Pawn Hearts Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Jula flommer over av fin musikk. Det går en julerød tråd fra Bach, Händel og Praetorius til John Lennon, The Pogues og Dum Dum Boys. Men er det ikke likevel slik at vi gjerne vil høre noe annet, noe som låter litt fremmed eller kanskje får oss til å tenke litt annerledes? Jeg har noen låter på lager og starter med Tom Lehrers A Christmas Carol: Og her er teksten: Christmas time is here, by golly, Disapproval would be folly, Deck the halls with hunks of holly, Fill the cup and don't say "when". Kill the turkeys, ducks and chickens, Mix the punch, drag out the Dickens, Even though the prospect sickens, Brother, here we go again. On Christmas day you can't get sore, Your fellow man you must adore, There's time to rob him all the more The other three hundred and sixty-four. Relations, sparing no expense'll Send some useless old utensil, Or a matching pen and pencil. "just the thing I need! how nice!" It doesn't matter how sincere it Is, nor how heartfelt the spirit, Sentiment will not endear it, What's important is the price. Hark the Herald Tribune sings, Advertising wondrous things. God rest ye merry, merchants, May you make the yuletide pay. Angels we have heard on high Tell us to go out and buy! So let the raucous sleigh bells jingle, Hail our dear old friend Kris Kringle, Driving his reindeer across the sky. Don't stand underneath when they fly by. 2 1
Pawn Hearts Skrevet 9. desember 2023 Forfatter #2 Skrevet 9. desember 2023 Litt usikker på om dette egentlig er en julesang, men siden juletreet har en så framtredende plass, lar jeg den passere: 1
skreppamedleppa Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 (endret) Er det lov med vanlige julesanger på uvanlige måter eller språk? For meg blir det ikke jul uten " mitt hjerte alltid vanker" på samisk med Mari Boine: Sia med snowman er også en favoritt i des Endret 11. desember 2023 av skreppamedleppa 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Jeg digger denne, til tross for at jeg er avholds🎅https://youtu.be/od7GUy9XS7c?si=hEiOM2UtMftEU7_J Anonymkode: a56e8...a86
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg digger denne, til tross for at jeg er avholds🎅https://youtu.be/od7GUy9XS7c?si=hEiOM2UtMftEU7_J Anonymkode: a56e8...a86 Kanskje linken funker nå da: https://youtube.com/watch?v=od7GUy9XS7c&si=sPZlrMs--epavwV4 Anonymkode: a56e8...a86
Gjest jegerrinne Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Dette er en av mine favoritter. Første gang jeg hørte den var i et juleprogram som dolly Parton hadde på 80 tallet Her er det og mange finne
Rosa Dartle Skrevet 12. desember 2023 #8 Skrevet 12. desember 2023 Jeg skal ikke si den er ukjent eller uvanlig, men som barn av 80-tallet er denne blant mine favoritter. Og når vi har snakket om julesanger er det en del som ikke har hørt om den: 3 3
Pawn Hearts Skrevet 12. desember 2023 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2023 18 hours ago, skreppamedleppa said: Er det lov med vanlige julesanger på uvanlige måter eller språk? Absolutt. Det er ingen grunn til å ha spesielt strenge regler. Her er en søt gresk julepoplåt: 1
Tabris Skrevet 12. desember 2023 #10 Skrevet 12. desember 2023 Jeg vet ikke helt hvor kjent/ukjent denne er, men den var første sang på en Absolute Christmas-CD jeg hadde for gud vet hvor mange år siden. Det var alltid stats når 1. desember kom og jeg kunne starte avspilling av julesangene med denne. 4
Pawn Hearts Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #13 Skrevet 16. desember 2023 (endret) Johannessens åpenbaring av og med Tor Erling Naas (Facebook-link): https://www.facebook.com/watch/?v=592058228225913 Endret 16. desember 2023 av Pawn Hearts 1
Perelandra Skrevet 20. desember 2023 #14 Skrevet 20. desember 2023 (endret) "En etsi valtaa loistoa - en julesang som er mye brukt i Finland. Den er ikke så godt kjent i Norge, men står oppført i samleboka under tittelen "Gjev ikkje glans og gull og prakt". Melodien er komponert av Jean Sibelius, og her blir den framført av den finske vokalgruppa Rajaton. Endret 20. desember 2023 av Perelandra 2
Troyamin Skrevet 20. desember 2023 #15 Skrevet 20. desember 2023 En litt anderledes julesang. Av en eller annen grunn begynner jeg alltid å gråte av den...
Pawn Hearts Skrevet 22. desember 2023 Forfatter #16 Skrevet 22. desember 2023 Nå går det mot lysere tider igjen! Her er solsnusangen til Jethro Tull: 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #18 Skrevet 23. desember 2023 For meg er denne et "must". 😂👍😂 Anonymkode: ffe63...e63
Pawn Hearts Skrevet 25. desember 2023 Forfatter #19 Skrevet 25. desember 2023 (endret) Jeg har postet denne i en annen tråd før, men den passer enda bedre i dag: Endret 25. desember 2023 av Pawn Hearts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå