AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Datter på mellomtrinnet ble brått syk på fredag ettermiddag. Symptomer forenelig med influensa, neg covidtest 3dager på rad. Er hjemme fra skolen I dag, virker bedre, men fortsatt mindre energi en normalt, og en kraftig hoste. Feber, muslevondt, hodepine forsvant søndag ettermiddag. Hun spiser , men ikke som normalt. Har lest på nettet om barn og influensa, og det står at hoste og lite energi kan sitte i inntil 4 uker! Betyr det at hun må være hjemme fra skolen til det er borte? Vi har ikke så mange felles syke barn dager igjen for 2023, og hun går glipp av mye læring. Når kan det forsvares å gå tilbake til skolen-og kan vi spørre/kreve at hun slipper gym og svømming så hun klarer resten av fagene og leksene? Kutter alle fritidsaktiviteter til etter nyttår. Anonymkode: 56517...9a5
ennivk Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Hvis hun ikke er frisk nok til gym, så bør hun være hjemme.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 Mine er på skole når energien bør holde til en hel dag, og symptomene ellers ikke er så plagsomme for de selv eller andre. Eks kraftig hoste hyppig holder vi hjemme, forstyrrer alt og alle og er utrolig kjipt for barnet også. Men oftest blir jo det bedre i løpet av en ukes tid. Men mi var hjemme fra skolen en hel uke i januar nettopp med influensa. Ikke så ofte den kommer vanligvis, så det går jo greit. Aldri hatt fravær utover en uke pga sykdom. synes ikke det vanskelig å bedømme heller, merker godt når mine er syke og når de er friske nok. Men etter influensaen hentet jeg rett etter skolen uke to, droppet sfo, det orket hun ikke. Uke 3 kom det seg, uke 4 tilbake til normalen. Anonymkode: 2d7f9...990 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 Jeg jobber som lærer og pleier å si at dersom barna ikke er friske nok til å ha gym bør de være hjemme. Dette gjelder riktignok ikke fysiske skader slik som brudd og forstuelser. Da står man selvsagt over gymmen. Anonymkode: d5d8b...010 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mine er på skole når energien bør holde til en hel dag, og symptomene ellers ikke er så plagsomme for de selv eller andre. Eks kraftig hoste hyppig holder vi hjemme, forstyrrer alt og alle og er utrolig kjipt for barnet også. Men oftest blir jo det bedre i løpet av en ukes tid. Men mi var hjemme fra skolen en hel uke i januar nettopp med influensa. Ikke så ofte den kommer vanligvis, så det går jo greit. Aldri hatt fravær utover en uke pga sykdom. synes ikke det vanskelig å bedømme heller, merker godt når mine er syke og når de er friske nok. Men etter influensaen hentet jeg rett etter skolen uke to, droppet sfo, det orket hun ikke. Uke 3 kom det seg, uke 4 tilbake til normalen. Anonymkode: 2d7f9...990 Hun har ikke sfo, mellomtrinnet, men bruker 25 min på å gå hjem. Vi har ikke jobber så vi kan hente kl 14(en dag i uka kl 1230), både fordi vi ikke jobber i nærheten eller har jobber som gir mulighet for hjemmekontor -jobber med mennesker). Så da får vi kanskje se om vi får søke ferie til hun er frisk nok.....🙂 får prøve å bytte fri i romjula med fri nå.....har jo ikke flere feriedager for 2023 da de blir plassert i Jan hvert år av leder. Anonymkode: 56517...9a5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun har ikke sfo, mellomtrinnet, men bruker 25 min på å gå hjem. Vi har ikke jobber så vi kan hente kl 14(en dag i uka kl 1230), både fordi vi ikke jobber i nærheten eller har jobber som gir mulighet for hjemmekontor -jobber med mennesker). Så da får vi kanskje se om vi får søke ferie til hun er frisk nok.....🙂 får prøve å bytte fri i romjula med fri nå.....har jo ikke flere feriedager for 2023 da de blir plassert i Jan hvert år av leder. Anonymkode: 56517...9a5 Hun klarer vel å være alene hjemme i noen timer når hun går på mellomtrinnet? Anonymkode: dad2a...ffe 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun klarer vel å være alene hjemme i noen timer når hun går på mellomtrinnet? Anonymkode: dad2a...ffe Der gjør hun, men å gå 25 min i kulda som er her gjør henne vel ikke friskere akkurat. Hoster jo fortsatt ganske mye Anonymkode: 56517...9a5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Skrevet 4. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Der gjør hun, men å gå 25 min i kulda som er her gjør henne vel ikke friskere akkurat. Hoster jo fortsatt ganske mye Anonymkode: 56517...9a5 Hun trenger ikke gå noen steder om hun er hjemme alene noen timer? Anonymkode: d5d8b...010
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun trenger ikke gå noen steder om hun er hjemme alene noen timer? Anonymkode: d5d8b...010 Det tar 25 min å gå hjem fra skolen... Anonymkode: 56517...9a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå