AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Hvilket forhold har deres barn til steforelderen? Far til barnet har datteren annen hver helg, og hun har ikke et forhold til henne da det er så sjeldent de sees, er dette vanlig? Anonymkode: d8613...b70
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 I perioder hadde vi også stedatter kun annenhver helg (ville gjerne ha mer). Jeg la likevel i ekstra innsats disse dagene, og nå 15 år etter har vi fremdeles et kjempegodt forhold ❤️ Anonymkode: b7c3e...6a5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 Barna hadde en «stemor» i 8 år, å de kjente henne ikke. Hun gjorde ikke noe for å bli kjent med barna heller, reiste gjerne bort når de kom etc. Jeg hadde heller satt pris på om de hadde hatt et godt forhold, så barna hadde flere voksenpersoner å støtte seg på i livet. Anonymkode: 967a8...956
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 Min sønn har et veldig godt forhold til sin stefar. Det har et bedre forhold de to, enn gutten har til sin egen far. Ikke så rart, siden de bodde sammen fra gutten var 3 til han flyttet hjemmefra. Faren har kun vært sporadisk innom og hans partnere har stort sett vært skiftet ut mellom hver gang. Anonymkode: 12bed...c1a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 Mitt barn har et godt forhold både til min nye mann og hans far sin nye kone. Heldigvis! Jeg har dessverre ikke noe forhold i det hele tatt til min mann sine barn da da de aldri har akseptert meg. (De var over 16 da jeg traff deres far og det var tre år etter bruddet med deres mor) Anonymkode: 8fbd4...439
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 Barna mine ser på stefar som pappaen sin 🥰 De har ikke annen pappa så det er fantastisk at det ikke på død og liv må være biologisk. Anonymkode: b9733...84c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 Jeg er stemor og har dessverre ikke noe særlig forhold til mannens barn. Vi måtte vente veldig lenge med å introdusere, og den ene var da allerede blitt tenåring og var veldig negativt innstilt. Barnas mor har motarbeidet forholdet hele tiden, og mannen min fikk tidlig beskjed at jeg ikke skulle ha noe med barna å gjøre. Han har nå mindre samvær, og jeg føler litt at vi har gått glipp av "vinduet" der vi kunne fått et godt forhold. Vi har nå et felles barn, men med ganske stor aldersforskjell til hans. Jeg føler meg i veien i mitt eget hjem når de er her, og at de "rapporterer" tilbake til mor om den minste ting. Jeg pleier å legge andre planer når de skal til oss, men det gjør også mannen min trist. Jeg vet jo at de ønsker alenetid med far så jeg legger til rette for det, men alt blir liksom litt feil... Anonymkode: 2fb16...af0 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #8 Skrevet 5. desember 2023 Min mann har et ok forhold til mine barn. De synes kanskje han er litt irriterende til tider. Men de er glade i han. Jeg har et ok forhold til den ene stedatteren min. Mens den andre ignorerer meg stort sett. Så det er vanskelig å nå inn når hun ikke svarer mer enn en-stavelse-ord eller svært korte setninger. Far mener hun bare er sjenert. Jeg oppfatter henne som litt frekk. Men lar det bare gå. Vi bor ikke sammen enda pga barna så vi er vel kanskje ikke direkte steforeldre til hverandres barn enda. Men forholdet har vart i 7 år nå Anonymkode: 6b7a9...8b6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 Eldste hadde et turbulent forhold til stefaren, og det ble verre da det ble søsken. Etter 13 år og skilsmisse vil ikke stefaren ha noe med eldste å gjøre. Nå har barna en ny bonuspappa som faktisk bryr seg og de har et godt forhold. Anonymkode: 69814...265
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Skrevet 5. desember 2023 Vært sammen i 25 år. Ett barn hver. Vi har et supert forhold alle 4. Bonusdatter var her annenhver helg. Vi står hverandre veldig nær, også nå når hun er voksen og mor selv. Jeg er "bestemor" for barnet hennes ❤️. Min mann har alltid vært veldig engasjert i mitt barn, og de er nære. Barna, som nå er voksne, er mer glad i hverandre enn mange søsken med blodsbånd, virker det som 😃. Så det finnes lykkelige historier med mine og dine barn. Vi valgte å ikke gjøre ting mer komplisert med å få felles barn. Tror det var et klokt valg å fokusere på de to. Anonymkode: 91970...5f2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #11 Skrevet 5. desember 2023 Mitt barn har et hat-hat-forhold til sin snille og gode stemor. Her snakker vi stemor fra helvetet som har ødelagt barnets forhold til far og halvbror. Hun hater mitt barn, er sjalu og hun har aldri akseptert at hennes mann har hatt et liv før henne. Måtte hun brenne en hvis plass - Karma!! Anonymkode: 70219...5af
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #12 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mitt barn har et hat-hat-forhold til sin snille og gode stemor. Her snakker vi stemor fra helvetet som har ødelagt barnets forhold til far og halvbror. Hun hater mitt barn, er sjalu og hun har aldri akseptert at hennes mann har hatt et liv før henne. Måtte hun brenne en hvis plass - Karma!! Anonymkode: 70219...5af Hun har forresten nå vært stemor i 20 år, og ting har ikke bedret seg. 2 brødre som ikke kjenner hverandre, og ikke får lov til å bli kjent for henne. Kan ikke skylde på avstand, da dem bor ett par km fra hverandre. Og min eks gjør ingenting. Hans familie og venner gjør ingenting annet enn å prate bak deres rygg om hvor forferdelig dette er! Ja, slik har det vært i 20 år og dem har ikke akkurat gjort noe for å få en forandring! Feige, tafatte folk!!! Anonymkode: 70219...5af
Goodtimes Skrevet 5. desember 2023 #13 Skrevet 5. desember 2023 Barna mine har et veldig godt forhold til sin stemor. Samboeren min er helt enestående med barna og de viser tydelig at de er veldig glad i henne. 🙂 Jeg er utrolig heldig!
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #14 Skrevet 5. desember 2023 Sønnen min har et godt forhold til stefar. Han har også en stemor som er en hyggelig dame. De har ikke så nært forhold, men det skyldes at far og stemor ikke bor sammen så han ser henne sjelden. Anonymkode: c85b6...401
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #15 Skrevet 6. desember 2023 Vi er ikke samboere, men barna liker kjæresten min. Han er ikke så ofte på besøk når barna er hos meg, kanskje en søndagsmiddag eller lignende. Så er han flink å finne på litt kjekke ting for barna, fikse litt på rommene deres, montere litt lys ol. Jeg tror likevel de har godt av å ha meg litt for seg selv Anonymkode: 49d3a...77a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå