Gå til innhold

Er det innafor å kjøpe mobil til bonussønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et trøblete forhold til moren til min bonussønn. Hun ønsker ikke vi skal ha så mye kontakt når han er hos henne. Hun vil ikke at bonussøskene og halvbror skal få ringe heller. De er en meget sammensveiset søskenflokk og de elsker å spille sammen samtidig som de prater på telefonen. Dette er noe de nettopp har funnet ut av men mor vil sabotere det. Hun har slettet mine barn fra hans venneliste på spillet og "glemt" telefonklokken hos bestemor. (Han sitter bare hjemme å spiller alene når han er hos henne så problemet ikke spilletiden). 

Er det innafor at vi kjøper han en telefon slik at vi kan ha kontakt? Han går i 2.klasse.

Vi har kjøpt telefon til vår 7 og 8 åring. Har satt en regel på at de får telefon når de har bursdag når de har startet i 2. Klasse. 

Det er ikke vits å prate med henne om det. 

Anonymkode: d6aea...1e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger til at bonussønnen ønsker kontakten. Han begynte å gråte når mor ikke ville legge til min sønn på klokka slik at de kunne ringe hverandre.  

Han vil heller _aldri_ hjem til mor når han er her. 

Skrevet

Tror det er feil måte å gjøre det på, telefonen kommer kanskje til å få samme skjebne som klokka? Hvorfor kan ikke samboeren din ta den praten istedenfor deg? 

Anonymkode: 84958...0b5

• Liker 5
Skrevet

Det med å gi barnet en telefon bør mor og far være enige om. Personlig synes jeg ikke andreklassinger trenger mobil heller. Dersom mor er i mot det får han jo neppe bruke den der uansett. 

Anonymkode: d36c1...38f

• Liker 5
Skrevet

Høres heller ut som far bør kalle inn til et møte på familievernskontoret. 

Dere kan ikke kjøpe en mobil og forvente han får ta den med og bruke den hos henne om hun er imot det. Da må heller far prate med henne og få henne til å legge til barna dine som venn igjen. Elle foreslå å gi en mobil sammen. 

forøvrig er jeg enig i at hun er urimelig

• Liker 4
Skrevet
Visla skrev (1 time siden):

Høres heller ut som far bør kalle inn til et møte på familievernskontoret. 

Dere kan ikke kjøpe en mobil og forvente han får ta den med og bruke den hos henne om hun er imot det. Da må heller far prate med henne og få henne til å legge til barna dine som venn igjen. Elle foreslå å gi en mobil sammen. 

forøvrig er jeg enig i at hun er urimelig

Det er han som snakket med henne.. Han har prøvd å spørre henne men han fikk til svar at det var hun som betalte telefonregningen så det kom hun ikke til å gjøre. Sønnen selv spurte jo oss om ikke vi kunne spørre henne for han hadde også spurt, men hun vil ikke. 

Det nytter ikke med familievernkontoret heller for der har de vært maange ganger. 

I dag ringte sønnen til far med klokka og spurte om han kunne få spille med gutta men jeg og ungene var akkurat på tur ut døra for å dra på besøk til bestemor slik at far skulle få sitte hjemme å skrive på en eksamen i fred. Da sa vi at han kunne spørre mor om han kunne ringe på min telefon så kunne de spille sammen mens vi var på besøk men det svarte sønnen at det fikk han ikke lov til. Endte opp med at vi måtte ta med telefonen til far slik at det ordnet seg. 

Jeg tror jo også at han ikke kommer til å få ha den telefonen.. og er enig i at det er foreldrene som skal bli enig i når første telefonen skal kjøpes. Men når situasjonen er slik den er så er det trist at mor skal kan begrense kontakten mellom dem bare for at hun ikke ønsker det. 

Men man kan ikke bli enig om noe med henne. Ønsker vi noe så gjør hun alt for at det motsatte skal skje. Hun bryr seg ikke om det går utover sønnen. Siste regelen hun satte var at mannen min ikke skulle få følge sønnen inn når han leverte etter samvær fordi hun var sur på han. Det går jo bare utover sønnen som må bære inn alle tingene sine selv og ser at mor og far ikke tåler trynet på hverandre 🤦‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er han som snakket med henne.. Han har prøvd å spørre henne men han fikk til svar at det var hun som betalte telefonregningen så det kom hun ikke til å gjøre. Sønnen selv spurte jo oss om ikke vi kunne spørre henne for han hadde også spurt, men hun vil ikke. 

Det nytter ikke med familievernkontoret heller for der har de vært maange ganger. 

I dag ringte sønnen til far med klokka og spurte om han kunne få spille med gutta men jeg og ungene var akkurat på tur ut døra for å dra på besøk til bestemor slik at far skulle få sitte hjemme å skrive på en eksamen i fred. Da sa vi at han kunne spørre mor om han kunne ringe på min telefon så kunne de spille sammen mens vi var på besøk men det svarte sønnen at det fikk han ikke lov til. Endte opp med at vi måtte ta med telefonen til far slik at det ordnet seg. 

Jeg tror jo også at han ikke kommer til å få ha den telefonen.. og er enig i at det er foreldrene som skal bli enig i når første telefonen skal kjøpes. Men når situasjonen er slik den er så er det trist at mor skal kan begrense kontakten mellom dem bare for at hun ikke ønsker det. 

Men man kan ikke bli enig om noe med henne. Ønsker vi noe så gjør hun alt for at det motsatte skal skje. Hun bryr seg ikke om det går utover sønnen. Siste regelen hun satte var at mannen min ikke skulle få følge sønnen inn når han leverte etter samvær fordi hun var sur på han. Det går jo bare utover sønnen som må bære inn alle tingene sine selv og ser at mor og far ikke tåler trynet på hverandre 🤦‍♀️

Kan ikke far betale regningen for sønnen da ? 

Anonymkode: cd5de...759

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror det er feil måte å gjøre det på, telefonen kommer kanskje til å få samme skjebne som klokka? Hvorfor kan ikke samboeren din ta den praten istedenfor deg? 

Anonymkode: 84958...0b5

Jeg skal selvfølgelig ikke prate med henne, det får far gjøre 😅 Hun tok kontakt en periode men var så ufin at jeg ga henne beskjed om at jeg kom ikke å ha kontakt med henne med mindre hun klarte å holde en ordentlig tone.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke far betale regningen for sønnen da ? 

Anonymkode: cd5de...759

Han tilbydde .. men det var heller ikke ønskelig. 

Skrevet

Skikkerlig trasig at alle ikke bare kan være venner når det er barn innvolvert. Men å overstyre henne, i hennes hus, er ikke måten å gjøre det på. Det bare mater konflikten. Barnet er liten, det er foreldrene som bestemmer, her fra hver sin kant. Om mitt barn hadde kommet hjem i andre klasse med telefon fra far, hadde jeg nok lagt den på hylla så lenge barnet var hos meg, for telefon til så små barn er noe jeg er imot. Og vi krangler ikke engang🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
Heln skrev (34 minutter siden):

Skikkerlig trasig at alle ikke bare kan være venner når det er barn innvolvert. Men å overstyre henne, i hennes hus, er ikke måten å gjøre det på. Det bare mater konflikten. Barnet er liten, det er foreldrene som bestemmer, her fra hver sin kant. Om mitt barn hadde kommet hjem i andre klasse med telefon fra far, hadde jeg nok lagt den på hylla så lenge barnet var hos meg, for telefon til så små barn er noe jeg er imot. Og vi krangler ikke engang🤷‍♀️

Det kan jeg forstå, men her har de fleste telefon i 2. Klasse. Problemet vårt er jo at vi og sønnen ønsker å ha kontakt men får ikke så da blir vi jo i villrede på hva man skal gjøre.. vi har han jo bare annenhver helg og ferie så kontakt ellers er jo ganske nødvendig.. 

Skrevet

Nei det er ikke innafor å kjøpe en egen mobiltelefon han kan ha for å ha kontakt med dere bak ryggen på mor og mot mors vilje. 

Anonymkode: 9a93c...cc5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei det er ikke innafor å kjøpe en egen mobiltelefon han kan ha for å ha kontakt med dere bak ryggen på mor og mot mors vilje. 

Nei, han får vel bare ha det slik han har det nå. Hjertet. Mitt blør for han 💔 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 12.08):

Vi har et trøblete forhold til moren til min bonussønn. Hun ønsker ikke vi skal ha så mye kontakt når han er hos henne. Hun vil ikke at bonussøskene og halvbror skal få ringe heller. De er en meget sammensveiset søskenflokk og de elsker å spille sammen samtidig som de prater på telefonen. Dette er noe de nettopp har funnet ut av men mor vil sabotere det. Hun har slettet mine barn fra hans venneliste på spillet og "glemt" telefonklokken hos bestemor. (Han sitter bare hjemme å spiller alene når han er hos henne så problemet ikke spilletiden). 

Er det innafor at vi kjøper han en telefon slik at vi kan ha kontakt? Han går i 2.klasse.

Vi har kjøpt telefon til vår 7 og 8 åring. Har satt en regel på at de får telefon når de har bursdag når de har startet i 2. Klasse. 

Det er ikke vits å prate med henne om det. 

En liten digresjon. Dere har fellesbarn på 7 og 8 og bonussønn er 8? Hvordan henger det sammen? 

Skrevet
Kvalitet skrev (6 minutter siden):

En liten digresjon. Dere har fellesbarn på 7 og 8 og bonussønn er 8? Hvordan henger det sammen? 

De er biologisk bare mine. Men de har ingen annen pappa enn min mann så vi kaller de alltid for "våre" . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jo det er det, når mor er en psykopatisk heks.

• Nyttig 1
Skrevet
Kvalitet skrev (41 minutter siden):

(Også har vi en sammen)

Skrevet
jabx skrev (15 minutter siden):

Jo det er det, når mor er en psykopatisk heks.

Jeg tenker jo også at det bør være grunn nok. Men som noen skriver så kommer hun til å ta telefonen fra han. 

Han har forresten en telefon uten abonnement så han har jo tilgang til alt på Internett utenom det å kunnen ringe eller tekste så jeg forstår ikke helt argumentet om at noen ikke hadde godtatt å ikke få bestemme når barnet skulle få tilgang til telefon når Internett er mye skumlere enn det å kunne ringe et nummer. Det er jo kun fordi hun skal ha kontroll på at han ikke kan ringe til oss. 

Skrevet

Det vil bare eskalere konflikten.

Dere må prøve å løse konflikten først. Dvs først og fremst flere timer på familievernkontoret. Dersom en ikke kommer til en løsning der så er man dessverre i en situasjon hvor ene foreldren driver med sabotasje. Og det er ikke sikkert dere får løst det. Dessverre.

Skrevet
Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Det vil bare eskalere konflikten.

Dere må prøve å løse konflikten først. Dvs først og fremst flere timer på familievernkontoret. Dersom en ikke kommer til en løsning der så er man dessverre i en situasjon hvor ene foreldren driver med sabotasje. Og det er ikke sikkert dere får løst det. Dessverre.

Det har pågått i mange år. Min mann ble utsatt for både fysisk og psykisk vold av henne da de var sammen. Det nytter ikke å prate med henne for det går ikke an å forandre henne. De har veldig mange timer bak seg på familievernkontoret men det gjør det bare værre siden hun skal straffe far etter timene men det går bare utover sønnen. 

Men er så fortvilt at det ikke er noe vi kan gjøre for vi har ingenting å ta henne på og sønnen selv tørr ikke si til henne at han egentlig vil bo hos oss. Vi har forklart at det er ikke en kamp han skal ta og det er opp til de voksne å bli enig om men at han skal bli hørt. Men vi alle vet jo at hun kommer til å prøve få sønnen til å få dårlig samvittighet for å i det heletatt tenke tanken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...