Gå til innhold

Tapt pakke, Fredrik & Louisa nekter å hjelpe

Latinamami

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo ikke nettbutikken sin feil at posten har gitt pakken til feil person. Da må jo posten eller evt butikken ordne dette.

Anonymkode: cc5c3...133

Det er forskjell på skyld og ansvar.

Selv om det ikke er nettbutikken sin feil eller skyld, så har de ansvaret mtp reklamasjon ovenfor fraktselskap.

Kan det være så jævla vanskelig å forstå? Folk ass….

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herregud så mange inkompetente folk som ikke kan basisk juss. Loven du skal henvise deg til er forbrukerkjøpsloven (ikke kjøpsloven). Det er butikken som skal klandres for de mulige frakte-måtene en kunde må velge for å få tak i pakken sin, firmaet hefter for de feil som kan oppstå ved mellommannen (rema1000). Det er Fredrik&Louisa du må stille krav til, ikke rema1000. 

Anonymkode: 3b125...d25

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 17.51):

Dette stemmer ikke, hvor i alle dager har du det fra? Hvordan tenker du at de skal sjekke leg ved pakke bokser for eksempel? 

Anonymkode: 5ba8b...9b9

For å få hentet ut i pakkebokser, må man jo logge inn i appen og bruke mobilen/bluetooth for å åpne boksen via appen. Da har du på en måte vist leg ved å bruke en personlig app med innlogging.
Jeg har opplevd mye forskjellig i butikk; noen få ganger har jeg blitt bedt om legitimasjon (vanlige pakker), noen ganger signerer jeg bare noen kråketær og får pakken uten noen spørsmål, men som oftest spør de hvilket navn pakken er til.
Jeg har også opplevd å få utlevert feil pakke. Den ansatte blingset på navnet og ga meg feil pakke (fra en helt annen leverandør). Heldigvis oppdaget jeg dette før jeg kom i bilen (pakken var mistenkelig liten) og gikk tilbake. Da fikk jeg min pakke.

Jeg tror det er meget fort gjort at svimlete og stressede ansatte tar feil pakke når de står og leter gjennom hyllene. Jeg ser de sliter med å finne korrekt pakke også når de har skannet strekkoden direkte fra appen. Hvis den som får feil pakke ender opp med en pakke som er verdt mye penger, er vel sjansen der for at de lar seg friste til å beholde den. Sjansen for å bli tatt er vel minimal.

TS: kontakt Klarna og stopp fakturaen/betalingen. Da må F&L enten ta ansvar for å bevise at du har fått pakken, eller godta varene er tapt og at de ikke får pengene sine.

Anonymkode: 095b8...bfb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

herregud så mange inkompetente folk som ikke kan basisk juss. Loven du skal henvise deg til er forbrukerkjøpsloven (ikke kjøpsloven). Det er butikken som skal klandres for de mulige frakte-måtene en kunde må velge for å få tak i pakken sin, firmaet hefter for de feil som kan oppstå ved mellommannen (rema1000). Det er Fredrik&Louisa du må stille krav til, ikke rema1000. 

Anonymkode: 3b125...d25

Men TS har jo gjort det, og de nekter å ta ansvar. De har avsluttet saken og svarer ikke lenger på henvendelsene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PiB’en kan ringe internsupport med ditt sporingsnummer og høre når og til hvem den er utlevert til. Av en eller annen årsak er kundens "kråketær" ofte leselig fra dems side av skjermen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen stjal min pakke fra KICKS, og jeg fikk tilbake pengene mine. Bruker ikke Fredrik & Louisa da deres kundeservice er forferdelig.

Anonymkode: e5238...1e9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For å få hentet ut i pakkebokser, må man jo logge inn i appen og bruke mobilen/bluetooth for å åpne boksen via appen. Da har du på en måte vist leg ved å bruke en personlig app med innlogging.
Jeg har opplevd mye forskjellig i butikk; noen få ganger har jeg blitt bedt om legitimasjon (vanlige pakker), noen ganger signerer jeg bare noen kråketær og får pakken uten noen spørsmål, men som oftest spør de hvilket navn pakken er til.
Jeg har også opplevd å få utlevert feil pakke. Den ansatte blingset på navnet og ga meg feil pakke (fra en helt annen leverandør). Heldigvis oppdaget jeg dette før jeg kom i bilen (pakken var mistenkelig liten) og gikk tilbake. Da fikk jeg min pakke.

Jeg tror det er meget fort gjort at svimlete og stressede ansatte tar feil pakke når de står og leter gjennom hyllene. Jeg ser de sliter med å finne korrekt pakke også når de har skannet strekkoden direkte fra appen. Hvis den som får feil pakke ender opp med en pakke som er verdt mye penger, er vel sjansen der for at de lar seg friste til å beholde den. Sjansen for å bli tatt er vel minimal.

TS: kontakt Klarna og stopp fakturaen/betalingen. Da må F&L enten ta ansvar for å bevise at du har fått pakken, eller godta varene er tapt og at de ikke får pengene sine.

Nei en app er på ingen måte gyldig id. Pass, bankkort med bilde, førerkort, og norske id kort er legitimasjon.... 

Det er somsagt avsender som avgjør om en pakke har id krav eller ei. 

Alt det andre du skriver er irrelevant for det du siterte meg på.

Anonymkode: 5ba8b...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen stjal min pakke fra KICKS, og jeg fikk tilbake pengene mine. Bruker ikke Fredrik & Louisa da deres kundeservice er forferdelig.

Anonymkode: e5238...1e9

Det er ikke min erfaring. F&L sender alltid et kort med 10% på neste kjøp. Når du får 30% rabatt på et valgfritt vare, ER det faktisk et valgfritt vare, mens på Kicks "valgfritt" er "alle unntatt....." og de nevner halvparten av varene 

Anonymkode: 3ca4c...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 8.50):

Det er ikke min erfaring. F&L sender alltid et kort med 10% på neste kjøp. Når du får 30% rabatt på et valgfritt vare, ER det faktisk et valgfritt vare, mens på Kicks "valgfritt" er "alle unntatt....." og de nevner halvparten av varene 

Anonymkode: 3ca4c...dd0

Nå var det snakk om kundeservicen da og ikke kampanjer

Anonymkode: 770f9...fe4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere! Pakken har kommet til rette. Kom ei dame på døra mi som sa at en mann (fikk beskrivelsen på hvem som er sløv også) ga ut pakken til henne og ba ikke om underskrift men han signerte selv så hun tenkte det var pga covid. Når hun kom hjem på kvelden tenkte hun over at navnet (tydelig fredrik og louisa) var merkelig da hun hadde bestilt fra en helt annet nettside og det hun skulle hentet ut skulle hatt en mye større pakke. Heldigvis var det en ærlig person den endte hos. Hun var i utlandet dagen etter den ble hentet ut og ca en uke frem i tid så jeg fikk den for noen dager siden. 

pakken er sendt i retur og jeg har bestilt fra en annen nettside isteden, det er pga jeg vil ikke at F&L skal tjene på meg når det er så dårlig kundeservice. De skulle ha sendt inn reklamasjon for meg, men nektet det. Da har jeg lært meg flere ting; 

1. holde meg langt unna Fredrik og Louisa 

2. alltid handle med klarna

3. hente ut pakken så fort som overhodet mulig (hadde covid og var dårlig i denne situasjonen da)

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest sannsynlig sløve ansatte. jeg hentet ut en pakke og signerte for den. kom hjem åpnet den og så at det var noe helt annet enn det jeg bestilte. men min pakke stod som utlevert. jeg måtte tilbake til posten og bytte til min pakke. etter dette har jeg alltid sjekket at jeg faktisk får min egen pakke og ikke noen andre sin før jeg går fra posten. litt vanskelig for deg siden det er din pakke som har blitt utlevert.

er posten som har driti seg ut her, men iom at du ikke kan bevise at det ikke er du som har tatt det ut så må du kontakte både posten og politiet. be posten ta vare på filmen av utleveringen og signaturen slik at politiet kan hente inn dette. dette skriver du at du har gjort i anmeldelsen. 

tyveriet kommer mest sannsynlig til å bli henlagt, tviler på at politiet engang gidder kontakte posten. så du må kreve pengene tilbake fra forsikringen til posten. evt innbo/reise-forsikring. har du ikke forsikring og posten nekter å bruke sin er det advokatmat.. men det spørs om det er verd det.

edit: ser at det løste seg for deg. så bra ❤️ 

Endret av Ænema
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (På 6.12.2023 den 11.17):

Mottaker har jo ikke fått den? Er jo hele problemstillingen til TS.

En som har utgitt seg for og være ts har fått den og signert for mottak. 

Anonymkode: d474b...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

En som har utgitt seg for og være ts har fått den og signert for mottak. 

Anonymkode: d474b...123

Men ikke mottaker. Loven må tolkes dithen at mottakeren er en spesifikk person og det er den personen som har bestilt varen. Og ikke en tilfeldig mottaker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Latinamami skrev (8 timer siden):

Nei hun som hentet den ut hadde ikke utgitt seg for å være meg, hun skulle hente sin egen pakke og fikk min noe hun ikke oppdaget før hun kom hjem men dagen etter var hun i utlandet så hun fikk ikke sporet meg opp før etter over ei uke. 

Så bra at det løste seg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

.

Hvorfor drar du opp en gammel tråd uten å skrive noe?

Anonymkode: 7754c...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...