AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Stekte et safranbrød.. Kan barn på 2 år spise dette?  Det er ca 0.25 g i hele brødet med 6.5 dl mel .. Anonymkode: e1b59...73e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 Har ikke hørt noe om at safran er uheldig for barn. Ville likevel vært forsiktig hvis man har pollenallergi. Jeg har kun smakt safran en gang og fikk da masse elveblest. Anonymkode: cc40d...fbc 2
Forundret.. Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 Er det smak fra safran? Jeg trodde en bare brukte det for fargen jeg 🥱
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 Forundret.. skrev (14 minutter siden): Er det smak fra safran? Jeg trodde en bare brukte det for fargen jeg 🥱 Brukes mest for fargens skyld, men gir også en karakteristisk smak. Selv synes jeg at gurkemeie smaker bedre, men det er nok fordi jeg er vant med det og dessuten fikk utslett av safranen. Tror i hvert fall det var safranen, hadde ikke spist noe annet rart heh Anonymkode: cc40d...fbc
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 Forundret.. skrev (17 minutter siden): Er det smak fra safran? Jeg trodde en bare brukte det for fargen jeg 🥱 Ja, det er mye smak i safran, så det skal ikke så mye til. Lussekatter må ha ekte safran spør du meg, helt nydelig med lussekatter med litt meierismør🥰 Anonymkode: 15797...afc 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 Hur mycket saffran kan små barn äta? Om de får tag på en påse saffran och får i sig bara en tiondels gram så kan det leda till allvarliga förgiftningssymtom. Förvara därför saffran så att små barn inte riskerar att komma åt det. Kan barn äta lussekatter med saffran? Att äta lussekatter är däremot ofarligt, även för mindre barn. Där blir saffranskryddan så utspädd. Vi behöver som sagt inte oroa oss när vi mumsar på våra lussekatter. Om man använder 2 paket, det vill säga 1 gram saffran i en sats med lussebullar, behöver man som vuxen äta runt tio satser för att det ska vara dödligt! Och fem satser för att den som är gravid ska riskera missfall. Anonymkode: 0b8b7...a7c 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Skrevet 4. desember 2023 Jeg ble sviktet. "besviken" Lei meg meg. SÃ¥ret.Hvorfor denne harde ordbruken? Anonymkode: 25914...910
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hur mycket saffran kan små barn äta? Om de får tag på en påse saffran och får i sig bara en tiondels gram så kan det leda till allvarliga förgiftningssymtom. Förvara därför saffran så att små barn inte riskerar att komma åt det. Kan barn äta lussekatter med saffran? Att äta lussekatter är däremot ofarligt, även för mindre barn. Där blir saffranskryddan så utspädd. Vi behöver som sagt inte oroa oss när vi mumsar på våra lussekatter. Om man använder 2 paket, det vill säga 1 gram saffran i en sats med lussebullar, behöver man som vuxen äta runt tio satser för att det ska vara dödligt! Och fem satser för att den som är gravid ska riskera missfall. Anonymkode: 0b8b7...a7c Hva er symptomene? Anonymkode: e1b59...73e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #10 Skrevet 4. desember 2023 Barnet mitt spiste en stor skive av dette. Kjenner jeg ble bekymra nå… Anonymkode: e1b59...73e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #11 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Barnet mitt spiste en stor skive av dette. Kjenner jeg ble bekymra nå… Anonymkode: e1b59...73e Ta det med ro. Hvis det var farlig for små barn å spise brød eller boller med safran, så ville vi jo ha hørt om det. Det er i større doser at det blir giftig. Anonymkode: cc40d...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #12 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ta det med ro. Hvis det var farlig for små barn å spise brød eller boller med safran, så ville vi jo ha hørt om det. Det er i større doser at det blir giftig. Anonymkode: cc40d...fbc Takk. Jeg er i overkant bekymra for sånt 😌 Men jeg kan ikke noe for det. Det er sånn jeg er😅 Jeg er livredd forvar noe skal skje minsten💔 Da vet jeg ikke hva jeg ikke hva jeg ville gjort . Jeg har passet på henne til nå, så det ser ikke utanom at noe har skjedd Anonymkode: e1b59...73e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #13 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk. Jeg er i overkant bekymra for sånt 😌 Men jeg kan ikke noe for det. Det er sånn jeg er😅 Jeg er livredd forvar noe skal skje minsten💔 Da vet jeg ikke hva jeg ikke hva jeg ville gjort . Jeg har passet på henne til nå, så det ser ikke utanom at noe har skjedd Anonymkode: e1b59...73e Skjønner den. Jeg er også nervøs for alt mulig og redd for å gjøre noe galt. Anonymkode: cc40d...fbc
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #14 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skjønner den. Jeg er også nervøs for alt mulig og redd for å gjøre noe galt. Anonymkode: cc40d...fbc Da er vi to😂 Anonymkode: e1b59...73e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #15 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skjønner den. Jeg er også nervøs for alt mulig og redd for å gjøre noe galt. Anonymkode: cc40d...fbc Men det er veldig fort gjort😅 Anonymkode: e1b59...73e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå