Gå til innhold

Positiv graviditetstest men ingen foster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Her for leden tok jeg en graviditetstest da jeg hadde en del symptomer som at jeg tissa og hadde ømme bryster.

Den var positiv.

Også dro jeg for å sjekke meg hos gynokologen, tidlig ultralyd. Der var det ingen foster??

Jeg hadde to cyster på eggstokkene. Jeg ble helt fra meg og tenkte dette var kreft.

Men tok biopsi og fjernet dem med en kikhullsoperasjon. 

Det var heldigvis Ingen kreft men ble utredet med pcos og utredes for endometriose nå.

Er det noen som har opplevd positiv graviditetstest også har det vist seg å være en cyste?

Legen sa i noen tilfeller kan det skje at hcg blir høyere pga det. 

Anonymkode: 70200...081

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når fikk du positiv test, og hvor langt skulle du vært på vei når du var på ultralyd? Har du hatt mens eller lignede blødning i mellomtiden? Har du regelmessige sykluser, og hvor lange er de? Tenker at det er flere muligheter her:

- testen kan ha vært falsk positiv. Sjelden, men det skjer. Tok du mer enn én? Tok gynekolog blodprøve for å måle hcg nå og om det stiger eller synker? 

- Du kan ha vært gravid men mistet tidlig, det er ikke uvanlig. Da vil du før eller senere få en menslignende blødning. 

- Du kan ha vært/være gravid men for kort på vei til å se noe på ultralyd. Kommer selvfølgelig an på timingen for ultralyd i forhold til positiv test og sykluslengde. 

En venninne av meg opplevde såkalt blæremola, da vokser det vev i livmoren uten at det er et foster og hcg stiger raskt. Kan være ondartet, men stort sett ikke. Men da ser man jo vevet på ultralyd, i det minste. 

Anonymkode: db295...c4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når fikk du positiv test, og hvor langt skulle du vært på vei når du var på ultralyd? Har du hatt mens eller lignede blødning i mellomtiden? Har du regelmessige sykluser, og hvor lange er de? Tenker at det er flere muligheter her:

- testen kan ha vært falsk positiv. Sjelden, men det skjer. Tok du mer enn én? Tok gynekolog blodprøve for å måle hcg nå og om det stiger eller synker? 

- Du kan ha vært gravid men mistet tidlig, det er ikke uvanlig. Da vil du før eller senere få en menslignende blødning. 

- Du kan ha vært/være gravid men for kort på vei til å se noe på ultralyd. Kommer selvfølgelig an på timingen for ultralyd i forhold til positiv test og sykluslengde. 

En venninne av meg opplevde såkalt blæremola, da vokser det vev i livmoren uten at det er et foster og hcg stiger raskt. Kan være ondartet, men stort sett ikke. Men da ser man jo vevet på ultralyd, i det minste. 

Anonymkode: db295...c4c

Oi det var mye spørsmål, nesten som å komme til gynokologen igjen😅

Som jeg sa hadde jeg to cyster.

Jeg tok 2 graviditetstester. Begge ble positiv.

Tok blodprøve å den også var positiv.

Jeg har ikke hatt noen blødninger, eller andre symptomer annet enn ømme bryster og tissa ofte.

Jeg spurte direkte om jeg eventuelt hadde spontan abortert men jeg har ikke hatt blødninger så det ville vært rart sa overlegen. 

Legen sa dette kan skje pga cystene.

Jeg har vært på kontroll etter 3 måneder etter operasjon og fortsatt ingen foster. Så kan umulig ha vært gravid eller være gravid.

Etter noen dager etter operasjonen var graviditetstesten negativt.

Anonymkode: 70200...081

Skrevet

Jeg har hatt hcg-produserende vanncyste. Ikke farlig, men siden vi prøvde å få barn ble den tømt. Får ikke eggløsning med mye hcg i kroppen 

Anonymkode: 7c4ec...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...