AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Vi har ikke enda gått fra hverandre, men jeg kjenner det er et tidsspørsmål. Eneste er at det blir så vanvittig komplisert når man har et felles, lite barn. Barnet er snart 2 år. Jeg kjenner jeg utsetter det, og kommer med unnskyldninger om at det sikkert er bedre å vente med bruddet litt til. Men er det egentlig det? Føles dårlig gjort ovenfor samboer at jeg prosesserer bruddet uten å involvere han i det. Samtidig ville han ikke klart å håndtere noe sånt. Han er veldig ustabil emosjonelt, og kan ha helt utrolig dårlige morgener hvor han kan ha ganske så intense sinne/ fortvilelse uttrykk. Jeg skjermer barnet så godt jeg kan. F eks ved å vente med å vekke henne til han har roet seg. Det gjør meg bekymret å tenke på at barnet kanskje må stå i sånne situasjoner alene om vi har delt omsorg etter et brudd. Jeg klarer også ikke helt å se for meg en fin hverdag hvor jeg må gjøre alt alene samtidig med full jobb. Situasjonen føles håpløs. Kunne egentlig ønske jeg hadde noen jeg kunne snakket med om situasjonen, og fått luftet litt tanker vedrørende parforholdet. Er det noen som har vært i lignende situasjon og som har noen gode råd? Blir det enklere enn jeg tror? Anonymkode: 9ce9c...b51
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Er lettere å gå fra hverandre når barna er små, jo større de blir jo vanskeligere blir det. Om du er redd for at han ikke blir en god omsorgsperson alene så får du har mesteparten av omsorgen da, og han annenhver helg? 50/50 på så små er uansett ikke det aller beste. Anonymkode: d6365...4c5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er lettere å gå fra hverandre når barna er små, jo større de blir jo vanskeligere blir det. Om du er redd for at han ikke blir en god omsorgsperson alene så får du har mesteparten av omsorgen da, og han annenhver helg? 50/50 på så små er uansett ikke det aller beste. Anonymkode: d6365...4c5 Ser nå at du skriver han sliter med sinne og er ustabil. Da burde du ha barnet 100% til far får hjelp med de problemene. Jeg har 100% og det var veldig lett da barnet var lite (1,5) Anonymkode: d6365...4c5
fru Alving Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 Vil anbefale deg å snakke med noen om dette, kanskje helsestasjonen. Tror du far ønsker å ha mye samvær? Det høres jo ikke ut som om han har overskudd til andre enn seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå