Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Har et spørsmål om deres forhold til kjærester og hva som er rimelig å forvente. Jeg har vært i et forhold de siste 10 årene, så jeg har nok en del blindsoner og lite erfaring med flere forhold (er i slutten av tyveårene, så har stort sett vært i samme forhold hele mitt voksne liv).

Jeg har alltid ansett mitt forhold som helt normalt. Vi viser hverandre daglig at vi er glade i hverandre, passer på å alltid kjøpe små "gaver" i hverdagen. Behøver ikke å være noe av stor verdi, men småting vi vet at vi blir glade for. Ved bursdager og høytider ønsker vi oss aldri noe spesielt, men vi husker alltid hva partner liker og ønsker, det kommer jo naturlig når man er glad i hverandre og lytter til hverandre. Vi ender alltid med å kjøpe gjennomtenkte gaver partner blir glad for. 

Vi har datenight minst én gang i uka, hvor vi går ut for å spise. Utenom dette tar vi også gjerne en lunsj og en kinodate. Sex har vi alt fra 1 gang i uka til 1 gang om dagen.

Når jeg snakker med venner/venninner i datingfasen eller i begynnelsen av et forhold får jeg ofte vondt av hvor lite det virker som om partnerene deres bryr seg om dem. Dette gjelder både mine mannlige og kvinnelige venner. Er det ikke lenger normalt å ønske partneren sin det beste til enhver tid, bruke tid på hverandre, og vise kjærlighet til hverandre? Tror jeg hadde blitt helt lost om jeg ble singel🤔

Er jeg naiv, eller har dating i dag blitt tøffere?

Anonymkode: 00928...e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dating er blitt mye tøffere. Folk flest er mer og mer opptatt av å tilfredsstille egne, kortsiktige behov og er redd for å forplikte seg. Det er langt mellom dem som vet hva kjærlighet er og derfor er det mange som ender opp med å 'ta til takke' fordi frykten for å være alene er stor. 

• Liker 2
Skrevet

Hm, alle har ulike måter å vise kjærlighet på…kjøpe-metoden er ikke den eneste😊 Men så lenge man skjønner hverandres språk, så er jo alt bra! Man kan fint bry seg om hverandre uten å kjøpe gaver hele tiden eller ligge sammen daglig.

Har ei venninne som ville sagt det du sier her, hun forventer slik. Det er hennes språk. Hun har nå vært gjennom skilsmisse nr to. Jeg og min mann har helt andre måter å vise omsorg på, og har vært sammen i 15 år, gift i straks 10. Enda jeg får gaver bare til jul og bursdag, og da spør han hva jeg ønsker meg. Samme gjør jeg tilbake, og det passer meg helt ypperlig. Hadde aldri klart noen som forventet gaver hele tiden eller date-night hver uke. Det synes jeg blir press og stress. Selv om jeg elsker han :) 

Anonymkode: 4f952...b57

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har vært singel i 10 år, mye fordi jeg ikke orker den type dating/mann du nevner. Jeg har null interesse av å ta til takke med noen bare for å slippe å være alene. 

Jeg møtte en mann og falt for han umiddelbart. Det har kostet meg en del å åpne hjertet mitt for muligheten for kjærlighet, fordi kulturen rundt forhold og dating har blitt så annerledes. Målet mitt er samboere, felles hverdag, felles hjem, felles forpliktelser og ekteskap. Jeg vil han skal fri og jeg kan love han troskap og lojalitet livet ut. I tillegg får han mer sex enn han klarer å håndtere, og nevner daglig hvor heldig han er som har møtt meg.

Anonymkode: c1eb3...1bd

• Hjerte 3
Skrevet

Om man er ensom tar man fort til takke. 

Anonymkode: be6ba...f95

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hm, alle har ulike måter å vise kjærlighet på…kjøpe-metoden er ikke den eneste😊 Men så lenge man skjønner hverandres språk, så er jo alt bra! Man kan fint bry seg om hverandre uten å kjøpe gaver hele tiden eller ligge sammen daglig.

Har ei venninne som ville sagt det du sier her, hun forventer slik. Det er hennes språk. Hun har nå vært gjennom skilsmisse nr to. Jeg og min mann har helt andre måter å vise omsorg på, og har vært sammen i 15 år, gift i straks 10. Enda jeg får gaver bare til jul og bursdag, og da spør han hva jeg ønsker meg. Samme gjør jeg tilbake, og det passer meg helt ypperlig. Hadde aldri klart noen som forventet gaver hele tiden eller date-night hver uke. Det synes jeg blir press og stress. Selv om jeg elsker han :) 

Så fint å høre at dere trives så godt sammen😍

Hos oss er det ingen som forventer verken gaver, date nights eller sex, vi bare tenker hele tiden på hva som hadde gjort den andre glad😅 Også liker vi veldig godt å gjøre ting sammen!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så fint å høre at dere trives så godt sammen😍

Hos oss er det ingen som forventer verken gaver, date nights eller sex, vi bare tenker hele tiden på hva som hadde gjort den andre glad😅 Også liker vi veldig godt å gjøre ting sammen!

Ja, vi også! Så vi drifter familien AS sammen, nesten 24-7-365 :) Alle har ulike ting de liker å gjøre sammen. Du må passe deg for å mene at man «ikke krever mer», du må ta inn over det at ikke alle like.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, vi også! Så vi drifter familien AS sammen, nesten 24-7-365 :) Alle har ulike ting de liker å gjøre sammen. Du må passe deg for å mene at man «ikke krever mer», du må ta inn over det at ikke alle like.

Er litt enig og uenig kjenner jeg :) Synes absolutt alle skal kreve noe, særlig kjærlighet og respekt. Det er for meg et minimumskrav. Også har alle par ulike måter å vise det på🥰

• Liker 1
Skrevet

Vi har alle våre måter å vise kjærlighet på. Dating er ulikt et forhold. Man elsker ikke noen etter en date eller to. Jeg får ikke høre at han elsker meg ofte, ikke får jeg små gaver her og der eller faste planer om ting og tang. Men jeg vet han elsker meg, han har en enormt beskyttertrang overfor meg, og når han tar på meg, så kjenner jeg kjærligheten i grepet hans. Jeg derimot, er den som kjøper gaver til de jeg er glad i og setter de foran meg selv. Det betyr ikke at jeg tar til takke med noe dårlig eller at jeg ikke stiller krav. Men jeg ser hans måte å vise kjærlighet på. 

Anonymkode: 61e2b...b93

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, ennivk said:

Dating er blitt mye tøffere. Folk flest er mer og mer opptatt av å tilfredsstille egne, kortsiktige behov og er redd for å forplikte seg. Det er langt mellom dem som vet hva kjærlighet er og derfor er det mange som ender opp med å 'ta til takke' fordi frykten for å være alene er stor. 

Fordi stadig flere har innsett at kjærlighet bare er et tullete sosialt konstrukt som har lite verdi. 

Anonymkode: c6576...8d8

Skrevet

TS, har du tenkt over at du nå har kastet vekk de beste årene av livet ditt hvor du kunne opplevd, erfart, reist, utforsket, på å være i et fast forhold som en pensjonist?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

TS, har du tenkt over at du nå har kastet vekk de beste årene av livet ditt hvor du kunne opplevd, erfart, reist, utforsket, på å være i et fast forhold som en pensjonist?

😂 Really? 

Anonymkode: d8e35...ac5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi stadig flere har innsett at kjærlighet bare er et tullete sosialt konstrukt som har lite verdi. 

Parforholdet har kanskje liten verdi i dagens samfunn, men kjærlighet er fremdeles vikitg for mennesker. Det et mangel på kjærlighet i samfunnet som gjør at dating er blitt vanskeligere for dem som ønsker et parforhold. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette har jeg allerede gjort og fortsetter å gjøre sammen med partneren min, så det behøver du ikke å bekymre deg for!❤️

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi har alle våre måter å vise kjærlighet på. Dating er ulikt et forhold. Man elsker ikke noen etter en date eller to. Jeg får ikke høre at han elsker meg ofte, ikke får jeg små gaver her og der eller faste planer om ting og tang. Men jeg vet han elsker meg, han har en enormt beskyttertrang overfor meg, og når han tar på meg, så kjenner jeg kjærligheten i grepet hans. Jeg derimot, er den som kjøper gaver til de jeg er glad i og setter de foran meg selv. Det betyr ikke at jeg tar til takke med noe dårlig eller at jeg ikke stiller krav. Men jeg ser hans måte å vise kjærlighet på. 

Anonymkode: 61e2b...b93

Dersom forholdet ditt er alt du har ønsket deg og mere til er det jo kjempefint!❤️

Tenkte mer på de menneskene som føler på mangler og savn i forholdet sitt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

At kjærlighet for andre mennesker har liten verdi for deg, sier vel mest om deg enn alle andre 

Anonymkode: 33736...2b2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Mine forhold har vært som ditt ts, hvor vi får naturlig lyst til å gjøre fine ting sammen og for hverandre fordi vi elsker hverandre. 

Men mange menn er i forhold bare for å være med noen, ha tilgang på sex, status ved å kunne si de har dame, og liker egentlig ikke dama si engang, bryr seg ikke om å kjenne hun godt engang om man spør om han vet hva hennes første kjæledyr var, hvilken hobby hun driver med på onsdager eller hva favorittmaten hennes er så kan de ikke engang svare. For hele forholdet er bygget på at hun er statist i livet han og ikke på gjensidig kjærlighet fra begge parter.  Blir trist på venners vegne som lever sånn, men det er som regel de som ble sammen veldig ung og før man var moden nok til å forstå at forhold måtte bygges på mer enn felles musikksmak og at man likte hverandres selskap, eller de som fikk barn før forelskelsen gikk over og nå sitter i saksa. 

Jeg har datet menn som det har vært tydelig er av den typen. Som syns det er tull å gi gave eller blomster og som ikke stiller andre spørsmål enn hva jobber du med og hva har du gjort i dag. Da er de ikke interessert i meg som person men bare idéen om å ha en hvilken som helst dame som vil ha de. Mange damer godtar det uten å være helt klar over det, fordi vi er kondisjonert fra vi er babyer til at vi skal føle oss heldige om en mann vil ha oss og at livets viktigste misjon skal være å ha en kjæreste.  Da er det fort gjort å ta til takke med noe fordi man ikke vet at det finnes bedre eller ikke vet at man fortjener bedre. De giddaløse mennene jobber også hardt for å innbille damer nettopp det, at vi liksom har urealistiske og høye krav når vi forventer et forhold med ekte respekt og kjærlighet. Jeg siler ut sånne menn for jeg kunne aldri vært i et forhold uten hyppige datenights, kvalitetstid, givende aktiviter og koselig gester som gaver osv for hverandre. 

Anonymkode: 245e4...88e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi kjøper bursdags- og julegaver. Som regel gjennomtenkt. Og date er et par ganger i året 😂 Men vi er veldig glad i hverandre, har sex 2-3 ganger i uken, men koser mye hver dag ❤️

Anonymkode: b265d...911

Skrevet

Han kjøper gjerne blomster eller tar meg med ut på middag, mens jeg fikser finere middager hjemme der jeg står i flere timer. Jeg viser stort sett kjærlighet ved tjenester, mens han gir små oppmerksomheter og mye komplimenter. Tror ingen av oss føler oss mindre elsket selvom vi snakker litt forskjellige kjærlighetsspråk. Fysisk nærhet liker vi heldigvis begge to, så er mye kos - og sex helst en gang om dagen så lenge han ikke sliter med ryggen. 

Skrevet

Folk er ulike på hva de forventer. 

Jeg synes min søsters mann er døll og uromantisk men hun liker det han gjør. Han kjøper blant anna i gave til henne sånne potteplanter som pensjonister liker 😄 Men min søster er veldig fornøyd. 

Anonymkode: e1a67...91d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...