Gå til innhold

Hvorfor mister han interessen for hver gang vi har sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en eks, som det har vært mye frem og tilbake med over fler år. Han gir alltid blaffen i meg omtrent umiddelbart etter sex, selv om han ikke ser eller innrømmer det selv. 

det er som dette: jeg lover meg selv å holde meg unna han, men han jobber i månedsvis for å overbevise meg. Så snart jeg er overbevist etter uker/måneder og vi har sex, skrur han helt av etterpå. Så går det dager eller uker, før han kommer tilbake igjen. 

Jeg skjønner ikke dette. Hvorfor jobbe så mye for et enkelt ligg? Når han bare kunne ligget med noen andre og spart seg all jobbinga i forkant? Er det noen menn her som har en forklaring på dette?

Anonymkode: 8b2d3...fb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antageligvis må han jobbe enda hardere for et ligg med en ukjent. Eller så liker han spillet. Eller han er rotete. 

Et bedre spørsmål er hvorfor du ligger med ham gang på gang. 

Anonymkode: 74521...5b1

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en eks, som det har vært mye frem og tilbake med over fler år. Han gir alltid blaffen i meg omtrent umiddelbart etter sex, selv om han ikke ser eller innrømmer det selv. 

det er som dette: jeg lover meg selv å holde meg unna han, men han jobber i månedsvis for å overbevise meg. Så snart jeg er overbevist etter uker/måneder og vi har sex, skrur han helt av etterpå. Så går det dager eller uker, før han kommer tilbake igjen. 

Jeg skjønner ikke dette. Hvorfor jobbe så mye for et enkelt ligg? Når han bare kunne ligget med noen andre og spart seg all jobbinga i forkant? Er det noen menn her som har en forklaring på dette?

Har ingen annen forklaring en at han vet utrolig godt hva han må gjøre for å ha sex med deg. Selv om det kan gå tid i mellom, så er du i han sine øyne et «sikkert ligg».

Han kurtiserer deg på autopilot. Det er ikke mye jobb i han sine øyne.

Samtidig er han såpass lite empatisk, at han bryr seg ikke nevneverdig om at han manipulerer og bruker deg som en levende knulledukke.

Han kommer til å fortsette med dette så lenge han anser deg som et lettvint og sikkert knull. 

• Liker 4
Skrevet

Han tenner på å vinne deg, bryte deg ned og få deg dit han vil, men han bryr seg ikke om deg. Respekterer deg ikke, har ingen interesse av følelsene dine, og hans iver er ikke et uttrykk for at han er interessert i deg.
Han er interessert i den selvbekreftelsen det er at han kan få pult hvem som helst, også en han kan ydmyke gang på gang. Det gir ham en følelse av suverenitet.
Unner du ham den makten?

• Liker 5
Skrevet

Kanskje du er bedre sex enn andre damer han dater så han sliter litt med å få erstattet deg.

Anonymkode: efe50...136

Skrevet

Fordi han ikke har sjangs på andre damer? Og du villig ligger med han? 

Anonymkode: 119ab...859

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi han ikke har sjangs på andre damer? Og du villig ligger med han? 

Anonymkode: 119ab...859

Men hvorfor fordufte hver gang så han må jobbe lenge på nytt igjen? Hadde han bare fortsatt å manipulere meg hadde han jo fått mer utbytte 😆

ts

• Liker 1
Skrevet

Han synes vel jakten er mer spennende enn premien, eller noe sånt.

Anonymkode: 03064...35f

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor blokkerer du ham ikke, da får han ikke manipulert deg mer?

Anonymkode: 8a1a4...dcf

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor blokkerer du ham ikke, da får han ikke manipulert deg mer?

Fordi jeg ønsker det var annerledes.. og har så lyst til å tro han hver gang han kommer og sier at nå har han innsett ditt og datt 🙈 og så blir jeg så provosert av han at jeg klarer liksom ikke la det gå. Hver gang etter vi har hatt sex kommer en tullete unnskyldning som ikke har rot noenplass, om helt ubetydelige, små, tullete ting.. han har null selvinnsikt og ser ikke hvordan han selv er eller oppfører seg..

men LIKEVEL, føles han ut sol den eneste rette. Ahhh!!!

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du er bedre sex enn andre damer han dater så han sliter litt med å få erstattet deg.

Anonymkode: efe50...136

Håper det da på en måte, fordi jeg er redd det er omvendt. At det er noe ved hvordan jeg er i senga han ikke liker, men ikke tørr si, så han bare forsvinner istede.. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men hvorfor fordufte hver gang så han må jobbe lenge på nytt igjen? Hadde han bare fortsatt å manipulere meg hadde han jo fått mer utbytte 😆

ts

Han liker følelsen du sitter igjen med når han blir kald. Liker å kunne styre deg og dine følelser

Anonymkode: e300d...ba2

• Nyttig 1
Skrevet

Fordi jeg ønsker det var annerledes.. og har så lyst til å tro han hver gang han kommer og sier at nå har han innsett ditt og datt 🙈 og så blir jeg så provosert av han at jeg klarer liksom ikke la det gå. Hver gang etter vi har hatt sex kommer en tullete unnskyldning som ikke har rot noenplass, om helt ubetydelige, små, tullete ting.. han har null selvinnsikt og ser ikke hvordan han selv er eller oppfører seg..

ts

Den rette behandler deg ikke sånn.

Men så lenge du tillater at han kan komme og gå som han vil i ditt liv, og lar han behandle deg som dørmatte, så kommer han aldri til å få respekt for deg.

Anonymkode: 03064...35f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Du er HEKTA!!!

Du har heller ikke selvinnsikt som ikke ser det.

Marx Groucho summerer det fint i utsagnet «Jeg vil ikke tilhøre en klubb som ønsker meg som medlem». Det skaper mer spenning å strekke seg etter noe nesten uoppnåelig. 

Spenning og tenning kan ligne hverandre. Så kjenner vi et sug og spenning er det lett å tro at dette er forelskelse. Så her er det lett å gå i fellen. For følelsene i hekt er intense, men det er ikke positive, kjærlige følelser. 

Følelsene som skaper intensiteten, er savn, tomhet, usikkerhet, forvirring og sårhet. Alle disse følelsene trigges når vi strekker oss etter en som egentlig ikke vil ha oss. Det er først etter en stund smerten blir tydelig. Vi kan lure oss selv, la øyeblikkene av ekstase overskygge. 

Vi kan tro at intensiteten på følelsene betyr at dette må være en viktig forelskelse. Det sterke savnet forveksles med kjærlighet. Intensiteten i følelsene er så enorme at vi innbiller oss at kjærligheten er stor. Vi skaper en illusjon om at denne personen er den eneste rette. Mens faktum er at intensiteten skyldes alle de smertefulle følelsene.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Nei han er ikke det. Og han kommer neppe til å endre seg. Tror du skal begynne å bruke ordet NEI når han begynner på sjarmoffensiven sin og innse at du er kun et ligg når det passer ham.

• Nyttig 2
Skrevet

Du vet at dette er et kjent «game». Det vil jo ikke endre seg. Han ser på det som en lek at han klarer å overtale deg hver gang.

Anonymkode: 1e7a2...471

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ts

Fordi han vet at du fortsatt har følelser for han. 

• Liker 1
Skrevet

Eller så kan han ha seriøse problemer med intimitet og følelser. Muligens Avoidednt attachment style. 

Du kan finne noen artikler og lese om dette, og se om du føler det stemmer ? Om det gjør det, så burde du jo nevne dette for han, så han kan se på det selv. 

Kommer sikkert til å si nei og bli defensiv. Men, mulig han sjekker det senere, alene. 

Jeg tror ærlig talt at folk flest er "gode" men noen sliter og har ugunstige måter å håndtere ting på. 

Han kan rett og slett føle at, det blir for nært og intimt, og den type folk har behov for ekstremt mye "rom". 

Jeg hadde ikke blitt sammen med en sånn. Og du må ta vare på deg selv. 

Anonymkode: ce264...fca

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

ts

Høres jo ikke ut som om han må jobbe? Han har jo gjort dette mange ganger tydeligvis, så han vet vel akkurat hva han behøver å gjøre. 

Første og andre gang var kanskje en utfordring, men nå er det vel autopilot. Høres ut som om han liker følelsen av å overbevise noen, men at han ikke bryr seg om deg. Kanskje han ikke finner noen andre å ligge med, eventuelt. 

Anonymkode: c0074...107

• Liker 1
Skrevet

Når du begynner å si nei til han så vil han slutte å kontakte deg det er hva jeg tror. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...