AdonisFFM Skrevet 4. desember 2023 #1 Del Skrevet 4. desember 2023 Det viktigste jeg gjør er å behandle Ukrainerne slik de vil det. De jeg har kontakt med i dag begrenser seg til noen jeg trener isammen med og enkelte jeg har hjulpet med helsebehov. Er det en ting jeg ALDRI gjør så er det å uopofordret begynne å snakke om hva som skjer i deres land. Jeg har ingen forutsetninger til å forstå deres ståsted og iallfall ikke begynne å diskutere det. De som har kommet hit er oppriktige og genuine. De er veldig ivrige etter å lære seg Norsk og plukker det opp like raskt som Tyskerne, iallfall de JEG kjenner. Alle har så forskjellige tanker og ståsteder om det komplekse bildet i hele situasjonen at det beste jeg gjør er å hjelpe dem med det de VIL. Ta vare på de du treffer og du vil se at det er akkurat slike innvandrere vi vil ig kan ta imot. For en forfriskende berikelse sammenlignet med det vanlige som kommer hit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 4. desember 2023 #2 Del Skrevet 4. desember 2023 7 hours ago, AdonisFFM said: Det viktigste jeg gjør er å behandle Ukrainerne slik de vil det. De jeg har kontakt med i dag begrenser seg til noen jeg trener isammen med og enkelte jeg har hjulpet med helsebehov. Er det en ting jeg ALDRI gjør så er det å uopofordret begynne å snakke om hva som skjer i deres land. Jeg har ingen forutsetninger til å forstå deres ståsted og iallfall ikke begynne å diskutere det. De som har kommet hit er oppriktige og genuine. De er veldig ivrige etter å lære seg Norsk og plukker det opp like raskt som Tyskerne, iallfall de JEG kjenner. Alle har så forskjellige tanker og ståsteder om det komplekse bildet i hele situasjonen at det beste jeg gjør er å hjelpe dem med det de VIL. Ta vare på de du treffer og du vil se at det er akkurat slike innvandrere vi vil ig kan ta imot. For en forfriskende berikelse sammenlignet med det vanlige som kommer hit. Kanskje du hadde hatt godt av og snakke litt mer med de. Få løsnet litt opp i tankegangen, og få litt mer perspektiv på ting hadde ikke vært dumt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 4. desember 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 4. desember 2023 Melkebarten skrev (44 minutter siden): Kanskje du hadde hatt godt av og snakke litt mer med de. Få løsnet litt opp i tankegangen, og få litt mer perspektiv på ting hadde ikke vært dumt. Hadde du ikke noe mer konstruktivt å gjøre? Når har du tenkt å slutte å trolle alle tråder da? Jeg tror nok jeg har endel kunnskap i å snakke med både flyktninger og krigstraumatiserte uten at du trenger å komme med dine blærete stikk ja. Du er et troll og fullstendig blottet for løsninger eller humanisme slik jeg ser det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 4. desember 2023 #4 Del Skrevet 4. desember 2023 På tide å ta vare på våre egne først. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 5. desember 2023 #5 Del Skrevet 5. desember 2023 1 hour ago, AdonisFFM said: Hadde du ikke noe mer konstruktivt å gjøre? Når har du tenkt å slutte å trolle alle tråder da? Jeg tror nok jeg har endel kunnskap i å snakke med både flyktninger og krigstraumatiserte uten at du trenger å komme med dine blærete stikk ja. Du er et troll og fullstendig blottet for løsninger eller humanisme slik jeg ser det. Ett troll er jeg på langt nær. Jeg baserer meg på fakta, og baserer meg ikke på hersketeknikker og stråmenn. Jeg har stilt deg flere gode spørsmål som jeg har backet opp, men du unnlater og svare, og kaller meg nå for ett troll? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå