Gå til innhold

Julebord. Fant akkurat ut at jeg er gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Japp, så var det plutselig to streker på testen i dag. Senere i uka er det julebord.

Jeg tenker det er litt tidlig å si ifra til alle at jeg er gravid, men hvordan gjør dere med maten? Leser opp om mat man skal unngå. Det er oster, spekemat, rakfisk, rosa kjøtt og masse mer. Det er veldig mye som dukker opp på et julebord. Jeg vet det skal være spekemat til forrett i alle fall, som jeg ikke kan spise.

Har ikke helt satt meg inn i alt jeg ikke kan spise av typisk julemat.

Folk har en tendens til å spørre direkte når jeg unngår noe. «Liker du ikke surkål?», «joda, har bare en betennelse i tarmen, så jeg er på streng eliminasjonsdiett akkurat nå» (det var faktisk situasjonen den gang da). Hva sier jeg nå? Det er ikke helt meg å si «fuck off, det har ikke du noe med»

Anonymkode: b9e33...b13

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si du er veganer, da slipper du både kjøtt og oster 😂 

neida. Ingen kommer til å se at du ikke spiser det, og hvis noen kommenterer det så velt vannglasset ditt før du rekker å svare. 

Anonymkode: e8617...f6c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror ikke jeg hadde orket å dra for å være ærlig. 

Anonymkode: 40390...84d

• Liker 16
Skrevet

Her fikk hele bordet jeg satt med vite det da kelneren sa "er det noen gravide her??", så var ingen vei utenom. Det var i uke 6 liksom så veldig tidlig😔 vet faktisk ikke hva man kan si for å komme seg unna den situasjonen der.

Anonymkode: 09548...b1c

Skrevet

Henger meg på veganer greia og at du kjører.

Anonymkode: dbb78...912

Skrevet (endret)

Veganer og at du kjører, eller aller enklest: ofre julebordet akkurat i år. Det kommer flere muligheter 😊

Endret av Anononyma
  • Liker 2
Skrevet

Tror folk vil reagere og skjønne at noe ikke stemmer, om du har spist kjøtt på jobb og andre eventer før du ble gravid, for å plutselig bli veganer på et julebord.😅

Anonymkode: 40e35...02e

• Liker 1
Skrevet

At man kjører er greit nok, men det er bare LITT søkt å si man er veganer hvis man noensinne har spist noe som helst sammen med kollegaene sine tidligere. :eeeh: 

Jeg tror faktisk jeg ville løyet på meg et akutt mageonde den ettermiddagen, og stått over hele greia. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Si at du prøver å bli gravid og tar forholdsregler ved å kutte det gravide skal unngå.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde meldt meg syk dagen før jeg. 

Anonymkode: 5952a...53a

Skrevet

Det med veganer var en spøk altså 😂 

Men jeg står ved mitt når det kommer til å velte vannglasset altså! Skap litt kaos, så glemmer de at du ikke svarte på spørsmålet. Velter du vinglasset istedenfor kan du spøke med å si "oi, har visst fått i meg for mye allerede" og så drikke bare vann resten av kvelden ;) 

enten må du dra på julebordet og eie situasjonene som kommer - eller så må du holde deg hjemme. 

Å svare et spakt "jaaa" hvis kelneren spør om det er noen gravide VED bordet er bare teit. Lat som ingenting, og ta kontakt med kjøkkenet på "tomannshånd". 

Dette trenger ikke være en større sak enn det er. 

• Liker 3
Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

Si at du prøver å bli gravid og tar forholdsregler ved å kutte det gravide skal unngå.

Det er jo enda verre 😳

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo enda verre 😳

Hvorfor det?

Skrevet

Kanskje si noe om en utredning hos legen, ala sist? Utredning for irritabel tarm eller noe? 

Anonymkode: 2f05f...5ec

Skrevet

Det enkleste er å droppe hele julebordet. Si at du ikke føler deg helt bra (hodepine, fryser, litt feber, kvalme…) og holder deg hjemme for ikke å smitte noen nå rett før jul.

Anonymkode: 68c0c...8c3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det?

Fordi det er en privatsak? Det er da vel ingen som annonserer på et julebord? at de prøver å bli gravide? 

Jeg ville nok dessverre fått omgangssyken samme dag som julebordet. Det kommer flere julebord. 

Anonymkode: b44db...cc7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi det er en privatsak? Det er da vel ingen som annonserer på et julebord? at de prøver å bli gravide? 

Jeg ville nok dessverre fått omgangssyken samme dag som julebordet. Det kommer flere julebord. 

Anonymkode: b44db...cc7

Det blir offentlig om noen få uker. For øvrig tror jeg det stort sett bare er gravide som tror at alle andre bryr seg så ekstremt om hva de ikke spiser. De aller fleste reagerer ikke.

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Dette var faktisk ikke så dumt.

Jeg har vært der i 4 år nå, og så var det spørsmål om diett ved påmeldingen for en måned siden.. så.. litt merkelig om jeg plutselig er veganer. Jeg er ganske kjent for å være hun som liker ost og kaker. Drikke er greit, Jeg kjører selv, og drikker ikke kaffe på kvelden. 
Jeg vet noen av kollegaene har snakket om at det snart blir min tur, og en av dem vet at jeg prøver. Det vil ikke være heeelt borti natta at jeg holder meg unna slikt bare for å prøve, og at jeg ikke tenkte på det under påmeldingen.

-TS

Anonymkode: b9e33...b13

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er dette så sykt vanskelig? Er det ikke bare å si at man ikke har lyst på?? Ingen voksne mennesker trenger vel å forklare seg om hvorfor/hva de velger å spise og drikke. 

Anonymkode: 6c62e...747

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva sier jeg nå? Det er ikke helt meg å si «fuck off, det har ikke du noe med»

Du kunne jo si du ble fucked on..?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...