Gå til innhold

Gammel katt og ny kattunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en katt på 8,5 år allerede som jeg adopterte fra dyrebeskyttelsen når han var rundt 5 år gammel. Jeg vet ikke bakgrunnen hans, men han har vært en flott katt! Jeg bor alene og jobber mye, så tenkte at den kanskje trengte litt selskap, og at jeg ville ha en katt til da. Så for 1,5 måned siden fikk jeg en kattunge. 
denne kattungen driver meg til vanvidd! Altså, jeg har aldri sett en kattunge med SÅ mye energi, han spoler rundt i leiligheten min og graver i blomster, hopper på bordet osv osv. uansett hvor mye jeg leker med han har han like mye energi. 

men den siste perioden nå har jeg oppdaget at den eldste katten min ikke vil være hos meg lenger, han kommer kanskje inn for mat, og er glad for å se meg, men så fort han kommer inn og ser den lille pusen så skal han ut igjen og går heller inn til naboen (hun har katteluke som er åpen). Jeg fikk også vite at han eldste hadde fått mat der inne nå i helgen, grunnet at han ikke kom når den som passet de ropte på han (jeg var på tur). Den eldste katten har tidligere vist denne typen atferd på et tidligere sted jeg bodde, der gikk han også inn katteluka til naboen, og spiste av maten der. 

i tillegg ser det ut som om når de to kattene mine lekeslåss og det blir for voldsomt, så backer den store av og heller løper avgårde og vil ut. Nå for tiden er det jo ekstremt kaldt, og jeg vet at han eldste ikke liker å være ute i kulda, så han rømmer bare inn til naboen. Naboen sier at det ikke gjør noen ting om han er der inne, men ettersom han har «bosatt» seg hos noen andre tidligere er jeg ekstremt redd for at det skal skje igjen. Også er det han lille som gjør meg gal, med all den energien og ja. 

jeg har snakket med naboen og forklart situasjonen sånn som den er og mine bekymringer rundt det, og det faktum at han lille driver meg til vanvidd (og ja, jeg vet kattunger er sånn, men han er ekstrem). Den ene naboen har tidligere hatt mange fosterkatter, og er ganske god på katter egentlig. Så forslaget der var at jeg lånte bort han lille til en annen nabo (grunnet at den naboen har katter som er mer tilnærmet den lilles alder). Men jeg har virkelig ingen anelse om hva som er best, og hvordan i alle dager jeg kan løse det her. 

er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan løse det her? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huskatter er vel ofte stappfulle av energi? Det blir forhåpentligvis bedre når du kastrerer kattungen, stakkars gamlepus 😕 Vi valgte å investere i rasekatter, de er LATE 😅

Anonymkode: 29c44...565

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Huskatter er vel ofte stappfulle av energi? Det blir forhåpentligvis bedre når du kastrerer kattungen, stakkars gamlepus 😕 Vi valgte å investere i rasekatter, de er LATE 😅

Anonymkode: 29c44...565

Joda, vet det er vanlig kattunge oppførsel. Men ja, får veldig vondt av han på 8,5.. for kattungen er 4 mnd gammel, men han er så sinnsykt stor! Så jeg lurer litt på om han kanskje har noe main coon gener i seg, for har de typiske ørene til den rasen.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...