Snublefot62 Skrevet 5. desember 2023 #81 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Fredrik og Louisa har sluttet å svare meg.. det siste de skrev er at saken er avsluttet, de vil ikke gå videre. Anonymkode: 770f9...fe4 Da kontakter du bare Klarna og reklamerer der. De er ganske flinke på å være på kundens side akkurat der. Butikken vil da tape pengene og får ikke tapet dekket fra posten. Synd for de. Hadde de bare svart deg og fulgt loven hadde de sendt deg nye varer, reklamert på pakken du ikke fikk og de hadde ikke tapt noe. Nå taper de en kunde og de taper beløpet du betalte og får heller ikke varene i retur. Legg gjerne igjen en dårlig anmeldelse og så folk blir advart. 6
Imsen Skrevet 5. desember 2023 #82 Skrevet 5. desember 2023 7 hours ago, NakenPanda said: Latskapen til ansatte varierer, reglene varierer ikke Du tar feil. Quote Her finner du informasjon om hvorfor du må legitimere deg før du får utlevert enkelte brev og pakker, og hvilke dokumenter som er godkjent som legitimasjon. Quote Posten beklager at Hofgaard ikke fikk pakken sin. Ved de aller fleste sendinger trenger du ikke legitimasjon for å hente pakken, kun hentekoden. Quote Ved postkontoret er ikke de ansatte pliktige til å spørre om legitimasjon ved utlevering av pakker. Pressesjef i Posten Norge AS, Hilde Edeltoft-Skaugrud, sier at det alltid har vært slik at pakker kan hentes uten noen videre identifisering av den som henter pakken. – For en vanlig pakke er det ikke plikt til å vise legitimasjon. Hvis man har opplevd å vise legitimasjon, og andre ganger ikke, så er det fordi avsender ber om det. Her er en sak som kan ligne litt på TS sin, men der var det faktisk ID involvert. I 2022 sluttet PostNord å kreve ID også. 1
snurk Skrevet 5. desember 2023 #83 Skrevet 5. desember 2023 Jeg jobber med netthandel og det er Fredrik & Louisa som har ansvar for å ordne opp. De har ansvaret for at pakken kommer trygt frem til kunden på tross av at de benytter en tredjepart til leveransen. Det som hadde vært riktig å gjøre her er at de sender deg en ny pakke også ordner de opp internt med fraktleverandøren. Fraktleverandøren må så ta saken videre med butikken som har levert ut pakken, men dette er altså ikke sluttkunden sitt problem. Hvis du har betalt med Klarna så oppretter du bare en reklamasjon hos dem. Klarna er veldig strenge i slike tvistesaker og butikken kommer til å måtte levere dokumentasjon på at varen er levert ut til deg - noe de ikke kan. 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #84 Skrevet 5. desember 2023 Her er paragrafen siden ts ikke gidder å lime den inn: § 25.Avsenders råderett En avsender har råderett over postsending til den er utlevert til mottakeren. Myndigheten kan gi forskrift om avsenderens råderett, herunder om kostnadsdekning for bruk av råderetten. Anonymkode: 47cce...b30
Silva Pluvialis Skrevet 6. desember 2023 #85 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 16.11): Du må anmelde så politiet får se overvåkning Anonymkode: def46...55d Politiet kommer ikke til å bruke tid på å se gjennom overvåkningskameraet i en slik sak. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #86 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 14.37): Levert ut til noen andre i en fckings matbutikk med underskrift🤦🏻♀️ rema 1000 Anonymkode: 770f9...fe4 Det skal jo ikke være mulig. Hvorfor mener advokaten at dette er Fredik og Louisas feil? De er ansvarlig for pakken til mottakeren har fått den, men mottakeren har jo fått den og signert? Hva sier de på rema 1000? Hvem har signert, og hvordan hadde de din hentelapp/ kode og legitimasjon? Anonymkode: d474b...123
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #87 Skrevet 6. desember 2023 Har du ringt posten og bedt om å få se signatur? Det var fullt mulig tidligere i alle fall Anonymkode: 17ed5...082
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #88 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 14.44): Må legge til at vi hadde samme etternavn og ganske likt fornavn. Så posten hadde trodd det sto feil navn og adresse og endret det til mitt navn Anonymkode: 98165...f0e Men hvorfor er det Fredik og louisas feil? Anonymkode: d474b...123
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #89 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor er det Fredik og louisas feil? Anonymkode: d474b...123 Feil og ansvar erto forskjellige ting . Anonymkode: 7e6a4...faa 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #90 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feil og ansvar erto forskjellige ting . Anonymkode: 7e6a4...faa Sant nok, men hvordan kan de ta ansvar for dette da? Noen utgir seg for og være ts og signerer, hvordan skiller man mellom en som stjeler pakker på denne måten, og en som stjeler pakker ved og nekte for og ha mottatt det? Jeg ville jo tenke at det er den som har stjålet pakken som har ansvar, men .. hvis reglen er sånn så er det jo null stress og skaffe seg gratis julegaver fra nettbutikker. Anonymkode: d474b...123
Snublefot62 Skrevet 6. desember 2023 #91 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det skal jo ikke være mulig. Hvorfor mener advokaten at dette er Fredik og Louisas feil? De er ansvarlig for pakken til mottakeren har fått den, men mottakeren har jo fått den og signert? Hva sier de på rema 1000? Hvem har signert, og hvordan hadde de din hentelapp/ kode og legitimasjon? Anonymkode: d474b...123 Mottaker har jo ikke fått den? Er jo hele problemstillingen til TS. 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #92 Skrevet 6. desember 2023 NakenPanda skrev (21 timer siden): Latskapen til ansatte varierer, reglene varierer ikke Og reglene er at man ikke trenger å vise legitimasjon ved avhenting: Flere tar ut Norgespakken uten legitimasjon Ved postkontoret er ikke de ansatte pliktige til å spørre om legitimasjon ved utlevering av pakker. https://www.nrk.no/trondelag/flere-tar-ut-norgespakken-uten-leg-1.11431532 Sitat Pressesjef i Posten Norge AS, Hilde Edeltoft-Skaugrud, sier at det alltid har vært slik at pakker kan hentes uten noen videre identifisering av den som henter pakken. – For en vanlig pakke er det ikke plikt til å vise legitimasjon. Hvis man har opplevd å vise legitimasjon, og andre ganger ikke, så er det fordi avsender ber om det. Hun forteller at om skal sende noe av større verdi, så anbefaler Posten Norge at man sender pakken rekommandert. Ved avhenting av rekommandert brev/pakke og verdibrev har altså mottageren plikt til å legitimere seg, og det samme gjelder pakker sendt med PostNord, men de klarer til gjengjeld å rote det til på andre måter. Sender man en vanlig Norgespakke med Posten, har man ikke legitimasjonsplikt; det holder med hentekode og navn når man blir spurt om det. Unntak kan være når man ikke har fått tilsendt hentekoden - da legitimerte jeg meg frivillig for å bekrefte at jeg er meg. Anonymkode: d4c25...237
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #93 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og reglene er at man ikke trenger å vise legitimasjon ved avhenting: Flere tar ut Norgespakken uten legitimasjon Ved postkontoret er ikke de ansatte pliktige til å spørre om legitimasjon ved utlevering av pakker. https://www.nrk.no/trondelag/flere-tar-ut-norgespakken-uten-leg-1.11431532 Ved avhenting av rekommandert brev/pakke og verdibrev har altså mottageren plikt til å legitimere seg, og det samme gjelder pakker sendt med PostNord, men de klarer til gjengjeld å rote det til på andre måter. Sender man en vanlig Norgespakke med Posten, har man ikke legitimasjonsplikt; det holder med hentekode og navn når man blir spurt om det. Unntak kan være når man ikke har fått tilsendt hentekoden - da legitimerte jeg meg frivillig for å bekrefte at jeg er meg. Anonymkode: d4c25...237 Beklager - ser at brukeren Imsen allerede har svart på dette. Anonymkode: d4c25...237
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #94 Skrevet 6. desember 2023 snurk skrev (13 timer siden): Jeg jobber med netthandel og det er Fredrik & Louisa som har ansvar for å ordne opp. De har ansvaret for at pakken kommer trygt frem til kunden på tross av at de benytter en tredjepart til leveransen. Det som hadde vært riktig å gjøre her er at de sender deg en ny pakke også ordner de opp internt med fraktleverandøren. Fraktleverandøren må så ta saken videre med butikken som har levert ut pakken, men dette er altså ikke sluttkunden sitt problem. Hvis du har betalt med Klarna så oppretter du bare en reklamasjon hos dem. Klarna er veldig strenge i slike tvistesaker og butikken kommer til å måtte levere dokumentasjon på at varen er levert ut til deg - noe de ikke kan. Dette visste jeg ikke. Da skal jeg kun betale med klarna fremover, og ikke direkte til nettbutikk, i tilfelle jeg kommer utfor noe lignende. Takk for godt tips😊 Anonymkode: ed398...f29 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #95 Skrevet 6. desember 2023 Det er jo ikke nettbutikken sin feil at posten har gitt pakken til feil person. Da må jo posten eller evt butikken ordne dette. Anonymkode: cc5c3...133
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #96 Skrevet 6. desember 2023 Gjør som flere foreslår, og bestrid faktura fra klarna. Anonymkode: 56473...b5f 1
Snublefot62 Skrevet 6. desember 2023 #97 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er jo ikke nettbutikken sin feil at posten har gitt pakken til feil person. Da må jo posten eller evt butikken ordne dette. Anonymkode: cc5c3...133 Det er åpenbart posten sin feil. Men det er selger sitt ansvar at kunden får det som er bestilt. 1
gjest:) Skrevet 6. desember 2023 #98 Skrevet 6. desember 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo ikke nettbutikken sin feil at posten har gitt pakken til feil person. Da må jo posten eller evt butikken ordne dette. Anonymkode: cc5c3...133 Ja, men posten eller butikken er ansvarlige overfor F&L, og så er F&L ansvarlige overfor kunden. 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #99 Skrevet 6. desember 2023 Det er vel uansett noe butikken og posten må ordne seg imellom, ikke noe kunden har ansvar for å rydde opp i. Anonymkode: 42f82...7a3 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #100 Skrevet 6. desember 2023 Butikken kan enkelt forsikre en slik pakke via Postens/Brings løsninger. Da har de ikke gjort det, men de bør fortsatt erstatte pakken din og selv ta kampen med Posten. Veldig dårlig kundebehandling å ikke løse dette for deg, de er en stor kjede med økonomiske muskler. Anonymkode: 458e0...15b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå