger etc blir det ekstremt mange folk om alle steforeldre også skal møte i tillegg til foreldre. Anonymkode: 1dc9c...398 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 Vanlig juleavslutning kl.08.30 3.klasse: mannen og jeg diskuterer hvem som MÅ gå, en av oss må. Ufattelig upraktisk med tanke på jobb, men jeg skal på korpskonserten, faren på danseforestillingen, og begge skal forsøke pianokonserten, så da går vi til skolen på ett barn hver. (og vi lengter etter at dette tar slutt, trodde det skulle bli bedre etter barnehagen). Så sitter vi der på rekka bak Leonards mor, Leonards stefar, Leonards halvsøster, Leonards far, Leonards farmor og og Leonards helsøster. Det var ingen forestilling, hele trinnet sang (uten å ha øvd hørtes det ut som, ingen høydare). Leonard syntes kanskje det var fint, men jeg håper han har andre anledninger til å samle familien og få litt oppmerksomhet, det fremsto som konkurranse, hvorfor skulle farmor og søster (tatt ut av undervisningen) være med, om ikke for å ha "likt antall" mellom mor og far.... Har du lyst? Far bestemmer. Anonymkode: 1315a...0a4 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 er vel bare å dukke opp til arrangementer det. exen har vel ingenting å si... Anonymkode: 9aa18...e3d 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #8 Skrevet 5. desember 2023 Dette har ikke eksen noe med. Hvis barna og samboeren din vil ha deg der så still opp. AnonymBruker skrev (58 minutter siden): På juleavslutninger etc blir det ekstremt mange folk om alle steforeldre også skal møte i tillegg til foreldre. Anonymkode: 1dc9c...398 Hvis dette er et problem hos dere er det skolens ansvar å informere om at pga plassmangel kan hver elev bare ha med seg to gjester. Det er ikke gjestenes ansvar å gjette om skolen har plass nok. Anonymkode: e2e67...196 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 Hva skjer om du møter opp? Blir eksen hjemme? Anonymkode: 8fc86...3d7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis dette er et problem hos dere er det skolens ansvar å informere om at pga plassmangel kan hver elev bare ha med seg to gjester. Det er ikke gjestenes ansvar å gjette om skolen har plass nok. Anonymkode: e2e67...196 Jeg har tenkt at det er helt normalt jeg, at det kun er foreldrene til barnet som kommer. Anonymkode: 1dc9c...398 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #11 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Exen til samboer nekter at jeg skal møte opp på arrangementer som for eks juleavslutninger osv… men barna maser om at jeg skal møte opp. Hva gjør jeg? Skal jeg ta hensyn til hennes meninger? har bodd med samboer i 3 år. Anonymkode: af1f1...da8 Det har ikke exen noen ting med. Her må man sette barnas ønsker foran sitt eget ego (exen altså). Barna ønsker å ha deg der - da stiller du opp. Her stiller begge foreldre med nye partnere på juleavslutning etc. Ser noen skriver i forhold til plassmangel - det er ikke grunn til å bli hjemme med mindre skolen da opplyser om at det er liten plass. Men ved skoleavsluttning og juleavsluttning er det helt vanlig at både søsken og besteforeldre kan komme om de ønsker. Anonymkode: 3a029...43a 1
Wifey80 Skrevet 5. desember 2023 #12 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): På juleavslutninger etc blir det ekstremt mange folk om alle steforeldre også skal møte i tillegg til foreldre. Anonymkode: 1dc9c...398 Hva så? Hun kan uansett ikke tvinge henne til å la være å komme. Hun bør vær glad for å ha en steforelder som bryr seg og stiller opp for hennes barn. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #13 Skrevet 6. desember 2023 Så lenge den andre part stiller opp også selv om du møter så stiller du opp det synes jeg. Vet om flere hvor ex ikke stille opp om ny partner er med.. Hjelper ikke hvor mye barna vil ha med alle parter, men når ex nekter å møte pga ny partner er til stede da velger ny partner å heller holde seg unna. synd når voksne folk skal oppføre seg på disse måtene synes jeg Anonymkode: 319ef...fba
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #14 Skrevet 6. desember 2023 Er så kjipt og dårlig gjort når voksne (og særlig foreldre) ikke klarer å sette barna først. Får vondt langt inni hjerterota når jeg hører historiene til mange barn og ungdom som har foreldre som ikke bor sammen (og jeg snakker med en del barn). Så selvfølgelig skal du møte opp når barna ønsker det. Mor til barna bør heller være glad for at barna har en stemor de har et så godt forhold til❤️ Anonymkode: eae33...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #15 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har tenkt at det er helt normalt jeg, at det kun er foreldrene til barnet som kommer. Anonymkode: 1dc9c...398 Vel, mange barn har gjerne med besteforeldre, tanter/onkler også. Det et helt normalt. Anonymkode: eae33...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #16 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, mange barn har gjerne med besteforeldre, tanter/onkler også. Det et helt normalt. Anonymkode: eae33...1ce Det varierer nok fra skole til skole hvor god plass det er. Med min datter (liten klasse) kunne man ha med både fofreldrfe og besteforeldre. Med min sønn (mye større klasse) er kun foreldrene velkommen. Anonymkode: 1dc9c...398 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå