Gå til innhold

barn & smertegrenser

Anbefalte innlegg

Gjest mzluze i.i
Skrevet

Jeg bare lurer litt...og det har jeg gjort en stund....på hvor mye et barn egentlig normalt skal merke av smerte?

Min lille pode er 15 mnd'er. Og hele veien, fra han var pitteliten nyfødt nurk, så har han nesten ikke reagert på smerter. Vaksiner bryr han seg ikke om.

Han slår nøtta si i bordkanten rett som det er....og sutrer såvidt hvis han er trøtt. Ikke ellers.

Oppdaget et lite brannsår på fingeren hans for noen dager siden...hvor han brant seg og når det egentlig skjedde aner jeg ikke, for han lot seg ikke merke med det.

Jeg lurer jeg, på om gutten har en veldig høy smerteterskel....eller er det vanligere enn jeg tror at barn egentlig tåler merkelig mye før tårene kommer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

smertegrensen er jo forskellig fra jente til jente og fra kjønn til kjønn.

Kjenner en jente som er likedan som det du beskriver.

Tror ikke foreldrene har fått henne undersøkt for feil vedr. smertegrense, men det kan jo være verdt å høre med helsesøster på neste kontroll.

Skrevet

Vi er alle forskjellige. Kanskje du har vært flink mor som ikke har tatt han opp og trøstet han hver gang han har skubbet borti noe? :)

Mange unger det, som griner bare fordi mamma er der

Skrevet

Akkurat det har jeg lurt på og, for gutten min er akkurat sånn han og. Har ikke tall på hvor mange ganger han har smelt hodet i bordkanten eller i gulvet, og de eneste gangene han skriker er når han er trøtt.

Skrevet

Vi begynte å tenke på om eldstejenta vår kjente smerter i det hele tatt. Hun klemte fingern og gråt så si ingenting. I fjor så slo hun ut den ene tanna si og det var meg og faren som hadde det verst. Når hun var innlagt på sykehuset for å få dren og fjerne polyppene var hun klar for å hoppe 1 time etter operasjonen. Så hun har nok høy smerteterskel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...