Latinamami Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 (endret) 😥 Endret 8. april 2024 av Latinamami 2
LissiN Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Hvor ble pakka levert ut? Via hentested, butikk eller liknende. Eller bare levert i postkasse, utenfor inngangsdør? 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 LissiN skrev (Akkurat nå): Hvor ble pakka levert ut? Via hentested, butikk eller liknende. Eller bare levert i postkasse, utenfor inngangsdør? Levert ut til noen andre i en fckings matbutikk med underskrift🤦🏻♀️ rema 1000 Anonymkode: 770f9...fe4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Levert ut til noen andre i en fckings matbutikk med underskrift🤦🏻♀️ rema 1000 Anonymkode: 770f9...fe4 Det er meg, kom nærat anonym Anonymkode: 770f9...fe4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Levert ut til noen andre i en fckings matbutikk med underskrift🤦🏻♀️ rema 1000 Anonymkode: 770f9...fe4 Men hvordan fikk de vite om at pakken har kommet dit? Må man ikke vise kode man får på sms eller noe? Anonymkode: 3ca4c...dd0 10 2
LissiN Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 de har kamera overvåkning. Og skal be om legitimasjon. Her kontakter du enkelt butikken på dagtid, og ber hyggelig om å få snakke med daglig leder. Om den er sendt via posten, kan du også gå inn å se på signaturen 13 10
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 LissiN skrev (6 minutter siden): de har kamera overvåkning. Og skal be om legitimasjon. Her kontakter du enkelt butikken på dagtid, og ber hyggelig om å få snakke med daglig leder. Om den er sendt via posten, kan du også gå inn å se på signaturen Riktig. Jeg ville ikke latt det gå sånn uten videre Anonymkode: 3ca4c...dd0 10 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Skrevet 4. desember 2023 Dersom andre har hentet ut din pakke er det tyveri. Anmeld til politiet og ta det på forsikringa. Anonymkode: fc01d...8c2 35 9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Levert ut til noen andre i en fckings matbutikk med underskrift🤦🏻♀️ rema 1000 Anonymkode: 770f9...fe4 Har de ikke underskriften til personen i et system? Jeg fikk en gang utlevert en pakke som ikke var min. Men jeg kontaktet personen som egentlig skulle fått den og leverte den. Anonymkode: 98165...f0e 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #10 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har de ikke underskriften til personen i et system? Jeg fikk en gang utlevert en pakke som ikke var min. Men jeg kontaktet personen som egentlig skulle fått den og leverte den. Anonymkode: 98165...f0e Må legge til at vi hadde samme etternavn og ganske likt fornavn. Så posten hadde trodd det sto feil navn og adresse og endret det til mitt navn Anonymkode: 98165...f0e 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #11 Skrevet 4. desember 2023 Ta kontakt med butikken for å få de til å sikre bildene før du leverer anmeldelse. De sikrer da overvåkningsbilder som de kan levere til politiet. Dette må gjøres innen 90 dager. Anonymkode: dc200...1dd 4 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #12 Skrevet 4. desember 2023 Latinamami skrev (15 minutter siden): Hei. Håper noen her har råd. Bestilte en pakke til 3,3K. inni var det noen julegaver. Pakken har blitt levert ut og signert (gudene vet av hvem)🤬 Fredrik & Louisa er avsendere, og i følge paragraf25 skal post som havner på avveie reklameres på av avsendere som da er dem, og det samme sier tre forskjellige ansatte hos posten, og jeg har også vært i kontakt med en advokat som sier at avsendere skal rettmessig hjelpe meg i denne situasjonen. Men å sette de på sak kan jo koste mer enn pakka. De er juridiske eiere av pakken frem til eier har mottatt, så egentlig eier de pakken fortsatt. Fredrik & Louisa sier at de har egne regler på dette (da gjelder tydeligvis ikke lovdata), sender til meg sine egne regler på nettsiden og nekter å sende inn reklamasjon for pakken. De sier at de vil avslutte saken og kan ikke hjelpe meg, da den er regnet som levert. Noen som har opplevd dette før? Kan ikke skjønne at ikke butikken kan hjelpe meg, og med posten så virket det som at det skulle være veldig enkelt, men for Fredrik & Louisa skal det være så vanskelig? 😥😥 Du betaler ikke regningen. Du bestrider enhvert krav de måtte med. Også kan du legge igjen en dårlig anmelde på trustpilot. Anonymkode: f55d9...eb6 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #13 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må legge til at vi hadde samme etternavn og ganske likt fornavn. Så posten hadde trodd det sto feil navn og adresse og endret det til mitt navn Anonymkode: 98165...f0e Da er det posten du skal anmelde. Men alt det du vet om saken skriver du på skjemaet. Jeg mener nettbutikken har rett her angående at de ikke har mer ansvar når pakken er utlevert. Her er det posten/butikken som sitter med ansvaret siden de har levert ut pakken til feil person. Anonymkode: dc200...1dd 25 4
Latinamami Skrevet 4. desember 2023 Forfatter #14 Skrevet 4. desember 2023 (endret) LissiN skrev (På 4.12.2023 den 14.39): Endret 8. april 2024 av Latinamami - 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #15 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du betaler ikke regningen. Du bestrider enhvert krav de måtte med. Også kan du legge igjen en dårlig anmelde på trustpilot. Anonymkode: f55d9...eb6 Du kan ikke bare la være å betale advokaten. Det er jo en tjeneste man selv må stå for. Anonymkode: dc200...1dd
LissiN Skrevet 4. desember 2023 #16 Skrevet 4. desember 2023 Latinamami skrev (7 minutter siden): Klar over det men er ikke lov å vise kameraovervåkning så kommer ikke langt med akkurat den. Underskriften har jeg bedt om også men de nekter å gi den til meg, har spurt både posten, Fredrik & Louisa om underskriften. Kan jeg se den via posten hvis jeg logger inn selv?? Hadde vært supert! Ja, den ser du lett ved å søke på sporingsnr til pakken enten via posten appen, eller deres nettsider. 2
NakenPanda Skrevet 4. desember 2023 #17 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Levert ut til noen andre i en fckings matbutikk med underskrift🤦🏻♀️ rema 1000 Anonymkode: 770f9...fe4 De skal sjekke ID og skrive ned fødseldato etc,så da blir det deres feil og dermed også posten som må dekke dette, pakker er forsikret send inn estratningkrav til posten/postnord. Legg ved kvittering fra levrandør 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #18 Skrevet 4. desember 2023 Det er ikke nettbutikken sin feil at butikken har levert ut feil pakke. Det er sikkert noen andre som også skulle hente pakke fra Fredrik og Louisa, og så har betjeningen vært litt rask når han/hun har sett på navnet. Kanskje noen med samme fornavn eller etternavn. Du må ta det med butikken. Anonymkode: 7f6e8...c33 8 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #19 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men hvordan fikk de vite om at pakken har kommet dit? Må man ikke vise kode man får på sms eller noe? Anonymkode: 3ca4c...dd0 Jo, problemet er slurvete ansatte, de burde jo se på legitimasjon og navn så det stemmer overens. Fikk utlevert en pakke en gang som ikke var min… skjønte at pakka var for liten til at det var min så sto jeg ved disken og leste et annet navn og leverte den tilbake, dette er 7 år siden, så jeg vet de slurver det. Anonymkode: 770f9...fe4 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #20 Skrevet 4. desember 2023 Latinamami skrev (2 minutter siden): Klar over det men er ikke lov å vise kameraovervåkning så kommer ikke langt med akkurat den. Underskriften har jeg bedt om også men de nekter å gi den til meg, har spurt både posten, Fredrik & Louisa om underskriften. Kan jeg se den via posten hvis jeg logger inn selv?? Hadde vært supert! Bor du på en et stort sted? Om ikke kan du legge det du ut på en facebookgruppe å se om personen ser det, å er så ærlig å tar kontakt? Egentlig burde posten selv tatt kontakt med personen som har underskrevet. Anonymkode: 98165...f0e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå