AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Til dere lesere! Jeg er ei voksen dame som sliter med en tung depresjon og er skeptisk til de ordinære 'anti-dep-medisinene' da de vistnok er vanskelige å komme seg av og kan ha div bivirkninger. Dermed tenker jeg i alternative baner. Nå har jeg sett mange YT videoer der folk påstår de har fått den livsnødvendige medisinen, Ketamin, som har gitt de et bedre liv omtrent på timen. Nå tror ikke jeg på noe 'quick fix' men har stor tro på at det kan være en fantastisk medisin om en jobber hand i hand med medisinen. Nå vet jeg at en får K-spray på resept, men jeg har jo mest tro på ei sprøyte der en bør være under oppsyn i ca 40 min så spørsmålet mitt er om det er noe her som vet om dette kan la seg gjøre? PS. Har du noe relevant erfaring, eller vet noe om det jeg lurer på så hyl ut - gjerne på pm. Anonymkode: 4f5e4...65b 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Offentlig er det vel bare et sted som tilbyr det. Men ellers er det bare å søke så er det flere private som tilbyr, men det koster jo deretter da. https://www.sykehuset-ostfold.no/behandlinger/ketamin-mot-behandlingsresistent-depresjon/ Anonymkode: a1f2b...d0b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 Ta og sjekk forskningen heller. En klarer ikke å finne en effekt av ketamin når en gjør seriøse undersøkelser. Anonymkode: 06186...c09 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Offentlig er det vel bare et sted som tilbyr det. Men ellers er det bare å søke så er det flere private som tilbyr, men det koster jo deretter da. https://www.sykehuset-ostfold.no/behandlinger/ketamin-mot-behandlingsresistent-depresjon/ Anonymkode: a1f2b...d0b Det er flere offentlige sykehus som tilbyr det. Anonymkode: ca44f...cff
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er flere offentlige sykehus som tilbyr det. Anonymkode: ca44f...cff Ikke i Norge nei. Og på sykehuset i Østfold er det fortsatt på forskningstadiet som prøveprosjekt, ikke åpent for alle Det finnes private klinikker med psykiatere som gjør det, men da må man ut med nærmere 30.000 kr i måneden. Anonymkode: b375e...b1b 1 1
Druid Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ta og sjekk forskningen heller. En klarer ikke å finne en effekt av ketamin når en gjør seriøse undersøkelser. Anonymkode: 06186...c09 Javnt over ser jeg kun undersøkesler som nærmest dokumenterer mirakuløse effekter, spesielt med tanke på at terapi stort sett er diskreditert. Har du noen mer seriøse undersøkelser? (Vi må forresten få bedre forståelse av hvordan placebo virker : vi kan ikke fortsette å ignorere virkningen basert på at vi ikke skjønner mekanismene, spesielt fordi dette er generelt for veldig mye behandling vi VET virker) Endret 5. desember 2023 av Druid 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ikke i Norge nei. Og på sykehuset i Østfold er det fortsatt på forskningstadiet som prøveprosjekt, ikke åpent for alle Det finnes private klinikker med psykiatere som gjør det, men da må man ut med nærmere 30.000 kr i måneden. Anonymkode: b375e...b1b Sykehuset Innlandet gjør det hvertfall. Både for smertebehandling og depresjon. Anonymkode: ca44f...cff 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 Druid skrev (På 5.12.2023 den 11.10): Javnt over ser jeg kun undersøkesler som nærmest dokumenterer mirakuløse effekter, spesielt med tanke på at terapi stort sett er diskreditert. Har du noen mer seriøse undersøkelser? (Vi må forresten få bedre forståelse av hvordan placebo virker : vi kan ikke fortsette å ignorere virkningen basert på at vi ikke skjønner mekanismene, spesielt fordi dette er generelt for veldig mye behandling vi VET virker) Ja, det virker veldig lovende! Har googlet, sett YT videoer og snakket med folk som har prøvd og alt positivt! Usakligheter gjennomskuer jeg som oftes fort så forholder meg kun til seriøse kilder... Anonymkode: 4f5e4...65b 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #9 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, det virker veldig lovende! Har googlet, sett YT videoer og snakket med folk som har prøvd og alt positivt! Usakligheter gjennomskuer jeg som oftes fort så forholder meg kun til seriøse kilder... Anonymkode: 4f5e4...65b 🤣🤣🤣🤣🤣alle som er uenige med deg er useriøse? Takk for dagens latter! Anonymkode: a25fb...b27 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 🤣🤣🤣🤣🤣alle som er uenige med deg er useriøse? Takk for dagens latter! Anonymkode: a25fb...b27 Som sagt så gjennomskuer jeg fort usakligheter og når det gjelder deg må jeg nesten spør deg hva godt du trodde jeg fikk ut av innlegget ditt, egentlig?! Anonymkode: 4f5e4...65b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #11 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 5.12.2023 den 10.29): Ikke i Norge nei. Og på sykehuset i Østfold er det fortsatt på forskningstadiet som prøveprosjekt, ikke åpent for alle Det finnes private klinikker med psykiatere som gjør det, men da må man ut med nærmere 30.000 kr i måneden. Anonymkode: b375e...b1b Visstnok kun Sykehus Østfold som har det og Moss DPS. De to private klinikkene i landet - Oslo og Bergen tar ca 15000 (tror ikke det kommer på hele 30000) men uansett sliter jeg med å få råd til det pr i dag i allefall... Anonymkode: 4f5e4...65b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #12 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Visstnok kun Sykehus Østfold som har det og Moss DPS. De to private klinikkene i landet - Oslo og Bergen tar ca 15000 (tror ikke det kommer på hele 30000) men uansett sliter jeg med å få råd til det pr i dag i allefall... Anonymkode: 4f5e4...65b Sykehuset Innlandet bruker det også. Både mot depresjon og smerte. Anonymkode: ca44f...cff 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sykehuset Innlandet bruker det også. Både mot depresjon og smerte. Anonymkode: ca44f...cff Er det to forskjellige sykehus det? Anonymkode: 4f5e4...65b
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #14 Skrevet 9. desember 2023 Det er helt utrolig egentlig at du ikke har forsøkt noen av de vanligste medisinene før du bestemmer deg for at det ikke er noe for deg og at du behøver Ketamin (!) injeksjoner. Det er høyst ulogisk. Ut fra den andre tråden din så regnet jeg egentlig med at du hadde prøvd ut en lang rekke av dem uten effekt, men nei. Youtube er en helt elendig kilde. At noen legger ut videoer med de gode effektene de har fått betyr ikke at dette er sikkert å bruke for verken deg eller de fleste. Kvalitetssikringen her er lik null. Overlat det til legen å velge ut den behandlingen som er best for deg, han sitter på den rette kompetansen og kan ta en god og ikke minst trygg avgjørelse. Anonymkode: d5971...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #15 Skrevet 9. desember 2023 Jeg har på lager bare ta kontakt Anonymkode: 86fa5...cce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå