AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Fikk en datter for tre mnd siden. Planlagt, ønsket og veldig velkommen. Hun er så utrolig flott og perfekt, og jeg har alltid hatt lyst på mange barn. Minst to, helst tre eller fire. Men realistisk blir jeg nok å stoppe på to barn pga økonomi og at jeg vil ha nok kapasitet til å være en god mamma. Men.. Graviditeten var helt jævlig fra start til slutt. Visste jeg var gravid før jeg tok testen også alle plagene, og jeg var 3+6 da jeg fikk positiv strek. Symptomene var "alt" i boka. Og fødselen var .. kremt... Traumatisk. Lang, epidural funket ikke, ble katastrofe snitt, hemoroide, rift (fordi jeg forsøkte å pushe mens jeg var på 7 cm, slik GU sa .) Og masse andre følgeskader for meg. Men jeg er helt sikker på at jeg vil ha minst ett barn til. Ikke adoptert, men 'hjemmelaget". Jeg gruer meg sånn til neste gang at jeg får nesten ikke sove. Men jeg vil ha altså, skulle bare ønske jeg kunne være k koma fra unnfangelsen til etter fødselen. Sykt teit, jeg vet. Men det er nå slik jeg føler det. Finnes det noe i systemet som kan hjelpe meg slik at jeg blir mer positiv til neste graviditet? Så for meg å være på første UL, og hvor inderlig ønsket babyen blir men at jeg ikke klarer å forholde meg til det. Fordi jeg gruer meg sånn til fødselen og hater tiden frem til fødselen. Anonymkode: ecd61...853 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Hater å gå gravid selv. Første mann brukte jeg 26timer på, lang og jævlig pressfase(1,5t). Nr 2? Ute på en time. Poenget er at det kan gå fort og gæli gang nr to! Anonymkode: c03da...461
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 Snakk med Amathea og fastlege. Anonymkode: 76791...e04
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 Prøve å få planlagt keisersnitt? Anonymkode: 1a2c1...ff9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 Jeg tenker det er lurt at du pr nå fokuserer på den fine lille du allerede har! La tanken om søsken bero for en stund Jeg stresset veldig med det samme i starten selv, men for meg var det barseltiden og PPD som var verst. Orker ikke barseltid en gang til! Begynte å grue meg til neste barseltid nesten før jeg var ferdig med barseltiden jeg var i. Jeg SKULLE ha to barn! Nå er barnet mitt snart 1,5 og jeg er helt avslappet til dette med søsken. Jeg MÅ jo ikke ha en til, han jeg har er perfekt! Kommer lysta og jeg kjenner jeg orker presse kroppen min gjennom på ny får vi heller ta en ny vurdering da. Anonymkode: 85936...7f5 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 Jeg stoppet på ett barn, og pustet lettet ut ☁️ Det er helt lov å nyte livet som det er! ☁️ Anonymkode: 83e40...ea7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hater å gå gravid selv. Første mann brukte jeg 26timer på, lang og jævlig pressfase(1,5t). Nr 2? Ute på en time. Poenget er at det kan gå fort og gæli gang nr to! Anonymkode: c03da...461 Samme her. 24 timer med seigpining med første, ep funket heller ikke og det var veldig mye greier som gikk «galt» og mange plager i lang tid etterpå, og styrtfødsel med nr 2. 15 min fra vannet gikk til baby var ute. Rakk ikke epidural eller noe annen smertelindring: Omtrent ingen plager etterpå. Kom meg veldig kjapt etter fødsel nr 2, rett og slett pga mindre påkjenning over tid (i følge jm). Så man kan ha to helt diamentralt ulike opplevelser og etterspill med fødsel 1 og 2. Anonymkode: f29e1...7bf
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #8 Skrevet 5. desember 2023 Slapp av og nyt babyen du har nå. Alle disse opplevelsene er ganske nye, og du trenger tid (og hjelp?) til å bearbeide dem. Gi det noen år før du tenker på det igjen. Anonymkode: d1d1f...62b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 Du bør få snakket ordentlig med en fagperson (fødselslege) om forløpet ditt, det kan hjelpe på å roe ned alle tankene du har. Og nå er jo barnet ditt veldig lite ennå, så det er vel ikke aktuelt med en ny graviditet på en stund. Prøv å ikke bekymre deg for dette før det er aktuelt med en ny graviditet, kanskje føler du helt annerledes om det når du har fått det litt på avstand. Anonymkode: 992a6...378
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Skrevet 5. desember 2023 Det er bare gått 3 mnd fra forrige fødsel. Du trenger ikke bli gravid igjen NÅ. Legg tanken om graviditet og fødsel vekk, for du skal vel neppe starte prøvingen denne måneden? Her tok det 3 år før jeg følte meg klar til å gjennomgå noe sånt igjen. Anonymkode: 4ce87...922
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #11 Skrevet 5. desember 2023 Du har god tid. Ikke tenk på det nå. Min første graviditet var helt grusomt. Kastet opp fra uke 4 til uke 40. Gikk ned masse i vekt, hadde premature rier fra uke 22, vekstavvik på baby, svangerskapsdiabetes, blødninger, svangerskapskløe og sov nesten ikke pga dårlig form. Revnet grad 4 under fødsel. Lå på operasjonsbordet i over en time etter fødsel. Det ble fortrengt og glemt da jeg ville ha en til. Andre svangerskap var en lek sammenlignet med første. Nyt tiden nå, så tar du en eventuell graviditet nummer to når det er ønsket Anonymkode: 36fde...806
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå