AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Hei, jeg fikk barn den 3 desember (igår). Men de på sykehuset klarte å skrive 2 desember som fødselsdato som jeg ga dem bekjed om at det var feil. Og da jeg skulle sende inn navn på barne til skatteetaten så sto det 2 desember som fødselsdato. Da har jeg 2 spm er det min plikt å gi bekjed om riktig fødselsdato til skatteetaten/nav eller fikser sykehuset det selv? Andre spm er kan jeg registrere navnet og få endret fødselsdato senere eller må jeg vente til det er riktig fødselsdato? Anonymkode: c7d7e...d30
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Dette er jo helt utrolig av sykehuset.. Jeg ville fått det ordnet så fort som mulig. Det påvirker også din permisjon. Tror jeg hadde avventet med å sende inn papirer. Å endre fødselsnummer er sikkert mye pes Anonymkode: f85cd...ddf 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 Be om å få utskrift av journalen din. Der må det jo stå hvilken dato barnet ble født. Send dette inn til folkeregisteret. Anonymkode: 119c7...388 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Be om å få utskrift av journalen din. Der må det jo stå hvilken dato barnet ble født. Send dette inn til folkeregisteret. Anonymkode: 119c7...388 De har skrevet 2 desember der også. Men han ble født 3 desember 02:21 Anonymkode: c7d7e...d30
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De har skrevet 2 desember der også. Men han ble født 3 desember 02:21 Anonymkode: c7d7e...d30 Men de kan ikke endre dato på når notatet er skrevet, så det høres jo veldig rart ut. Anonymkode: 93f54...e45 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 Notatet i journalen har tidsstempel i reel tid. Det er altså ikke noe personalet skriver inn selv. Så da tar du enten feil (slikt skjer på varsel, dag og timer går helt i surr) eller så er det noe galt i hele journal-systemet. Anonymkode: 2bbf3...2a3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men de kan ikke endre dato på når notatet er skrevet, så det høres jo veldig rart ut. Anonymkode: 93f54...e45 Det er det hun som ga personnummer til han på sa "at det var det som sto i papirene". Men jeg på den lappen de har skrevet med engang hvor det står hode, vekt lengde osv der står det 3 desember og jeg vet også at klokken passerte 12 da riene startet Anonymkode: c7d7e...d30
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Notatet i journalen har tidsstempel i reel tid. Det er altså ikke noe personalet skriver inn selv. Så da tar du enten feil (slikt skjer på varsel, dag og timer går helt i surr) eller så er det noe galt i hele journal-systemet. Anonymkode: 2bbf3...2a3 Det må nok være jordmoren eller sykepleier som må ha surret med datoen når de førte inn. Siden det står 3 desember på den lappen der det står hvilken jordmor, sykepleier, vekt osv står på Anonymkode: c7d7e...d30
Fru Hansen Skrevet 4. desember 2023 #9 Skrevet 4. desember 2023 Vent med å registrere navn. Barnet må få nytt personnummer med riktig fødselsdato. Be sykehuset ordne opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå