Gå til innhold

Kutter gaver i år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år må jeg kutte ut noen julegaver. Tenkte å ikke gi til barna til min bestevenninne. De har bestandig fått. De er 12 og 14 år. Jeg har ikke barn. Jeg gir til min venninne og hun gir til meg. Men kutter ut barna i år. 

Men tror at hun ble skuffet da jeg fortalte at jeg har kjøpt gave til min x sine barn. De er 18 og 22 år. 

Gjør jeg noe feil her? Burde jeg heller ha kjøpt til min venninne sine barn? 

Anonymkode: 2de98...3d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem har du nærmest forhold til? Hvor mange ganger har du truffet eller snakke med xen sine barn og din venninne sine barn det siste året?

Anonymkode: a3d2a...dd0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem har du nærmest forhold til? Hvor mange ganger har du truffet eller snakke med xen sine barn og din venninne sine barn det siste året?

Anonymkode: a3d2a...dd0

Har snakket mest med x' en sine barn..De ringer meg av og til 

Skrevet

Greit å avklare slikt på forhånd og ikke bare la være å gi. Det kan skape misnøye. Har aldri opplevd noe problem med å slutte med gaver til noen, men si for guds skyld ifra.

Anonymkode: 2145c...b87

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I år må jeg kutte ut noen julegaver. Tenkte å ikke gi til barna til min bestevenninne. De har bestandig fått. De er 12 og 14 år. Jeg har ikke barn. Jeg gir til min venninne og hun gir til meg. Men kutter ut barna i år. 

Men tror at hun ble skuffet da jeg fortalte at jeg har kjøpt gave til min x sine barn. De er 18 og 22 år. 

Gjør jeg noe feil her? Burde jeg heller ha kjøpt til min venninne sine barn? 

Gir du tre pakker til venninne med to barn, og så får du én av dem? 

X'n sine barn har vel på en måte vært dine barn óg? Og du må bety noe for dem, siden de ringer deg. 

Høres riktig ut å prioritere de nærmeste. 

Anonymkode: 02687...17b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Greit å avklare slikt på forhånd og ikke bare la være å gi. Det kan skape misnøye. Har aldri opplevd noe problem med å slutte med gaver til noen, men si for guds skyld ifra.

Anonymkode: 2145c...b87

Hvorfor skal det skape misnøye? Det er bare en bonus at ts gir til barna til venninnen i tillegg til det de har avtalt seg imellom. Hun må ikke gi dem gave.

Anonymkode: a4988...a63

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Gir du tre pakker til venninne med to barn, og så får du én av dem? 

X'n sine barn har vel på en måte vært dine barn óg? Og du må bety noe for dem, siden de ringer deg. 

Høres riktig ut å prioritere de nærmeste. 

Jeg får gave fra barna hennes også. Men blir ikke i år da 

Skrevet

Kunne du ikke gitt litt billigere gaver da? Skjønner at du prioriterer å gi til tidligere bonusbarn. Veldig fint av deg. Jeg er mest vant til at hvis noen må kutte ut gaver, så kutter de til de voksne, og gir kun til ungene.

Anonymkode: 64b6c...56f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det fordi venninna di også er nødt til å kutte ned på gaver?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er dette tankegangen:

"har du ikke råd til å gi gave til meg i år? Da får du ikke du gave heller!"

Hvis disse barna f.eks er vant til å lage noe til deg på skolen, eller du får et skolebilde, eller noe annet, så får de beskjed av moren sin i år om at siden du ikke gir gave til dem, så skal ikke de gi noe til deg heller?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...