Gå til innhold

Tapt pakke, Fredrik & Louisa nekter å hjelpe

Latinamami

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan ikke bare la være å betale advokaten. Det er jo en tjeneste man selv må stå for.

Anonymkode: dc200...1dd

Ikke til advokaten da, fakturaen på 3k…. 

Anonymkode: cfbd5...d28

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er Posten/Rema 1000 som har gjort feil og de som må erstatte pakken.

Anonymkode: eccfb...7d4

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latinamami skrev (10 minutter siden):

Klar over det men er ikke lov å vise kameraovervåkning så kommer ikke langt med akkurat den. Underskriften har jeg bedt om også men de nekter å gi den til meg, har spurt både posten, Fredrik & Louisa om underskriften. Kan jeg se den via posten hvis jeg logger inn selv?? Hadde vært supert! 

De skal ikke vise det til deg, men levere det til politiet. Du skal bare gi beskjed om at de må sikre det så det ikke går tapt. Viktig at du anmelder dette slik at butikken/posten må gjøre opp for feilen de har gjort.

Anonymkode: dc200...1dd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latinamami skrev (30 minutter siden):

Hei. Håper noen her har råd. Bestilte en pakke til 3,3K. inni var det noen julegaver. Pakken har blitt levert ut og signert (gudene vet av hvem)🤬 Fredrik & Louisa er avsendere, og i følge paragraf25 skal post som havner på avveie reklameres på av avsendere som da er dem, og det samme sier tre forskjellige ansatte hos posten, og jeg har også vært i kontakt med en advokat som sier at avsendere skal rettmessig hjelpe meg i denne situasjonen. Men å sette de på sak kan jo koste mer enn pakka. De er juridiske eiere av pakken frem til eier har mottatt, så egentlig eier de pakken fortsatt. 

Fredrik & Louisa sier at de har egne regler på dette (da gjelder tydeligvis ikke lovdata), sender til meg sine egne regler på nettsiden og nekter å sende inn reklamasjon for pakken. De sier at de vil avslutte saken og kan ikke hjelpe meg, da den er regnet som levert. Noen som har opplevd dette før? Kan ikke skjønne at ikke butikken kan hjelpe meg, og med posten så virket det som at det skulle være veldig enkelt, men for Fredrik & Louisa skal det være så vanskelig? 😥😥

Her er det jo butikken som har gjort en feil, så du må nesten ta kontakt med de. F&L har sendt pakken og levert den til hentested, så de har oppfylt sin del av avtalen, du retter baker for smed..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er Postens feil, ikke F&L sin. Enten har de utlevert pakken til feil person eller stjålet den selv...

Anonymkode: 3ca4c...dd0

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å kontakte personen, hvis du har navnet på vedkommende, siden du sier at dere nesten har likt navn?

Anonymkode: 47cce...b30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K.B. skrev (7 minutter siden):

Her er det jo butikken som har gjort en feil, så du må nesten ta kontakt med de. F&L har sendt pakken og levert den til hentested, så de har oppfylt sin del av avtalen, du retter baker for smed..

Så klart er det butikken sin feil, dermed skal posten erstatte pakken, de sier det selv MEN F&L er de eneste som kan melde tapet av pakken slik at jeg kan få tilbake penger men de gidder ikke pga de mener de har sndre regler, følger tydeligvis ikke lovverket, paragraf25 slm JO er F&L sitt ansvar🤦🏻‍♀️ 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latinamami skrev (1 minutt siden):

Så klart er det butikken sin feil, dermed skal posten erstatte pakken, de sier det selv MEN F&L er de eneste som kan melde tapet av pakken slik at jeg kan få tilbake penger men de gidder ikke pga de mener de har sndre regler, følger tydeligvis ikke lovverket, paragraf25 slm JO er F&L sitt ansvar🤦🏻‍♀️ 

Hvilken lov henviser du til her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du prøvd å kontakte personen, hvis du har navnet på vedkommende, siden du sier at dere nesten har likt navn?

Anonymkode: 47cce...b30

Neineinei, les på kodene under, er flere anonyme her, det blander du med noen andre som har opplevd samme.. Jeg har ingen navn og ingen underskrift på dette menneske. Fant ikke underskrift på appen heller. 

Anonymkode: 770f9...fe4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken lov henviser du til her?

At avsender er ansvarlig for pakken frem til den er mottatt av eier

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At avsender er ansvarlig for pakken frem til den er mottatt av eier

Ja men hvilken LOV?! Du skriver noe om paragref 25? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (17 minutter siden):

De skal sjekke ID og skrive ned fødseldato etc,så da blir det deres feil og dermed også posten som må dekke dette, pakker er forsikret send inn estratningkrav til posten/postnord. Legg ved kvittering fra levrandør

Hvis en pakke har legitimasjons krav ja, typiske pakker som har dette er pakker som inneholder telefoner eller alkohol og det er avsender som bestemmer om mottaker av pakken har legitimasjonsplikt. 

En ordinær pakke fra en kosmetikk butikk vil etter all sannsynlighet ikke ha legitimasjons krav. 

Ts, hvordan har person fått hentet ut pakken? Via koli nr? Fått hente melding?

Hvis posten har levert ut pakken ved en feil er det såklart deres ansvar, burde være enkel sak å få de til å dekke den. 

Hvis du har oppgitt feil tlf nr eller lignende i bestillings prossesen slik at feil vedkommende har fått hente melding, så er det strengtatt ditt eget ansvar. 

Men hovedsakelig må du kunne si noe om hvor feilen ligger og hvorfor, derretter rette krav ditt kravet skal.

Anonymkode: 5ba8b...9b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latinamami skrev (4 minutter siden):

§25 hvor?? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men hvilken LOV?! Du skriver noe om paragref 25? 

Ja du kan google om det, står på lovdata 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan google om det, står på lovdata 

Ærlig talt, du må skrive HVILKEN LOV du henviser til, Lovdata inneholder jo alle lovtekster….. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latinamami skrev (6 minutter siden):

Dette gjelder bare om pakken er tapt før den er utlevert. 

Her blir posten ansvarlig, ettersom de har levert til feil person. 

FåL skal ikke melde pakken tapt og betale den ut fordi det er posten som har gjort feil og de må ta det på sin kappe. 

Hva svarer posten når du sier på mail at f&L ikke vil melde tap fordi de har levert ut (men til feil person?)

Har du dette skriftlig fra F&L sender du det med til posten som dokumentasjon.  

Anonymkode: 1278e...854

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis en pakke har legitimasjons krav ja, typiske pakker som har dette er pakker som inneholder telefoner eller alkohol og det er avsender som bestemmer om mottaker av pakken har legitimasjonsplikt. 

En ordinær pakke fra en kosmetikk butikk vil etter all sannsynlighet ikke ha legitimasjons krav. 

Ts, hvordan har person fått hentet ut pakken? Via koli nr? Fått hente melding?

Hvis posten har levert ut pakken ved en feil er det såklart deres ansvar, burde være enkel sak å få de til å dekke den. 

Hvis du har oppgitt feil tlf nr eller lignende i bestillings prossesen slik at feil vedkommende har fått hente melding, så er det strengtatt ditt eget ansvar. 

Men hovedsakelig må du kunne si noe om hvor feilen ligger og hvorfor, derretter rette krav ditt kravet skal.

Anonymkode: 5ba8b...9b9

Faktisk skal alle pakker som har tracking på sjekkes mot ID, det er bare som du sier de har en tendens til ikke å gjøre dette på alt. Jeg fikk ID sjekk på t skjorte fra dressmann for et par uker, neppe noe high cost sjekk det nei.

Uansett ville jeg sendt inn erstatningskrav, men om det er et par hundre kroner hadde jeg ikke giddet prosessen.

For meg er det stort sett uregistrerte sendinger som blir "borte" noen feil men en del tyveri blant ansatte er nok, husker spesielt dvder fra utlandet ble mye borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ærlig talt, du må skrive HVILKEN LOV du henviser til, Lovdata inneholder jo alle lovtekster….. 

Ærlig talt, det er ikke poenget med innlegget mott, jeg ber om råd, fiskuterer ikke lovverket, her snakker vi om postpakker og paragraf 25 så google det selv er en fin ting, eller er du så prippen? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette gjelder bare om pakken er tapt før den er utlevert. 

Her blir posten ansvarlig, ettersom de har levert til feil person. 

FåL skal ikke melde pakken tapt og betale den ut fordi det er posten som har gjort feil og de må ta det på sin kappe. 

Hva svarer posten når du sier på mail at f&L ikke vil melde tap fordi de har levert ut (men til feil person?)

Har du dette skriftlig fra F&L sender du det med til posten som dokumentasjon.  

Anonymkode: 1278e...854

For at posten skal kunne ta det på sin kappe så må det sendes inn reklamasjon, så klart er det ikke F&L som skal stå for kostnaden av pakken, det er jo posten men det er de som må sende det inn sa de er eier av pakken frem til den når meg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Du betaler ikke regningen. Du bestrider enhvert krav de måtte med. Også kan du legge igjen en dårlig anmelde på trustpilot.

Anonymkode: f55d9...eb6

Nå er pakken utlevert og da er det ikke nettbutikken som har ansvaret lenger. Her må hi gå til butikken som har utlevert, og klage der. 

Anonymkode: 629cb...e50

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...