Gå til innhold

T-bane

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjørt med de nye t-banevognene? Hva synes dere? Jeg synes de er ganske fancy. Også bra at man kan gå mellom vognene.

Skrevet

Fine, men færre sitteplasser og ikke nok håndtak for de som må stå. Pent med hvitt inni, men kommer ikke til å se bra ut etter at mange har sittet der med skitne hender etter å ha lest avisa på bana.

Skrevet

Nei,de blir nok fort stygge disse banene. Er så lei av unger og ungdom som planter skitne støvler/sko på setene. Blir vel mye skriblerier over alt og. Ingen ting for være i fred. Farlig å si fra og da,kan jo risikere å bli slått ned el.det som verre er.

Skrevet

Hvis de er mer stillegående, raskere og ikke har den sure t-banelukten om vinteren, så skal jeg tåle litt fingerflekker og tagging. :icon_smile:

Skrevet
Noen som har kjørt med de nye t-banevognene? Hva synes dere? Jeg synes de er ganske fancy. Også bra at man kan gå mellom vognene.

Jeg synes de er et bevis for at det offentlige kan produsere. Og at det slettes ikke er nødvendig å privatisere. Med andre ord synes jeg de nye tunnelbanevognene er kjempebra.

Gjest camillo
Skrevet
Hvis de er mer stillegående, raskere og ikke har den sure t-banelukten om vinteren, så skal jeg tåle litt fingerflekker og tagging. :icon_smile:

Enig. Jeg bryr meg ikke så hardt om tagging.

Skrevet

Tror de skal gå mellom Mortensrud og Storo, men det er vel uansett bare en kort stund...? Jeg har ikke kjørt med dem selv ennå, har bare sett dem utenfra. Hvis du går inn på Trafikanten eller Sporveiens sider finnes det sikkert noe info der.

Skrevet

De skal prøvekjøres en periode på den strekningen, og man skal visst kunne komme med tilbakemeldinger.

Det beste syns jeg er at de er veldig stillegående, det verste er at det er få håndtak for de stående.

Skrevet

De er nokså "fancy", men jeg liker setene på de gamle vognene bedre.

Skrevet

jeg pleier å ta tbana fra mortensrud ned i byen. går denne nye tbanen innom sentrum før den kjører til storo eller må jeg ta en vanlig rød?

Skrevet

Tar banen fra Mortensrud hver dag, og herfra går det kun én bane; linje 3 Sognsvann. Skal du til Storo, må du ta linje 5. (fra Vestli til Storo og omvendt.)

Skrevet
jeg pleier å ta tbana fra mortensrud ned i byen. går denne nye tbanen innom sentrum før den kjører til storo eller må jeg ta en vanlig rød?

Ja, hvordan skulle den ellers komme seg dit? :klø: Alle går da gjennom sentrum...

Skrevet
Ja, hvordan skulle den ellers komme seg dit? :klø: Alle går da gjennom sentrum...

Ja, det var det jeg prøvde å få frem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...