AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Del Skrevet 4. desember 2023 Litt misvisende tittel egentlig, for det er da barna som vil sende julekort til sine besteforeldre og tanter; mine eks-familie. I kveld ordnet jeg med julekortene slik at de er klare når tiden nærmer seg, ungene satt og tegnet på siden og vi snakket om hvem vi pleier å sende til. Da kom det frem at barna forventer at vi sender til farfar og farmor og to tanter. Det er selvfølgelig helt naturlig at de vil det og normalt sett hadde dette vært en "no brainer", men jeg fikk en lite hyggelig telefon fra min eks i fjor med klar beskjed at jeg ikke hadde noe med å sende julekort til hans familie. Jeg ble selvfølgelig veldig overrasket over at han tok dette så ille opp og understrekte at julekortet jo ikke er fra meg men fra ungene, men det hadde visst ikke noe å si. Jeg kom til å tenke på om kanskje han hadde tenkt å sende julekort fra ungene til "sine" og sa også at jeg i såfall beklaget for at jeg ikke hadde tenkt på det før. Men det skulle han heller ikke sa han, og han ville ikke ha noe julekort selv heller. Kan legge til at dette er veldig typisk oppførsel fra han, opplever han ofte vanskelig bare for å være vanskelig. "Å møtes på halvveien" er et uttrykk han ikke kjenner til. Dette synes jeg er fryktelig trist! Selvfølgelig har barna lyst til å dele ut julekort til pappan sin og besteforeldre. De skal besøke besteforeldrene i julen og jeg tror også det vil være fint for dem og se kortet sitt sammen med kortene fra søskenbarna deres for å føle seg inkludert. Besteforeldrene og tanter vil også sannsynligvis synes det er hyggelig. Bør jeg ta hensyn til far her? Jeg har så klart mest lyst til å bare sende de ut også må han bare deale med det, men er jeg da helt urimelig? Anonymkode: 41d9c...b02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Del Skrevet 4. desember 2023 Hvis han skal nekte ungene å gi julekort til han og familien hans, så får han fortelle barna selv. For en eks! 🤬 Anonymkode: 36b31...e03 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 4. desember 2023 #3 Del Skrevet 4. desember 2023 Veldig trist situasjon der ungane kjem i klem...håpar de vaksne kan snakka om dette på ein grei måte saman for deiras del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Del Skrevet 5. desember 2023 Drit i han og send! Tenk på ungene ikke en ulogisk kontrollfreaken og hva skal han liksom gjøre med at ungene sender julekort til sin egen familie??? Nada! Anonymkode: 91582...e57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Del Skrevet 5. desember 2023 Hvis det er lettkledd bilde av deg selv eller noe hadde kanskje droppet det Anonymkode: 622e6...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Del Skrevet 5. desember 2023 Hvis du er med på bildet, eller ditt navn står trykket på kortet, så ville jeg ikke sendt det til foreldrene til exen når han har gitt tydelig beskjed om at han ikke vil det. Når han også har gitt beskjed om at han ikke lager eget fra seg og barna, så kan selvsagt barna lage eget. Enten et ferdig bilde av seg selv, at dere går innom fotobutikken og får printet ut noen, eller at de klipper og limer med noen bilder og tegninger selv. De skriver egne navn og skriver på konvolutten selv (evt printet), eller tar det med seg til pappaen og ber om hjelp til å sende /overlevere. Eller du sier at de må lage til farmor og farfar når de er hos pappa, og sier hvordan man kan lage andre julekort som alternative til de dere sender fra dere. Jeg har alltid laget og sendt julekort, og både det -og det å få kort av andre- har vært en viktig tradisjon for oss og meg. Men ser også at nye familiekonstellasjoner, og personer som er eller ikke er eller ikke vil være på bildet, eller som ikke får kort osv, blir tydelige og kan være vonde. Så jeg synes vi som har overskudd til å lage og sende kortene, kan ta hensyn til dette. Det koster ikke mye ekstra å lage :bestille noen av kortene med et annet bilde eller en annen tekst. Noen år var et felles bilde av min manns eldste og våre barn ikke greit for eldstemann lenger, mens blant annet mine foreldre ønsket å motta bilde av barna. Da var den ene siden en collage, der et lite bilde av eldstemann i fin positur på vannski på hytta var akseptert som et av bildene, og på baksiden på kortene som skulle til min del av familien, var det årets fotografbilde av de yngste. Og vi printet ikke navnene til hver enkelt de årene eldstemann synes bildekort var kleint . Nå kan du jo ha i bakhodet til neste år at de bestiller et kort av bare dem i noen eksemplarer, gjøres det tidlig er det ikke særlig dyrere med noen i en annen versjon. Anonymkode: 7cd56...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. desember 2023 #7 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg hadde ikke brydd meg om dette og latt barna sende julekort. Foreldrene hans er fremdeles barnas besteforeldre uansett hva som skjer mellom deg og ham. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #8 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Litt misvisende tittel egentlig, for det er da barna som vil sende julekort til sine besteforeldre og tanter; mine eks-familie. I kveld ordnet jeg med julekortene slik at de er klare når tiden nærmer seg, ungene satt og tegnet på siden og vi snakket om hvem vi pleier å sende til. Da kom det frem at barna forventer at vi sender til farfar og farmor og to tanter. Det er selvfølgelig helt naturlig at de vil det og normalt sett hadde dette vært en "no brainer", men jeg fikk en lite hyggelig telefon fra min eks i fjor med klar beskjed at jeg ikke hadde noe med å sende julekort til hans familie. Jeg ble selvfølgelig veldig overrasket over at han tok dette så ille opp og understrekte at julekortet jo ikke er fra meg men fra ungene, men det hadde visst ikke noe å si. Jeg kom til å tenke på om kanskje han hadde tenkt å sende julekort fra ungene til "sine" og sa også at jeg i såfall beklaget for at jeg ikke hadde tenkt på det før. Men det skulle han heller ikke sa han, og han ville ikke ha noe julekort selv heller. Kan legge til at dette er veldig typisk oppførsel fra han, opplever han ofte vanskelig bare for å være vanskelig. "Å møtes på halvveien" er et uttrykk han ikke kjenner til. Dette synes jeg er fryktelig trist! Selvfølgelig har barna lyst til å dele ut julekort til pappan sin og besteforeldre. De skal besøke besteforeldrene i julen og jeg tror også det vil være fint for dem og se kortet sitt sammen med kortene fra søskenbarna deres for å føle seg inkludert. Besteforeldrene og tanter vil også sannsynligvis synes det er hyggelig. Bør jeg ta hensyn til far her? Jeg har så klart mest lyst til å bare sende de ut også må han bare deale med det, men er jeg da helt urimelig? Anonymkode: 41d9c...b02 Du ser vel at det beste for barna er å sende julekort? Du skal gjøre det som er best for BARNA, ikke det som er best for eksen din. Anonymkode: a436d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Del Skrevet 5. desember 2023 Synes godt de kan gi julekort til besteforeldrene sine, men la det da være julekort med bilde av bare dem og deres navn (og "god jul"). Anonymkode: a690e...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Del Skrevet 5. desember 2023 TS her, ser flere lurer på om jeg er med på julekortet, det er jeg ikke (hverken lettkledd eller fullt påkledd)! 😅 Julekortet er et ferdigtrykket kort fra fotobutikk med bilde av barna og kun deres navn på hilsenen. Før pleide jeg å skrive "fra familien *Olsen*", men etter skilsmissen har jeg kun hatt på ungene og sender samme kortet til alle. Tror jeg bare får sende ut kortene også ta "kjeften" hvis/når den kommer. Som jeg skrev i innlegget så er det i utgangspunktet en no brainer men det vil jo heller ikke være bra for ungene dersom relasjonen mellom meg og far blir merkbart værre. Samtidig tenker jeg litt sånn at jeg kan ikke ta ansvar for hvordan han velger å reagere, så hvis ikke han klarer å la det ligge så er det selvfølgelig trist for barnas del, men det er jo trist for de å ikke sende julekort også... Anonymkode: 41d9c...b02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #11 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her, ser flere lurer på om jeg er med på julekortet, det er jeg ikke (hverken lettkledd eller fullt påkledd)! 😅 Julekortet er et ferdigtrykket kort fra fotobutikk med bilde av barna og kun deres navn på hilsenen. Før pleide jeg å skrive "fra familien *Olsen*", men etter skilsmissen har jeg kun hatt på ungene og sender samme kortet til alle. Tror jeg bare får sende ut kortene også ta "kjeften" hvis/når den kommer. Som jeg skrev i innlegget så er det i utgangspunktet en no brainer men det vil jo heller ikke være bra for ungene dersom relasjonen mellom meg og far blir merkbart værre. Samtidig tenker jeg litt sånn at jeg kan ikke ta ansvar for hvordan han velger å reagere, så hvis ikke han klarer å la det ligge så er det selvfølgelig trist for barnas del, men det er jo trist for de å ikke sende julekort også... Anonymkode: 41d9c...b02 Fortell han at han får ta den kjeften til sin egen familie, be han si til dem at kort fra barna ønsker han ikke at skal sendes til de. Han er jo totalt urimelig, men bare å la han kjefte. Det er kun ord. Du kan også spørre han om hvorfor han ønsker at barna ikke skal pleie sitt forhold til fars side av familie. Anonymkode: 26e67...3b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå