Gjest Gretha Skrevet 28. januar 2006 #1 Del Skrevet 28. januar 2006 Etter å ha sett på Spelemannsprisen - og en del av dem ellers på TV og i media: Hvorfor er musikere - eller folk i musikkbransjen - så feite? Er det et eller annet ved denne bransjen som tilsier at de skulle være feitere enn andre? Jeg synes deburde trene mye mer og spise sunnere! Hva mener der andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #2 Del Skrevet 28. januar 2006 De er vel ikke noe feitere enn de som har parkert ræva si i sofaen og ser på spelemannsprisen på en lørdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #3 Del Skrevet 28. januar 2006 Mitt inntrykk er hvertfall at musikere, artister, komponister, you name it - hele bransjen - har en overvekt av feite folk. Hvorfor kan de ikke trene mer og være mer bevisst på kosthold og trening/mosjon? Dette er jo ikke noe som bare synes på Spelemannsprisne, men ellers i året også, i alle offentlige sammenhenger! Bransjen burde skjerpe seg og slanke seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #4 Del Skrevet 29. januar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 29. januar 2006 #5 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Denne tråden var så teit at jeg ikke egentlig skjønner at jeg gidder å svare... Nå slår vi altså fast at musikkbransjen består av feite folk som burde trene mer og spise sunnere?!!! Javel?!! For det første er det en rimelig grov generalisering. For det andre har de rett til å se ut som de vil. For det tredje... OM (og jeg sier det med all mulig skepsis) det du sier stemmer, hvordan hadde du tenkt at noe skulle gjøres med det? Kortere skulderstropper på gitarene? Alle konserter starter med en kort aerobic-time for publikum og utøvere? JEG skulle gjerne sett at frisører ikke var så krampekule på håret. Og at barnehagetanter slutta å gå med sånne fornuftige klær på jobb. Og om treningsinstruktørene kunne legge på seg litt hadde det vært fint. Om i tillegg de som jobba i butikk kunne ta på seg klovnenese så ville det passe MITT estetiske ønskebilde av verden. Endret 29. januar 2006 av :-) anna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. januar 2006 #6 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Denne tråden var så teit at jeg ikke egentlig skjønner at jeg gidder å svare... Nå slår vi altså fast at musikkbransjen består av feite folk som burde trene mer og spise sunnere?!!! Javel?!! For det første er det en rimelig grov generalisering. For det andre har de rett til å se ut som de vil. For det tredje... OM (og jeg sier det med all mulig skepsis) det du sier stemmer, hvordan hadde du tenkt at noe skulle gjøres med det? Kortere skulderstropper på gitarene? Alle konserter starter med en kort aerobic-time for publikum og utøvere? JEG skulle gjerne sett at frisører ikke var så krampekule på håret. Og at barnehagetanter slutta å gå med sånne fornuftige klær på jobb. Og om treningsinstruktørene kunne legge på seg litt hadde det vært fint. Om i tillegg de som jobba i butikk kunne ta på seg klovnenese så ville det passe MITT estetiske ønskebilde av verden. ← Hør hør Endret 29. januar 2006 av monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #7 Del Skrevet 29. januar 2006 ← Jeg tror trådstarter lagde tråden sin, for at sånne som deg skulle skrive altfor mye og argumentere opp og ned om hvorfor de er uenig, driver med generaliseringer og fy fy fy. Mat, mat, mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 29. januar 2006 #8 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg tror trådstarter lagde tråden sin, for at sånne som deg skulle skrive altfor mye og argumentere opp og ned om hvorfor de er uenig, driver med generaliseringer og fy fy fy. Mat, mat, mat. ← So? Dette er et diskusjonsforum. Det er liksom det vi driver med her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #9 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg tror trådstarter lagde tråden sin, for at sånne som deg skulle skrive altfor mye og argumentere opp og ned om hvorfor de er uenig, driver med generaliseringer og fy fy fy. Mat, mat, mat. ← Gjest, du har forstått det Pluss et lite poeng til: jeg mener faktisk også ærlig talt at mange i norsk musikkbransje er for feite og oppfordrer hele bransjen til å leve sunnere, drikke mindre øl, mosjonere regelmessig og legge seg tidligere. All ære til bransjen for hva den skaper men dette handlet altså om noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #10 Del Skrevet 29. januar 2006 De er for late til å trene og forstår ikke viktigheten av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SexyCat Skrevet 29. januar 2006 #11 Del Skrevet 29. januar 2006 kanskje fordi dem får så mye gratis mat og sånt under musikkvideoinnspillingene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SexyCat Skrevet 29. januar 2006 #12 Del Skrevet 29. januar 2006 De er for late til å trene og forstår ikke viktigheten av det. ← det også. så røyker dem hasj, så får dem etis. og derfor vektøkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 29. januar 2006 #13 Del Skrevet 29. januar 2006 Kan noen fortelle hvem disse feite musikerne er? Jeg kjenner en del, og bare en av dem er overvektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. januar 2006 #14 Del Skrevet 29. januar 2006 eller kanskje svært mange av de som lever av musikken sin i gjennomsnitt har flere reisedager i året enn "vanlige" lønnsmotager har i løpet av et omtrent helt liv? Noe som medfører ferdigmat, mange og lange timer i buss, lite fysisk aktivitet og altfor mange hotellmiddager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. januar 2006 #15 Del Skrevet 29. januar 2006 kanskje fordi dem får så mye gratis mat og sånt under musikkvideoinnspillingene? ← Hvorfor serverer Hard Rock Café i hovedsak burgere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flix Skrevet 30. januar 2006 #16 Del Skrevet 30. januar 2006 Ekte rockere lever ikke sunt. Hva blir igjen av rockemyten dersom alle rockere slutter å spise usunt, være oppe hele natta, sove til langt på dag, drikke øl og bruke dop? Tipper trådstarter egentlig er dødelig misunnelig, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #17 Del Skrevet 30. januar 2006 eller kanskje svært mange av de som lever av musikken sin i gjennomsnitt har flere reisedager i året enn "vanlige" lønnsmotager har i løpet av et omtrent helt liv? Noe som medfører ferdigmat, mange og lange timer i buss, lite fysisk aktivitet og altfor mange hotellmiddager? ← Det tror jeg kan være en god forklaring. Kunne de ikke prøve å være mer bevisst på sitt kosthold og mosjon selv om de er på reise mye? De kunne flettet inn en treningsøkt i løpet av dagen uansett hvor de er i verden da, slik Arve Tellefsen alltid gjør når han er ute og reiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #18 Del Skrevet 1. februar 2006 Er det et problem for DEG at andre folk er feite???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #19 Del Skrevet 1. februar 2006 Det må da være lov å undre seg over at èn spesiell yrkesgruppe er feite i forhold til andre yrkesgrupper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #20 Del Skrevet 2. februar 2006 Etter å ha sett på Spelemannsprisen - og en del av dem ellers på TV og i media: Hvorfor er musikere - eller folk i musikkbransjen - så feite? Er det et eller annet ved denne bransjen som tilsier at de skulle være feitere enn andre? Jeg synes deburde trene mye mer og spise sunnere! Hva mener der andre? ← Hvorfor i all verden synes du at de bør trene og spise sunt? Du har da ikke noe med at andre er feite!!! Synes det er skremmende at så mange folk har så mange synser om hvordan andre folk innretter livet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå