Gå til innhold

Hvor kan jeg finne malerier som dette til en billig pris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser etter noe i denne stilen, kan også være trykk, trenger ikke være maleri. Fins det til under 2000 kr? 

il_794xN.5086520463_s0ke.jpg

Anonymkode: 56af6...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo veldig stort, så kanskje ikke så lett å få tak i rimelig.

Men du kan jo prøve finn.no, bruktbutikker osv.

Men igjen - det er et stort bilde, så under kr 2000 tror jeg neppe....

Anonymkode: 629a2...d85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her! Mener ikke heldekkende veggmalerier altså samme størrelse. Bare samme stil. Mål mellom 100-130cm langt. 

Har sett alt på kremmerhuset, skeidar, bohus osv. Eneste jeg har funnet i samme stil der var et firkantet et, ikke rektangulært, et bare beige toner (kjedelig) og ett som var masse gull på som heller ikke er hva jeg ser etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ramma er nok det dyreste...

Anonymkode: eeb7c...0f5

Trenger ikke ramme. Dette eksempelet er fra etsy og selges for 2788 kr uten ramme og som rull man selv må strekke ut og slå på lerret. I og med at man ikke får sett bildet live før kjøp syns jeg det er litt mye å bruke på det når kostnader til å strekke ut på lerret også blir en del 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det enkleste er vel å lage selv - kjøpe lerret og maling (om du ikke har) og slå deg løs. Det kan være ganske så moro.
Det ligger også endel på finn om man f.eks. søker på "stort maleri":
https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=stort+maleri

Anonymkode: 61a8d...21b

Bare ett lerret på 100×150cm koster minst tusenlappen. Må man i tillegg kjøpe inn alt av utstyr og stor nok mengde maling til å dekke det, så er man fort oppe i prisklassen TS er ute etter.

Og langt i fra alle er gode nok på fargekunnskap til å lage noe som er greit nok til å henge på veggen. For å ikke snakke om at det krever mye plass og tid...

Anonymkode: d05cd...fcd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha det så stort? Når jeg ser på stolen til høyre, så vil jeg si at bildet er minst 150 cm på den lengste siden. Kan være større også.

Det vil gjøre det dyrt. Sorry, nå ser jeg du skrev størrelsen.

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (5 timer siden):

Printet på lerret og håndmalt over. Dette er litt over 2000 kroner. Og frakt i tillegg.

https://www.ellos.no/malerifabrikken/bilde-alight/1727290-01?ctaref=recently-viewed

b?$eg$&$em$&$ep$&$ed$&n=ell_1727290-01_D

https://www.ellos.no/malerifabrikken/bilde-blanche/1650439-01

Dette er dyrere, men jeg synes det er veldig stilig.

b?$eg$&$em$&$ep$&$ed$&n=ell_1650439-01_D

Takk,Ellos har jeg ikke sjekket. Skal gå gjennom det de har der å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bare ett lerret på 100×150cm koster minst tusenlappen. Må man i tillegg kjøpe inn alt av utstyr og stor nok mengde maling til å dekke det, så er man fort oppe i prisklassen TS er ute etter.

Og langt i fra alle er gode nok på fargekunnskap til å lage noe som er greit nok til å henge på veggen. For å ikke snakke om at det krever mye plass og tid...

Anonymkode: d05cd...fcd

Helt enig - en av foreldrene mine maler på hobbybasis, og folk som vil finne malerier til "billig pris" aner ikke hvor dyrt utstyr og maling er i Norge sammenlignet med andre land.

Her er en liten koffert med oljemaling til kr.1495, og det er ikke store overflaten disse tubene klarer å dekke:

https://www.skapemer.no/oljemalingssettamp-n-artists-bambuseske

I tillegg kommer lerret, ramme etc.; for et litt større maleri kommer bare utstyret på flere tusen kroner, og da er ikke selve arbeidet tatt med; å male et kvalitetsmaleri er ikke noe en kunstner gjør i løpet av en halv time.

Anonymkode: 67723...c97

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant desverre ingen aktuelle på Ellos. Noen som har andre tips? Som sagt kan det godt være trykk på lerret, det behøver ikke være original maleriet for det forstår jeg at koster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

https://www.optimalprint.no/studio-selection/wall-art/abstract-art?voucher=STUDIOSELECTNO

Er bare å scrolle her. Har kjøpt bilder fra disse folka før., de leverer kjapt og de er fine de :)

Anonymkode: b595a...94c

Takk for tips! Her fant jeg noen i den stilen jeg søker, men desverre med altfor ensformige farger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kjøpesentrene i tomme lokaler er det stadig salgsutstilling av lokale kunstnere. 
Søk etter kunstner på Instagram? 

Anonymkode: aaeca...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk men det var...Ikke pent! Så ut som noe lagd i barnehage 

... eller en institusjon for folk med store personlige problemer.

Lenge siden jeg har sett noe så deprimerende; kunstneren måtte ha en kraftig bakrus og mangel på andre farger enn blått, grønt og svart for å være i stand til å male dette; selv et barn hadde klart å lage noe mer optimistisk.

994_183911733.jpg

Anonymkode: 67723...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...