Gå til innhold

Hvilken dagligvare handler du på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handler du på KIWI, Coop, Meny, Rema 10000 eller Bunnpris?

Og hvorfor har du valgt butikken du har valgt? Er du loyal til butikken eller handler du noen ganger på andre butikker hvid de har bedre tilbud? Eller er kvaliteten på varene viktigst? Er det stor forskjell på varene?

Svar imottages med den største takkgiverske :)

Anonymkode: 9f177...79e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler på REMA fordi det er vår nærbutikk. Handler også mye på Kiwi hvis jeg er forbi, eller di andre hvis det er gode tilbud og jeg uansett er der. 

Anonymkode: c0d09...697

Skrevet

Alle sammen. Mest på Extra grunnet beliggenhet og at posten er der.

Skrevet

Kiwi. Det ligger en REMA noen hundre meter nærmere oss, men parkeringsplassen er så trang, og vi har opplevd flere ganger med dårlig kjøtt der (ikke utgått, så mistenker for varm kjøledisk). 

KIWI er helt grei. Lett å parkere og maten er stort sett ikke dårlig, selv om vi også har kommet hjem med mugg på både baguetter og grønnsaker herfra. Men heller det enn dårlig kjøtt.

Anonymkode: 0aeb9...5f2

Skrevet (endret)

Handler aller mest på Holdbart, men ellers også på Kiwi, Rema 1000, Meny, Bunnpris, Spar, Coop Extra og Coop Prix.

Sistnevnte er den nærmeste butikken, men de er såpass dyre så det blir mest småhandel. Det positive med dem er at de er gode på datovarer. 

Kan legge til at jeg er absolutt ikke lojal mot noen av butikkene. Jeg bruker ofte ukas tilbudsaviser som utgangspunkt for hvor jeg skal handle. Har de fleste butikkjedene i området bortsett fra Matkroken, Coop Mega og Coop Marked. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Rema 1000 for det meste. Har to vi veksler mellom å handle på. Bor i en by hvor det er 1 dagligvarebutikk per 10 innbygger omtrent. Det er hyggelige ansatte der, og aldri hatt problemer med mat som er gått ut på dato eller dårlig frukt og grønt. Vi handler for to uker av gangen, så viktig at utvalget av matvarer er bra og at produktene har god holdbarhet. Kjøper melk og andre tilbudsvarer vi skal ha på Kiwi eller Meny (Rørosmeieriet)  Handler også hos Obs eller Extra hvis de har tilbud, men kun tilbudsvarene. Handler aldri på Joker eller Prix. 

Endret av Gogglebox
Skrevet

Kiwi og coop extra fordi det er billigst og jeg har dårlig råd 

Anonymkode: 1f4b2...040

Skrevet

Kiwi, for det meste. De har super parkeringsplass.

Eller svipper vi innom alle de andre dersom de har tilbud som er bra, handler kun de- og drar igjen

Skrevet

Kiwi og Coop OBS. 

Skrevet

Vi handler på Kiwi og Meny.

Begge ligger nær der vi bor, og det er fine, rene, veldrevet butikker.

Handler på Kiwi på mandager, og kjøper egentlig alt det vi trenger som Kiwi har der.

Handler så til helga på Meny, og da er det stort sett ting som Kiwi ikke har i sortimentet.

I tillegg handler vi mye tilbudsvarer hos Meny, for når Meny har tilbud, er det gode priser. Hander også YT og melk fra Rørosmeieriene der, da de har 3 for prisen av 2.

Er Kiwi-pluss kunde og kjper mye frukt og grønt, så det blir 5000+ i Trumf i løpet av året av at vi handler bare hos Norgesgruppen.

Anonymkode: 80507...cba

Skrevet

Coop Extra, fordi det er gangavstand hjemmefra.

Og coop obs, pga enkel parkering og praktisk lokasjon (på kjøpesenteret)

Anonymkode: 5515b...8e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og hvorfor har du valgt butikken du har valgt? Er du loyal til butikken eller handler du noen ganger på andre butikker hvid de har bedre tilbud? Eller er kvaliteten på varene viktigst? Er det stor forskjell på varene?

Meny, meget godt utvalg. 100 meter fra der jeg bor. Dyktig og serviceinnstilt betjening.

• Hjerte 2
Skrevet

Handler mest på meny, pga utvalget og finner varer der som jeg ikke finner ellers.  Også coop obs, også pga varer jeg ikke finner ellers også billigst på bleiene vi liket.  Også litt på nærbutikken prix pga posten er der.  Men det er et herk å komme seg inn å ut der og ihvertfall på vinterføre 🙈 Meny og obs har også digg og enkel parkering.  Obs har også parkeringskjeller som er veldig greit når man har med små barn og det er dårlig vær ☺️

Anonymkode: 9bf03...793

Skrevet (endret)

Nærmeste butikkene er Rema 1000 og Kiwi. 5 minutter nedi veien. Blir stort sett Rema. En og annen gang handler vi på Coop Mega. Og en svært sjelden gang på Meny. Vi har de aller fleste vanlige matbutikker i gangavstand 😊

Endret av Mardina
Skrevet

Jeg bytter på eller jeg handler der de har varene jeg skal ha. Det hender jeg er innom alle 3 eller 2 på en og samme handletur. Handler mest mulig på Kiwi, da de har billigste varer og de merkevarene jeg liker best. Noen få varer får jeg på Rema og ikke Kiwi. Da handler jeg det der. I tillegg er jeg innom Coop Mega for noen bestemte varer også, noen få. Storhandler aldri der pga prisene, bare kjøper de få varene der som de ikke har de to andre stedene. De har veldig stort utvalg.

Det er altså Kiwi jeg handler mest hos.

Anonymkode: 5acf3...799

Skrevet

Eurocash og Maximat.

Anonymkode: aaad8...079

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Rema. Fordi det blir billigst. 

Anonymkode: 3cdc7...50f

Skrevet

Kiwi stort sett og Coop obs når de har tilbud på ting jeg ellers bruker. Obs er for dyrt til vanlig . Velger kiwi på grunn av at jeg liker butikken, ryddig og ren. De priser ned datavaner til 50 % og ikke 40 % som Coop. Billigere totalt sett . 

Skrevet

Vi bruker Oda for ca. 95 % av maten vi kjøper. 

Må jeg innom fysisk butikk blir det alltid Meny. Fin parkeringsplass, friske og innbydende blomster, ferskvaredisk, fiskedisk, ostedisk, godt utvalg. 

Anonymkode: fd4c7...cb3

Skrevet

Har Prix i gangavstand, men foretrekker å handle på Kiwi, Spar eller Meny selv om jeg da må bruke bil. Jeg synes kvaliteten på frukt og grønnsaker er bedre hos NorgesGruppen enn hos Coop.

Nærmeste Rema er mørk og virker skitten, så der handler jeg bare kattemat når jeg passer katten til naboen (bortskjemt dyr som bare skal ha et bestemt merke kattemat).

Anonymkode: 8b0ec...947

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...