AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #41 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer selvfølgelig ann på om mannen har provisjon eller ikke. Men jeg var sammen med en super selger som jobbet på gulvet på Elkjøp. En mnd kunne hun få 2000 i provisjon og bonus. En annen mnd kunne hun få godt over 100.000. Om det er slik nå vet jeg ikke men den gangen lå hun igjennom snitt på ca 1.3-1.6 i året. Anonymkode: 4fb80...dfb Godt over 100k i mnd bare i provisjon og bonus…det har jeg veldig vanskelig for å tro på. Anonymkode: 169be...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet 4. desember 2023 #42 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kommer selvfølgelig ann på om mannen har provisjon eller ikke. Men jeg var sammen med en super selger som jobbet på gulvet på Elkjøp. En mnd kunne hun få 2000 i provisjon og bonus. En annen mnd kunne hun få godt over 100.000. Om det er slik nå vet jeg ikke men den gangen lå hun igjennom snitt på ca 1.3-1.6 i året. Anonymkode: 4fb80...dfb Snittlønn på 1,3-1,6 i året for å jobbe på Elkjøp? Hadde det vært tilfelle så hadde vel ingen orket å ta lang utdanning på å bli leger, advokater og ingeniører og tjene mindre enn det… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #43 Del Skrevet 4. desember 2023 sjokoladeelskeren skrev (5 minutter siden): Snittlønn på 1,3-1,6 i året for å jobbe på Elkjøp? Hadde det vært tilfelle så hadde vel ingen orket å ta lang utdanning på å bli leger, advokater og ingeniører og tjene mindre enn det… Jeg vet ikke hvordan lønningene er på Elkjøp, men det der er helt vanlig salgslønn. Og man trenger ingen utdannelse for å bli selger. Man trenger talent, da, og salgstalent tror jeg ikke kan læres... Anonymkode: 1ce63...74f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #44 Del Skrevet 4. desember 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg har ei venninne og vi har snakket en del om økonomi frem og tilbake, men jeg klarer liksom ikke å få ting til å stemme. Hun er ung ufør (pga kronisk sykdom), og mannen hennes jobber 100% på Elkjøp. Så det vil vel si at de til sammen har en inntekt godt under gjennomsnittet vil jeg tro (?). Hun og mannen flyttet sammen når de hun var 20 og han var 22. Hun hadde da ca 50 000kr oppsparte penger. Han hadde ingen sparepenger, og hadde i tillegg en del gjeld som han enda betaler på (vet ikke hvor mye, men tror det er snakk om en del). De leide i 5 år til de kjøpte seg hus for 2 år siden. Hun snakker hele tiden om at hun må vær så sparsommelig og klager over at ufør-lønnen er umenneskelig lav, men samtidig så føler jeg nesten de lever et luksus liv. Siden de flyttet i lag for 7 år siden så har de kjøpt 6 ulike biler (og solgt 4 av de igjen), de har fått katt, 2 marsvin, 2 unger, alt baby-utstyr skulle være av beste kvalitet og ungene «skal ikke mangle noe», huset er stappfullt av leker, hun er til frisøren hver måned og farger håret, de kjøper seg ny mobil annen hvert år minst (nyeste, dyreste modell), de har kjøpt gaming-utstyr til 35000 kr, 2 kajakker de aldri bruker, 2 SUP brett brukt 1 gang, pusset opp badet i det nye huset (badet var 3 år gammelt, men de likte ikke så godt fargen), har vært på utenlandsferie hvert år, er ute å spiser minst 1 gang i uka osv. Føler livsstilen deres tilsier at de drukner i penger, men de gjør jo ikke det. De får heller ikke pengehjelp fra familie eller noe. Tenkte tidligere at de kanskje bare ville det skulle se ut som de hadde mye penger med å kjøpe alt de gjør og leve som de gjør og at egentlig har de tatt opp forbrukslån til mange hundre tusener, men da hadde de vel aldri klart å få huslån i banken? (De fikk 4,5 mill i lån). Hvordan er det mulig? Jeg skjønner ikke… Anonymkode: 169be...63f Du, så detaljert er det ikke sunt å henge seg opp i andres økonomi. Hvordan husker du i det hele tatt alt dette? Vet hun at du legger ut alt sammen her, eller har du endret på opplysninger? Anonymkode: 30dd9...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #45 Del Skrevet 4. desember 2023 Hoia skrev (7 timer siden): Det er mye man ikke vet om andre folk. Akkurat det der ville jeg aldri ha spurt om. Det kan være en sponset-setting, noen jobber undercover, dekk ditt dekk datt. Det gir vel ikke mening å flashe velstand hvis dekkhistorien er å være familie med lav inntekt? Anonymkode: 715ff...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 4. desember 2023 #46 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gir vel ikke mening å flashe velstand hvis dekkhistorien er å være familie med lav inntekt? Anonymkode: 715ff...499 Jeg aner ikke hvem du sikter til. Men sett i lys av det vedkommende beskriver virker det for meg som om de er i en slags kamuflert situasjon. Ivaretatt økonomisk, selv om den ene har trygd. Jeg ville ikke ha grad i dette, det kan være tusen grunner til at noen tjener godt, at noen får masse ytelser, det virker bare konfliktorientert og paranoid. Fokuserer på deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #47 Del Skrevet 4. desember 2023 Hoia skrev (3 minutter siden): Jeg aner ikke hvem du sikter til. Men sett i lys av det vedkommende beskriver virker det for meg som om de er i en slags kamuflert situasjon. Ivaretatt økonomisk, selv om den ene har trygd. Jeg ville ikke ha grad i dette, det kan være tusen grunner til at noen tjener godt, at noen får masse ytelser, det virker bare konfliktorientert og paranoid. Fokuserer på deg selv. Jeg bryr meg ikke egentlig, bare påpekte at spekulasjonen din har en svakhet. Anonymkode: 715ff...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 4. desember 2023 #48 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bryr meg ikke egentlig, bare påpekte at spekulasjonen din har en svakhet. Anonymkode: 715ff...499 Jeg har ikke spekulert. Det er det trådstarter som har gjort. Det ville ikke falt meg inn å bry meg om hvordan andre tjener til livets opphold. Jeg sier bare at det kan være tusen grunner. Jeg kjenner ikke paret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #49 Del Skrevet 5. desember 2023 Mest sannsynlig så har de kredittkort og forbrukslån Anonymkode: a7ef3...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #50 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mest sannsynlig så har de kredittkort og forbrukslån Anonymkode: a7ef3...793 Man får ikke boliglån når man har kredittkort og forbrukslån Anonymkode: 169be...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #51 Del Skrevet 5. desember 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Hun forteller nok ikke hele sannheten, men det skal du heller ikke grave i. Anonymkode: 169be...63f Hvem er det du snakker til her, TS? Det er jo du som graver? Anonymkode: 30dd9...1dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 5. desember 2023 #52 Del Skrevet 5. desember 2023 Kanskje de har vunnet i Lotto uten å si det til noen🤷♀️ Kan være mange grunner til hvorfor de har muligheten til å leve som de gjør. Og hvis du er så nyskjerrig, så kan du vell bare spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #53 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man får ikke boliglån når man har kredittkort og forbrukslån Anonymkode: 169be...63f Det gjør man jo 😂 Anonymkode: 2efb8...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå