AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Det evige konflikttemaaet: julebord. Jeg ble med kjæresten og tenkte med dette å utfordre meg selv litt. Jeg er trygg i hans nærhet, men er sjenert og usikker i møte med nye mennesker. Dette vet han godt. Men, å møte kolleger var tydeligvis fryktelig gøy. Han forsvant så fort maten var spist, skravlet og hygget seg med kolleger. Jeg satt ved ei dame jeg kjenner litt. jeg synes det er sårt at han ikke en gang i løpet av kvelden hadde lyst til å introdusere meg, vise meg noe eller sjekke hvordan det gikk. Jeg klarte ikke å bryte inn i den sosiale gjengen han satt i. Jeg er lei meg fordi jeg tilsynelatende er så uviktig, dette er en oppførsel som er langt fra hvordan han er til vanlig. Neste år takker jeg selvsagt nei, men hvordan får jeg han til å forstå hvorfor jeg ble lei meg? Anonymkode: 51c0f...47d 9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Ved å snakke med han Anonymkode: 3ff60...f69 7 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 «Jeg vet at jeg må jobbe mer med mine sosiale ferdigheter og forsøke å være mindre sjenert, men jeg ble litt lei meg da du ikke sjekka inn med meg i løpet av kvelden. Jeg skjønner godt at du vil prioritere kollegaer siden det er en jobbfest, men neste gang setter jeg pris på bittelitt mer tid sammen, og kanskje noen introduksjoner. Da blir det kanskje lettere for meg å komme i snakk med folk.» Anonymkode: d1ea0...8e8 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 Julebord med kolleger ER fryktelig gøy. Det er synd at du følte deg sjenert og utenfor, men det er ikke hans feil. Du burde ikke blitt med, iallfall ikke med en forventning om at han skulle henge med deg hele kvelden. Enig med deg at han kunne introdusert deg litt da, men jeg skjønner godt at han ville henge med sine kolleger i en slik setting. Anonymkode: 10538...02f 4
Yodas Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Julebord med kolleger ER fryktelig gøy. Det er synd at du følte deg sjenert og utenfor, men det er ikke hans feil. Du burde ikke blitt med, iallfall ikke med en forventning om at han skulle henge med deg hele kvelden. Enig med deg at han kunne introdusert deg litt da, men jeg skjønner godt at han ville henge med sine kolleger i en slik setting. Anonymkode: 10538...02f Er ikke litt av poenget at man skal henge med kolleger SAMMEN MED sin partner? 7 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Julebord med kolleger ER fryktelig gøy. Det er synd at du følte deg sjenert og utenfor, men det er ikke hans feil. Du burde ikke blitt med, iallfall ikke med en forventning om at han skulle henge med deg hele kvelden. Enig med deg at han kunne introdusert deg litt da, men jeg skjønner godt at han ville henge med sine kolleger i en slik setting. Anonymkode: 10538...02f Han burde ikke tatt med seg ts om han ikke hadde tenkt å inkludere. Anonymkode: bd5de...d8d 11
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 Uansett om du er utadvent eller innadvendt ts så er det hans jobb som god partner å introdusere og inkludere deg på slike sammenkomster. Hvis ikke så bør han være voksen nok til å si det som det er, at han helst vil gå alene. Anonymkode: 36f91...54e 13
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Skrevet 4. desember 2023 Jeg er også litt som deg, så jeg og samboer har blitt enig om at jeg ikke blir med om han tenker å etterlate meg alene. Ikke at han skal være limt inntil meg hele tiden, men ikke ta meg med for å bare gå fra meg. Best for begge parter. Så bare ta en prat med han om at det var ukomfortabelt og at du helst vil være hjemme om det blir slik neste gang. Anonymkode: 723a9...6f0 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det evige konflikttemaaet: julebord. Jeg ble med kjæresten og tenkte med dette å utfordre meg selv litt. Jeg er trygg i hans nærhet, men er sjenert og usikker i møte med nye mennesker. Dette vet han godt. Men, å møte kolleger var tydeligvis fryktelig gøy. Han forsvant så fort maten var spist, skravlet og hygget seg med kolleger. Jeg satt ved ei dame jeg kjenner litt. jeg synes det er sårt at han ikke en gang i løpet av kvelden hadde lyst til å introdusere meg, vise meg noe eller sjekke hvordan det gikk. Jeg klarte ikke å bryte inn i den sosiale gjengen han satt i. Jeg er lei meg fordi jeg tilsynelatende er så uviktig, dette er en oppførsel som er langt fra hvordan han er til vanlig. Neste år takker jeg selvsagt nei, men hvordan får jeg han til å forstå hvorfor jeg ble lei meg? Anonymkode: 51c0f...47d Opplevde det samme med min kjæreste da jeg var på første store sosiale sammenheng sammen (konfirmasjonfest). Forventet å bli introdusert, og at hun viste interesse for at jeg ble kjent med familien, og holdt meg litt med selskap, siden jeg kjente 3 der. Men endte i vi knapt snakket sammen, når hun introduserte meg, så introduserte hun ikke meg som kjæreste, og når hun gikk å klemte alle, så hadde hun plutselig dårlig tid og stress når jeg prøvde sette av 3 sek til en god klem, litt ekstra sårt når hun vet jeg sliter litt om det er 50 nye mennesker å møte på en gang. Vi er ikke sammen i dag, slik oppførsel synes jeg er helt uakseptabelt om man er kjærester Anonymkode: dbe7c...086 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #10 Skrevet 4. desember 2023 Yodas skrev (27 minutter siden): Er ikke litt av poenget at man skal henge med kolleger SAMMEN MED sin partner? Er partneren min med på fest hvor det bare er mine venner og ikke hans så ødelegger det hele stemningen. Kan ikke være meg selv med vennene om jeg må ha han ved min side Anonymkode: 3ff60...f69 1
Yodas Skrevet 4. desember 2023 #11 Skrevet 4. desember 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Er partneren min med på fest hvor det bare er mine venner og ikke hans så ødelegger det hele stemningen. Kan ikke være meg selv med vennene om jeg må ha han ved min side Anonymkode: 3ff60...f69 Seriøst? 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #12 Skrevet 4. desember 2023 Yodas skrev (3 minutter siden): Seriøst? Ja. Seriøst. Det er vel ikke så overraskende, er sånn for menn også. Hvor traut går ikke praten om noe man har til felles med vennene sine om man hele tiden må forklare og involvere partneren og ta hensyn til om hen føler seg inkludert eller ikke eller syns det er morsomt eller ikke. Enda verre med vennesjargong som bare gjør kjæresten klein også må man stresse over det istedet for å kose seg med venner. I en formell middag helt ok med partner, på fest hvor partner har egne venner helt fint, men ikke hvor partner ikke kjenner noen og meningen for meg er å ha det gøy med mine venner Anonymkode: 3ff60...f69 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #13 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det evige konflikttemaaet: julebord. Jeg ble med kjæresten og tenkte med dette å utfordre meg selv litt. Jeg er trygg i hans nærhet, men er sjenert og usikker i møte med nye mennesker. Dette vet han godt. Men, å møte kolleger var tydeligvis fryktelig gøy. Han forsvant så fort maten var spist, skravlet og hygget seg med kolleger. Jeg satt ved ei dame jeg kjenner litt. jeg synes det er sårt at han ikke en gang i løpet av kvelden hadde lyst til å introdusere meg, vise meg noe eller sjekke hvordan det gikk. Jeg klarte ikke å bryte inn i den sosiale gjengen han satt i. Jeg er lei meg fordi jeg tilsynelatende er så uviktig, dette er en oppførsel som er langt fra hvordan han er til vanlig. Neste år takker jeg selvsagt nei, men hvordan får jeg han til å forstå hvorfor jeg ble lei meg? Anonymkode: 51c0f...47d Greit å ikke bli med på julebord om du ikke evner å ta vare på deg selv i en sosial setting. Ikke mannens oppgave. Neste år lar du vær å gå. Han fortrekker nok det, Anonymkode: f57fb...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #14 Skrevet 4. desember 2023 Vi har ingen partnere på julebord heldigvis, for det blitt litt fort som dette. For mange er julebord en av de få gangene i året kollegaer møtes sosialt, og de færreste ønsker å sitte barnevakt for partner da. Enten får folk ta litt ansvar for seg selv, eller bli hjemme. Anonymkode: f2d40...865 6
AnonymBruker 42 Skrevet 4. desember 2023 #15 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Neste år takker jeg selvsagt nei, men hvordan får jeg han til å forstå hvorfor jeg ble lei meg? Om du klarer å kommunisere at du synes dette var sårt på en fin måte - så tenker jeg du synes neste års julebord er/blir alle tiders. Dårig stil (sånn utifra hvordan du forklarer ting), men det er fort gjord å miste perspektiv i sånt også. Han ble kanskje bare revet med, og gikk ut ifra at du hadde det supert 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #16 Skrevet 4. desember 2023 Har aldri vært på julebord eller jobb arrangement med kjæreste og det synest jeg er veldig ok. Anonymkode: 14bb1...8e4 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #17 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Julebord med kolleger ER fryktelig gøy. Det er synd at du følte deg sjenert og utenfor, men det er ikke hans feil. Du burde ikke blitt med, iallfall ikke med en forventning om at han skulle henge med deg hele kvelden. Enig med deg at han kunne introdusert deg litt da, men jeg skjønner godt at han ville henge med sine kolleger i en slik setting. Anonymkode: 10538...02f Han burde virkelig fått med partneren sin, sjekket innom og inkludert hun. Normal folkeskikk!!! Anonymkode: 13629...696 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #18 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er partneren min med på fest hvor det bare er mine venner og ikke hans så ødelegger det hele stemningen. Kan ikke være meg selv med vennene om jeg må ha han ved min side Anonymkode: 3ff60...f69 Da er du sammen med feil mann, en bra kjæreste vil ikke være noe problem å ta med til venner Anonymkode: dbe7c...086 4 1
Aureka Skrevet 4. desember 2023 #19 Skrevet 4. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Julebord med kolleger ER fryktelig gøy. Det er synd at du følte deg sjenert og utenfor, men det er ikke hans feil. Du burde ikke blitt med, iallfall ikke med en forventning om at han skulle henge med deg hele kvelden. Enig med deg at han kunne introdusert deg litt da, men jeg skjønner godt at han ville henge med sine kolleger i en slik setting. Anonymkode: 10538...02f Og hvor gammel er du? Selvfølgelig introduserer du kjæresten din og inkluderer vedkommende. TS, du må snakke med kjæresten din og fortelle hvordan du opplevde det. Snakk om hvordan dere sammen kan bli bedre i sånne settinger. Endret 4. desember 2023 av Aureka 7
Nymerïa Skrevet 4. desember 2023 #20 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): «Jeg vet at jeg må jobbe mer med mine sosiale ferdigheter og forsøke å være mindre sjenert, men jeg ble litt lei meg da du ikke sjekka inn med meg i løpet av kvelden. Jeg skjønner godt at du vil prioritere kollegaer siden det er en jobbfest, men neste gang setter jeg pris på bittelitt mer tid sammen, og kanskje noen introduksjoner. Da blir det kanskje lettere for meg å komme i snakk med folk.» Anonymkode: d1ea0...8e8 Det er ikke TS' sosiale ferdigheter som er det største problemet her. Det er hans manglende sosiale ferdigheter. TS, jeg ville ikke ha snakket om deg i det hele tatt, men heller sagt at det der var uhøflig av han. 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå