Gå til innhold

Hvor mye penger legger dere i julegavene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nieser, nevøer, foreldre, besteforeldre og oldeforeldre? 

Søsken har blitt enig om kun gave til barna. Men å si det til foreldrene sine og besteforeldrene sine er litt hardt syns jeg😅 men helst skulle vi brukt hver krone på oss selv, vi har mye vi kunne tenkt oss å bruke de pengene på som er levekostnader..

Anonymkode: 65612...5a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100kr per nieser/nevø/fadderbarn.

Også betaler jeg obos medlemskap frem til de skal kjøpe egen bolig.

Anonymkode: 6e92e...4ec

Skrevet

500 kr ca. Men har kuttet ut gaver til voksne på grunn av dårlig råd så kun barna under 12 får nå 

Anonymkode: f625d...fe9

Skrevet

500-1000 per pers til nærmeste familie. 200-300 per pers til onkler/tanter etc.

Anonymkode: 6dcd2...d11

Skrevet

Rundt 300.000 gleder meg til ny bil.

Anonymkode: ea727...573

Skrevet

Nieser/nevøer: ca 200kr

Søsken/tanter/onkler: ca 200kr

Foreldre: ca 500kr

Bonusbarn: ca 2500kr inkludert julestrømpe og kalendergaver de dagene de er her.

Sambo: ca 1000kr

Anonymkode: 2c391...628

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Søsken har blitt enig om kun gave til barna. Men å si det til foreldrene sine og besteforeldrene sine er litt hardt syns jeg😅 men helst skulle vi brukt hver krone på oss selv, vi har mye vi kunne tenkt oss å bruke de pengene på som er levekostnader..

Nieser/nevøer 500

foreldre: 500 -1000

Venners barn: 200

søsken:5-600

kjærwste til søster/ 200

Anonymkode: 2d581...0da

Skrevet

Nieser/nevøer under 18 ca 200-300

Nieser/nevøer over 18 - ca 100 kr

Søsken                              ca 150 -200 kr

Foreldre                            ca 300-400 kr 

Anonymkode: df038...c3e

Skrevet

Vi gir ikke gaver til de voksne,  hverken søsken, svigersøsken eller forldre/svigerforeldre.  Vi prøver hvert år å holde kostnader nede, da økonomien ikke er så god. Det neste året blir ekstra tøft, så vi prøver i år og inngå avtaler om "gi er valgfritt beløp" til fellesgoder,  så det blir billig. Logger vel i snitt på 150 kr til hvert barn, inkludert vårt eget.  Hva barnet vårt får av andre har jeg ikke oversikt over så der vet jeg ikke pris. De andre har romsligere økonomi enn det vi har. 

Vi trenger dessuten å legge av ekstra penger (itillegg til barnetrygd) til konfirmasjon om få år.  Hun ønsker seg bunad, i tillegg har vi stor familie,  så et større innhogg i økonomien blir det uansett. 

Anonymkode: f3f66...616

Skrevet

Nevøer og niesser (5-10 år) 400 pr

Foreldrene og bestemor 500-1000

1 søster som er under 18- 1000

Til de voksne søskena kjøper vi ikke gaver da de har så mange barn 😂 så de får heller få den "budsjetten".

Ikke egne barn, ikke mange foreldre igjen.. hadde kanskje vært annerledes om vi hadde hatt mange flere.

Anonymkode: fc39b...93d

Skrevet

Jeg bruker 3500 på 7 gaver. Får alt fra 0 til 2 tilbake. 

Anonymkode: ac823...eb5

Skrevet

Sønnen min får for flere tusen. Ellers 200 kr per person. Men gir nesten ikke til noen andre enn barnet.Har ikke råd eller ork til å kjøpe julegaver til folk i familien jeg aldri ser. 

Anonymkode: 240fc...a15

Skrevet

Mine Barn 1000-1600

Kjæreste max 1000

En niese 100-150

Venninne 150

En gammel onkel som alltid får en liten gave til ca 100, sjokolade,sokker etc

Barn til kjæreste ca 300

Foreldre til kjæreste 200-300

Kuttet ut resten av familie,de får ikke en dritt dette året. 

😀

Anonymkode: 132cc...bba

Skrevet

Alt etter hva jeg finner egentlig. 
til nevøer og nieser er vi enig på 300. Min mor ca 1000 

barna våre mellom 3-5000 alt ettersom hva de trenger. Som ny tlf f eks. 
mannen ca 4000 samme der. Trenger han en ny motorsag så koster den litt. 
kjøper ikke til venner, men søsken rundt 300 

Anonymkode: 24ec0...bcd

Skrevet

Det er noen år siden jeg sa at nå er det nok, vi kjøper ikke gaver til voksne lenger.

I år kjøper vi bare til to små barn utenfor vår nære krets. Ikke noe til voksne nevøer, nieser og tanter.

Vanskelig å kjøpe noe som ikke koster minst 200 kroner, de ene ønsket seg ull til barnet.

Skrevet

Ca 500 til hver av familiemedlemmer, litt pluss/minus der, samboer vet jeg ikke enda....

Skrevet

Ca 200-300kr per person. Litt dårlig råd i år. Vi har bare våre foreldre, søsken og nevøer vi kjøper til. 

Anonymkode: 4a6ec...404

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer helt an på ønskelisten. Og hva jeg har å rutte med. Kan legge ved prisene på i år.

Nevø: 600kr

Pappa: 400kr

Mamma: 700kr

Bestemor: 300kr

Dette er tatt fra ønskelisten, andre år blir det andre priser. Hadde jeg ikke råd hadde jeg funnet på noe som passet budsjettet.

Anonymkode: b1ade...13d

Skrevet

Jeg har bare ei søster da, ingen annen familie. 3000,- på henne og resten til meg. Jeg kjøpte meg ny skipakke med sko, ullundertøy fra Aklima, nye Hestra votter, en stor pakke fra Lyko (hudpleie etc), ny lader, ny almanakk med klistremerker, ny tights fra Nike, truse og bh i ull fra Aklima. Det ble 13 500,-. Jeg ble glad. 

Anonymkode: 3805e...289

Skrevet

Nieser/nevøer: ca 1000kr per

mamma/pappa/svigermor/svigerfar ca 700per hode

Har dessverre ikke besteforeldre, men har ei gammel tante vi handler til for rundt 4-500kr

Vi søskene kjøper ikke til hverandre.

Anonymkode: 3e241...40f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...