AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Jeg har de siste to årene plutselig blitt helt rød i ansiktet (ikke på resten av kroppen eller halsen) Det kan se ut som jeg er solbrent, men jeg får ikke blemmer eller andre fysiske tegn. Det er ikke vondt og går over etter maks 5 minutter, og kommer i ny og ne- typ 8-10 ganger i året. Det er mulig at jeg får det oftere, men siden jeg ikke merker noe fysisk, oppdager jeg det kun når jeg ser meg i speilet. Det er nesten jevnt i hele ansiktet - panne, kinn, hake, og nesen, men noen hvite områder som er litt tilfeldig fordelt. Jeg har ingen kjente allergier, men har to autoimmune sykdommer; Hashimoto og Alopecia. Ellers i normal form, normalvektig. Jeg har ikke klart å sette det i sammenheng med noe spesielt jeg gjør eller spiser, det kommer veldig tilfeldig, også når jeg ikke er stresset og har slappet av hele dagen. Er det noen som har noe ide om hva dette kan være? Fastlegen min var heller ikke sikker, så jeg søker litt råd utover helsevesenet. Anonymkode: 657d5...008
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Det kan være rosacea flare up. Vanlig å utvikle i 30 årene Anonymkode: 890e6...ab6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå