Gå til innhold

Tapt pakke, Fredrik & Louisa nekter å hjelpe

Latinamami

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Rare ting kan skje, jeg fikk pakken til noen andre en gang. Oppga hentekode, og fikk pakken. Dro hjem, og i pakken var det ei truse og ikke smykket jeg hadde bestilt. Så på navnet på pakken, og det var bare noen bokstaver som skilte navnene til meg og hun som hadde bestilt. Jeg dro tilbake og fikk riktig pakke, men gudene vet hvordan det kunne ha skjedd. Men åpenbart er det mulig.

Anonymkode: 42f82...7a3

Hvordan fikk du kode da på andres pakke? 

Anonymkode: 3ca4c...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gjorde ikke det, jeg fikk kode for min egen. Men likevel leverte posten ut en annen person sin pakke.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du kan ikke bare la være å betale advokaten. Det er jo en tjeneste man selv må stå for.

Anonymkode: dc200...1dd

Hallo!? Det var snakk om fredrik&luisa sin faktura.

Anonymkode: f55d9...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og hentet en pakke hos et kjent norsk nettsted som selger treningsutstyr/proteiner og sånt.

Fikk pakken, dro hjem og i esken lå det masse som ikke var til meg. Jeg ringte de og fikk beskjed om å beholde det :D 

De sendte ny pakke til mottakeren som fikk det jeg hentet og ny pakke til meg.

Løst på en proff og super måte, i hvert fall for meg. Var sikkert verdier for 5000 kr i pakken jeg hentet og fikk beholde. 

Anonymkode: 83db5...8ad

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en i dag får en hentekode består den som regel av 4 tegn (2 bokstaver og 2 tall. Og med alle dialektene vi har i Norge så skal det litt til for at det ikke skjer feil og misforståelser innimellom.

"RRRRyyyetoogtjue".

Kodene blir og gjenbrukt så til enhver tid er det flere med samme kode på en pakke i hele landet (men ikke samtidig på samme hentested).

Jeg sjekker alltid at pakken jeg får utlevert stemmer med det jeg oppga. For sikkerhetsskyld.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingen krever legitimasjon for å leve ut pakker....svært få. Hentekoden er alt de krever som regel.

Så lett å svindle til seg en pakke.

Anonymkode: f0582...eec

Latskapen til ansatte varierer, reglene varierer ikke

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg gjorde ikke det, jeg fikk kode for min egen. Men likevel leverte posten ut en annen person sin pakke.

Samme opplevde jeg, bare "motsatt". 
Jeg fikk melding på facebook av ei som hadde fått min pakke. Hun hadde oppgitt hentekode på sin pakke, fått den, åpnet den og så det ikke var det hun hadde bestilt (helt forskjellig nettbutikk også). Vi hadde samme fornavn bare... Det går fort i svingene i blant hos de ansatte, heldigvis var dette en ærlig sjel. Det er nok ikke mottakeren av TS sin pakke...

Håper det ordner seg for TS!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tipper jeg Posten tok feil pakke når de plukket pakken, det har sikkert vært to pakker fra F&L i samme hylle. 

Du kan be de skrive inn koden din igjen/scanne strekkoden, da ser de hvilken hylle den har vært i. Så sjekker de riktig hylle og finner sikkert en annen F&L pakke der som er registrert utlevert (siden personen som fikk din pakke oppga sin kode), deretter kan de kontakte vedkommende.

Hvis din pakke/kode står utlevert derimot er det et større problem, har dessverre ingen råd da

Anonymkode: afa59...bde

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 14.48):

Ta kontakt med butikken for å få de til å sikre bildene før du leverer anmeldelse. De sikrer da overvåkningsbilder som de kan levere til politiet. Dette må gjøres innen 90 dager.

Anonymkode: dc200...1dd

Man må nok være raskere enn det - har vært borti lignende tyveri, og matbutikker kan slette dataene ila. 1-2 uker etter opptak 😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har skjedd meg også, at de hørte feil kode, sjekket ikke navnet ordentlig (navnet ligna ikke engang), ga meg pakken og ba meg signere. Jeg skrev inn signatur, men trykket ikke OK før jeg sjekket navnet på pakka... som altså ikke var adressert til meg. Men altså, det er ikke ENESTE gangen det har skjedd - det er en grunn til at jeg sjekket navnet og ikke bare tok pakka med meg. Ikke noe sjekk av legitimasjon heller - faktisk veldig sjeldent jeg har blitt spurt. Synes det er greit når det er faste butikkansatte som kjenner navnet mitt godt, men absolutt ikke greit ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre jesus så hjernedøde folk i denne diskusjonen er!!
Løsningen er enkel, ring banken som kortet du betalte med tilhører, og reklamer på at du ikke fikk varen du kjøpte. Pengene er da tilbake hos deg iløpet av noen dager!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 15.35):

Hvorfor tenker du at F&L har ansvaret for pakken etter den er utlevert? Er dette et internt regelverk de har hos F&L? Jeg har ikke lest kjøpsbetingelsene til F&L, så om de påtar seg mer ansvar enn hva de egentlig må, aner jeg ingenting om. Men det høres iallfall litt merkelig om de påtar seg ansvaret for pakken under sending og utlevering. 

Som regel er det posten/utleveringsstedet som har ansvaret. Du kan lese mer om det her https://www.posten.no/vilkar/generelle-leveringsvilkar

Men som sagt, jeg har ikke lest kjøpsbetingelsene til F&L, så det kan jo hende du har rett. Uansett må posten få beskjed, så de strammer opp rutinene til utleveringsstedet. Alle kan selvsagt gjøre feil, men klart at det er ekstremt kjipt når feilen går utover en uskyldig tredjepart (deg). Men pust med magen, dette ordner seg nok😊 

Anonymkode: ed398...f29

De er eier av pakken frem til mottaker har hentet, derfor dem sitt ansvar å reklamere til posten så posten erstatter. 

Anonymkode: 770f9...fe4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 16.09):

Ts. Du svarer forsovet ikke på hva posten svarer når du dokumenterer at F&L ikke vil melde tap. 

Anonymkode: 1278e...854

De gjentar at jeg må ta kontakt med avsender, posten får ikke gjort mer enn det, de må bli kontaktet av FogL for å kunne erstatte pakken min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (8 timer siden):

Har du fått videre gang i saken TS? Hvordan endte det?

Fredrik og Louisa har sluttet å svare meg.. det siste de skrev er at saken er avsluttet, de vil ikke gå videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias001 skrev (4 timer siden):

Herre jesus så hjernedøde folk i denne diskusjonen er!!
Løsningen er enkel, ring banken som kortet du betalte med tilhører, og reklamer på at du ikke fikk varen du kjøpte. Pengene er da tilbake hos deg iløpet av noen dager!

Jeg har betalt med klarna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Forbrukerrådet? Eller ombudet, husker ikke hvilken som er riktig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snublefot62 skrev (6 timer siden):

Når en i dag får en hentekode består den som regel av 4 tegn (2 bokstaver og 2 tall. Og med alle dialektene vi har i Norge så skal det litt til for at det ikke skjer feil og misforståelser innimellom.

"RRRRyyyetoogtjue".

Kodene blir og gjenbrukt så til enhver tid er det flere med samme kode på en pakke i hele landet (men ikke samtidig på samme hentested).

Jeg sjekker alltid at pakken jeg får utlevert stemmer med det jeg oppga. For sikkerhetsskyld.

Skal nok ikke så mye til nei. Huff!! mottokk 4 pakker på samme dag i fjor, alle hadde samme bokstaver bare forskjellige tall, så taster den ansatte feil da kan det vel fort gå galt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kontakt Forbrukerrådet? Eller ombudet, husker ikke hvilken som er riktig. 

Må undersøke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 15.24):

Ærlig talt, det er ikke poenget med innlegget mott, jeg ber om råd, fiskuterer ikke lovverket, her snakker vi om postpakker og paragraf 25 så google det selv er en fin ting, eller er du så prippen? 

Er du helt blåst i hodet, eller?
Det fins flere §25 (Om du ikke var klar over det - det virker jo ikke sånn...)

Anonymkode: f1e7a...0e4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er du helt blåst i hodet, eller?
Det fins flere §25 (Om du ikke var klar over det - det virker jo ikke sånn...)

Anonymkode: f1e7a...0e4

Du er det! jeg vet at det er flere paragraf25, men jeg snakker om posten og der er det ikke så jævlig mange paragrafer å lete mellom netttrollll🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ du kan google «paragraf 25 posten lovdata» så dukker det opp, eller er det så hardt? Du skriver jo mer i denne tråden enn fire setninger du kunne googlet 🤣🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...