Gå til innhold

POLL Livet gikk bedre etter å ha fylt 40, med feks jobb, kjæreste, karriere eller ad undas

Livet etter 40, bedre eller verre  

78 stemmer

1. 1. Livet etter 40, bedre eller verre

• Verre
      13
    • Bedre
      44
    • Same old
      21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk ting bedre etter de be milepælen, eller ble livet verre? 

Anonymkode: 7d66b...a75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare si at alt ble bedre jeg! Gir mer f i hva folk mener, kom meg ut av et bedritent forhold, blitt sammen med verdens herligste mann, gått ned i vekt, fått bedre råd, mer jobb (selvstendig næringsdrivende), bedre helse. Er lykkeligere enn noen gang! 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Det er ikke tull det gamle ordtaket «Life begins at 40». Det meste ble bedre for min del.

• Liker 1
Skrevet
Mr X skrev (35 minutter siden):

Det er ikke tull det gamle ordtaket «Life begins at 40». Det meste ble bedre for min del.

Er ikke det uttrykket en slags ønsketenkning? 

Anonymkode: 7ab49...13a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Verre. Vanskeligere å finne kjæreste, ingen vil ha en 40-åring med småbarn. Alle jeg kjenner er opptatt med familiene sine, har ingen selv. Er ensom, økonomien er vanskelig alene, osv. 

Anonymkode: baabc...112

• Liker 1
Skrevet

Umulig å svare på denne siden det mangler et alternativ som passer meg. 

Men alt i alt har det nok blitt bedre, til tross for alvorlig sykdom og ganske ødelagt helse. Har kjøpt hus, funnet drømmemannen, gifta meg, bytta jobb, gått ned i vekt, blitt sterkere psykisk og flinkere til å si ifra. Men jeg fokuserer ikke på det negative, så har det godt der jeg er i dag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mindre vakker og mer overvektig men jeg bryr lite om hva andre mener og jeg føler frihet til å gjøre det jeg vil. Når du er ung så skal alle ha noe å si om hva du gjør, hva du studerer, hva du jobber med, hvem du er med osv osv. Er du blitt godt voksen så bryr andre rundt deg mindre om slike ting, de godtar at du gjør som du vil eller så har de ingeting de skulle ha sagt. Jeg er som jeg vil. 

Anonymkode: 38b4c...8e6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, det er fakta for mange. Voksne unger, mer selvtillit /trygg på seg selv, verdifulle livserfaringer osv. 

Anonymkode: bdb9f...8b6

Skrevet

Bortsett fra helsestyr, og til tross for helsestyr, må jeg si at 40 årene har vært de beste årene i mitt liv,  siden jeg var barn/tenåring. 20 og 30 årene var slitsomme. Mye fint, men det var liksom etter 40 jeg kunne puste og virkelig leve. Økonomisk og praktisk, ja emosjonelt også, ble ting bare bedre og bedre. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det er fakta for mange. Voksne unger, mer selvtillit /trygg på seg selv, verdifulle livserfaringer osv. 

Anonymkode: bdb9f...8b6

Voksne unger er kanskje å ta i litt. Våre er 3 og 8. 😊 Men ellers er jeg enig! 

Anonymkode: 79145...f8e

• Liker 2
Skrevet

Må klype meg selv i armen mange ganger over hvor bra livet er blitt.  Etter 40 så fikk jeg barn, giftet meg, kjøpte hus og hytte med drømmemannen, fant drømmejobben og fått veldig god økonomi (helt uten støtte fra mannen).  Større bekjentskapskrets, nydelig svigerfamilie og funnet noe jeg elsker å trene.  

Føler liksom ikke at livet har noen begrensninger lenger og drømmer ikke om å bytte det ut mot noe annet som jeg gjorde mye som ung.  

Anonymkode: 5e774...17f

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg hadde allerede mann, hus, barn og jobb før jeg fylte 40. Det har jo ikke endret seg.

Men jeg har blitt syk, det reduserer livskvaliteten betraktelig. Både fysisk, selvfølgelig, men også psykisk. Føler meg mindreverdig og at jeg ikke er til noe nytte, bare en belastning. 

Anonymkode: 24b78...5af

• Hjerte 3
Skrevet

Altså, kan ikke si det ble verre på noen som helst måtte. Tror ungdomsårene lett blir noe oppskrytt

Skrevet

Synes livet ble bedre etter 30

Anonymkode: 9ae29...5dd

Gjest Adobyen
Skrevet

Første halvdel av 40-årene var helt fantastiske, men så røk helsen og senere dro kona, sånn kan det også gå.

Skrevet
2 hours ago, Adobyen said:

Første halvdel av 40-årene var helt fantastiske, men så røk helsen og senere dro kona, sånn kan det også gå.

Det er livet. Føler med deg 

Anonymkode: 204ee...6d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er livet. Føler med deg 

Takk for det, men så går jo dagene og noen dager er fine også :) Ting kan skje helt uavhengig av alder og utgangspunkt.

Skrevet
6 minutter siden, Adobyen said:

Takk for det, men så går jo dagene og noen dager er fine også :) Ting kan skje helt uavhengig av alder og utgangspunkt.

Jepp, sant det

Skrevet

MYE bedre. Er 44 nå, og dette er de beste årene i mitt liv. Hadde jeg kunnet stoppe tida akkurat her så hadde alt vært perfekt.

Anonymkode: 1519a...a47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...