Gå til innhold

Enkel brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nå vært å prøvd diverse kjoler og søker en god del på nettet, men finner få kjoler i min stil. Jeg vil at den skal være enkel og at den IKKE skal gå ut fra hoftene. Vil ikke se ut som noe som en prinsesse.. Synes de fleste kjolene jeg ser har altfor mye dill og dall!

Er det noen som vet om butikker el designere som har et utvalg på dette?? ettersittende, flagrende, enkle, whatever, bare ikke den typiske "innsvingt i livet og ut ved hoftene-kjolen"

Blir veldig glad for tips om butikker, linker etc

Badu som gifter seg 2.aug-03

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Unik Brudestudio i Oslo har en del lekre, men enkle kjoler som går "rett ned". Du kan se noe på hjemmesiden deres for å se om det er slik stil du mener.

Jeg ville også ha en enkel kjole som falt rett ned, men de jeg prøvde så ut som nattkjoler på meg, så jeg endte opp med en kjole med noe vidde i skjørtet. Det var først da jeg følte at jeg ble en brud. Tror du bør være ganske høy (er selv bare 164cm) og ha litt timeglassfasong for at en rett kjole skal bli pen på.

Lykke til med letingen!

Hilsen Meg

Skrevet

Takk for tipset.. er 175 og slank, og har prøvd et par så jeg vet at fasongen er riktig.. bare det at utvalget har vært ganske dårlig de stedene jeg har vært..

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen!

Bor du i nærheten av Oslo anbefaler jeg deg å ta turen til Unik (de holder til på Egertorget, men har en litt bortgjemt inngang fra Akersgata). Det anbefales at du ringer og avtaler tidspunkt på forhånd. Det er ikke vanskelig å få tid.

Jeg kjøpte kjolen min der og fikk utmerket service enda jeg kom bare drøye to uker før bryllupet!! Kjolen jeg hadde bestilt et annet sted kom nemlig aldri! Dessuten har de systue der, så de vet hva de gjør når de tilpasser kjolen.

Hilsen Meg

Skrevet

Hej,

jag trodde jag skulle ha samma problem som dig men hade tur. På Lilly i Stockholm fann jag min klänning. Den är från Nixa och jag fick bra hjälp i butiken med att finna enkla, raka klänningar utan krusiduller, pärlor, broderier mm... Be om hjälp, de i butiken ska kunna sitt sortiment och vara lyhörd på dina önskemål. Det finns flera Lillybutiker i både Sverige, Norge och Danmark. Kolla på deras danska sida http://www.lilly.dk för att hitta butiker.

Jag var klar med prövning och betalning på 20 minuter, både jag och expediten i butiken var chockade över hur fort det gick!

Jag är också lång, 178 cm och slank, men det finns klänningar både till oss och andra storlekar. Redan till denna sommar så kom en "ny" typ av modell, mermaid, som är slankare över höft och ben men går ut nedanför knäna. Kanske det är nåt för dig?

Se klänningen på vår bröllopssite: http://bolgabryllup.tripod.com

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du prøvd Rafaelli-kjoler? De er som du beskriver. De har dem hos Cristiane i oslo. Jeg er høy og slank, og passet ikke med sånne skjørt som gikke mye ut jeg heller. Falt fullstendig for en Rafaelli-kjole!

Skrevet

Ser Unik brudesalong blir anbefalt, hva er internettadressen deres? Jeg er også ute etter en smal kjole, helst stroppeløs!

Gjest Gjest i dag
Skrevet

Jeg vet ikke hva internett sidene til Unik her, men jeg synes at Linea Raffaelli har vanvittig flotte kjoler, de er enkle, men ikke kjedelige som mange anre smale kjoler er...

www.linearaffaelli.com

Skrevet

Fant adr til unik brudestudio. Den er www.brudestudio.no. det var noe fint der...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte en Sincerety kjole jeg. Det var ikke noe pynt av noe slag foruten litt snøring i ryggen og med brede stropper. Var veldig obs på at jeg ikke skulle ha noe som virket for prangende på meg.

Kjolen min ble kjøpt på Låven på Madla.

www.brudesalongen.no

tror det var rett link :ler:

Skrevet

Hei gjest..

Den siste du la ut var virkelig fin. Vet du om noen butikker i Oslo-området kan ha den??

Ellers var kjolene til Linea Raffaeli kjempefine. Skal inn å prøve til neste uke.. gleder meg!

Skrevet

Hei !

Jeg har akkurat kjøpt kjole og det er en helt enkel smal modell som går ut i et slep.

Det er en St.Patrick ,modell 1213 og jeg kjøpte den på Brudekjolen,Øvre Slottsgt.

Helt enkel overdel med stropper, bar rygg og et skjørt som er av chiffon.

Det finnes flere utgaver av den i samme stil......desverre har jeg ikke noe bilde.

Lykke til !

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Badu...mente du kjolelinken jeg la ut? Angela Stone-kjolen da? Den forhandles dessverre ikke i Norge, men kan bestilles fra London. Jeg snakket med dem på tlf., kjolen koster ca 11000, og tar noen få uker å levere. Du kan ellers oppgi dine mål til dem, for å få rett størrelse. Også finnes det sikkert en skredder e.l. i nærheten hvis den ikke skulle passe.

Glemte ellers å logge meg inn istad....

Hilsen Mindy

Gjest snart fru
Skrevet

Hei

Jeg valgte en to-delt smal enkel kjole.

Skjørte er smalt og ender i et lite slep (30 cm) ikke noe dill dall eller pynt. Toppen er helt enkel med spaghetti-stropper. Kjøpte denne på Lilly i København.

Både pris (under 5000,-) og design var en super overraskelse. Ingen rettinger var heller påkrevd. Kjolen sto som et skudd med engang.

Lykke til!

www.lilly.dk

De har mer i butikken enn det de viser på nettsidene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

jeg lette selv langt og lenge etter det samme. Jeg endte med Linea Raffaelli, Lilly og Amanda Wyatt som favoritter.

Det er bare to i norge som har raffaelli, christiane og ipj/ipg utenfor stavanger. De er veldig fine på bilde, og litt tøffe og anderledes enn de tradisjonelle pai-kjolene. Men da jeg prøvde dem var de utrolig stive og ubehagelige å ha på, selv om de ser bra ut !

ser du har fått de to andre allerede, så www.amandawyatt.com er den du mangler.

Lykke til

Skrevet

Takk for svar..

Jeg ser nå at det finnes kjoler i min stil og. Har nok bare vært i feil butikker. Gleder meg til å kjoleprøving (når jeg er ferdig med eksamen :cry: )

Badu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...