Gå til innhold

Hvordan reagerer hunden din på at det er bikkjekaldt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De hater kulda. Det blir veldig korte turer. De går på do så fort de kan og skal deretter snu og løpe rett hjem igjen til tross for skikkelig vinterdekken og potesokker. Forsøker jeg å få de til og gå lengre, forvandles de til potetsekker. Vi gjør derfor en god del mental aktivisering inne, også legger vi pølsespor ute rundt huset, fordi det er det eneste som får de til å glemme at det er kaldt en kort stund.

Det blir bedre når det kommer mer snø og kulden ikke er så bitende.

Anonymkode: 42df0...9ed

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kortere turer ja, selv om hunden vil gå lengre. Bruker potesokker og dekken med ullfòr. 

Mye gøy man kan gjøre inne når det er kaldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å være en finsk lapphund er han overraskende glad i å være innendørs når det er kaldt ute😅 han er ute litt på dagtid for litt aktivitet. 
Turer går vi ikke lengre, han er en eldre herremann med leddgikt

Endret av Thjelp
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vil ikke gå ut, må dra henne ut for å få korte turer for at hun kan gå på do. Mye inne om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kan ha det kjempegøy med zoomies i snøen i 10 min før hun vil inn igjen. Hun hater kalde veier og fryser fort. Saltet på veiene er også en utfordring. Hun begynner fort å halte om vi går på veiene som er salte. Hun har sko, men spenner de fort av seg. Jeg har prøvd ballongsokker, men klarer ikke å få de på henne når jeg er alene, så det blir mye korte turer og hun styrer selv når hun vil hjem igjen nå som det er kaldt. 

Anonymkode: 5e9ba...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den får på jakke, trekker pusten og går sakte ut, tisser og kommer i racerfart inn i igjen.

Hennes største lidenskap er å ligge i sola på terrassen og se på mennesker som går forbi. Snø og kulde ødelegger da alt.

Anonymkode: f7b73...f1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være nærmere -20 før hun kvier seg i noen grad for å være ute. Likevell er hun synlig frysen av seg. Skjelver om det er rundt -10 dersom hun ikke har ulldekken eller er i høy aktivitet. Bruker også sokker i sånn temp da hun halter/løfter mye på labbene uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Blir det kortere turer? 

Anonymkode: cb471...b12

de fryser vel ihjel...MEN..evig varer deres minner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ikke særlig forskjell egentlig. Han er diva når det regner, da gjemmer han seg under sofaen når vi tar på sko, men snø går visst bra. Vi tar på han en tjukk "genser", den godtar han heldigvis - verre med sokker. Ikke noe problem å få han med ut i kulda, og han elsker å rase rundt som en plog så snøen spruter 🥰

Anonymkode: 50f0d...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten tass på 8 kg, fryser fort og snur hjem. Nekter å gå når jeg prøver å utvide runden 😅

Anonymkode: dd724...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør fra seg med en gang og løper inn igjen, men heller kulde enn regn. Om det regner nekter de å gå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en malteser. Tar på henne genser og går ut som vanlig. Hun går litt raskere, men vil ikke gå kortere turer enn vanlig.

Anonymkode: 95dde...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går stort sett turer som vanlig. Han får på seg varme klær og vi er jo i bevegelse hele tiden, så da går det jo greit.

Eieren derimot, er ikke spesielt begeistret for kulden 😬 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...