Gå til innhold

Fireåring og baby i syden. Lollo og Bearnie, verdt det? All inclusive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi skal reise til Spania eller Hellas neste høst, og jeg sitter og ser på ulike sydenturer. Absolutt must for oss er hotell med barnebasseng med noe mer enn bare vann, altså sklier etc. Og at vi har et ok hotellrom/leilighet, antagelig med minst to soverom, og balkong. Men hva ellers er nødvendig, dere som har erfaring? Er det f.eks. verdt prisen å bo på et hotell der de har Lollo og Bearnie? Og hva er deres erfaring med all inklusive / ikke all inclusive med små barn?

Vi vurderer for øvrig mest Mallorca, men andre tips tas imot :)

Anonymkode: f651b...eb9

Skrevet

Mallorca er fint med så små barn. Det er også behagelig med Lollo/Bernie med all inklusive. Vi var på Cala bona Beach når minstejenta var 5.

Anonymkode: 88c34...d43

Skrevet

Enig, all  inclusive er greit (men kjedelig) i den alderen, hvor det å vente en halvtime på maten kan være en stor prøvelse for alle parter. 
Våre barn har plent nektet Lollo og Bernie, men om du er veldig, kan dere jo få litt fri (med bare babyen, da…). 
Leilighet med to soverom er dyrt. Et alternativ kan være AirBnB, det liker vi veldig godt. Men da ryker selvsagt all inclusive og Lollo.

Anonymkode: 17142...196

Skrevet

Enig i at Mallorca er kjempefint med så små barn. Vi var på Alcudia, og stranden var helt topp med småbarn. Lett den mest barnevennlige stranden jeg har vært borti. 

Anonymkode: 17142...196

Skrevet

Ja, egentlig.

Mine barn er større nå, men absolutt elsket Sunwing i den alderen der. Vi var godt fornøyde både i Arguineguin, Rhodos og Tyrkia.

Anonymkode: 5221e...0f7

Skrevet

Var og i Alcudia. Synes ikke stranden var noe særlig, og det ingen spisesteder eller mulighet til å kjøpe drikke om en ikke gikk innom et av hotellene der. Min sønn ville ikke være på lollo og bernie alene, så ble ingen "pause" der🙈. En halvtimes show på kvelden var det, ikke allverdens gøy. Neste år blir det Hellas, ikke barneklubb, og fri til å velge restaurant i en liten by, samt strender med servering . Om dere skal på all inclusive velg et sted med flere restauranter :)

Anonymkode: 2b035...b11

Skrevet

Barneklubb har ikke vært nødvendig når vi har reist til syden. Var jo litt stas en stund, men langt fra noe "must". 

All inklusive liker jeg godt, alltid mat som kan passe for alle. 

Anonymkode: df119...8ca

Skrevet

Vi elsker Alcudia. Flott strand og hyggelig sentrum og gamleby. Gjør man litt research er det mye god mat også.

Bodde på sunwing første gangen, me all inclusive. Det er lettvint, og maten var variert og grei. Men det ble jo ikke de hyggeligste måltidene i en sånn «spisefabrikk».

De neste gangene har vi bodd på i leilighet på et hotell like ved. Har laget noe mat selv, tatt noen turer i gamlebyen og spist der. Og svingt innom sunwing og deltatt på minidisco etc når vi hadde lyst, Helt perfekt løsning for oss, sønnen min på 4 år og meg. 

Anonymkode: 3bdf6...877

• Liker 1
Skrevet

Tommel ned til all inclusive og tommel ned til Lollo og Bernie. 

Anonymkode: fac11...4ba

• Liker 1
Skrevet

Dette kommer veldig an på fireåringen og dere foreldre. Våre barn i den alderen var aktive og lite glade i å sitte i ro. Ikke spesielt altetende heller. For oss var det derfor helt supert med all inclusive. Masse godt og variert å velge i, både for liten og stor. Måltidene ble for oss null stress, der det å spise a la carte ville vært mye mer styr og stress. De plassene vi har vært (to ulike sunwing) har maten/spisesalen vært delikat og hyggelig og utelukkende positiv opplevelse. Har ikke følt det som noe samlebånd. For oss ville ikke restaurantmåltider vært like ferie, og heller ikke det å kjøpe og lage til/rydde opp igjen selv. 

Lollo & bernie har vært middels suksess. Barna har likt showet på ettermiddag/kveld, men de har ikke villet være med på "bamseklubb" uten oss voksne, så vi fikk dessverre ikke "barnevakt" ;-) Men bare det å komme til ferdig mat og rusle pent ut igjen etter å ha spist, syns jeg var helt vidunderlig. 

Anonymkode: f26e3...dcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...