AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Min tråd føyer seg inn i rekken av andre utblåsninger her inne ang kjøpere på finn.no, som ikke respekterer hverken tiden din eller prisen du ønsker på varen. Feks: Skulle selge to rattkjelker og kjøper skulle komme kl 17 på søndag. Han kom 10 min for sent uten å gi beskjed og når han kom ble han sittende å se på mobilskjermen sin inni bilen, mens jeg stod utenfor i kulden og ventet. (Siden jeg bor i 5 etg uten heis og jeg hadde vært i boden i kjelleren for å finne frem rattkjelkene og tok de opp til utgangsdøren for å gjøre det lettere for kjøper, stod jeg i døren inn til bygården.) Til slutt kremtet jeg høyt og da kom han ut av bilen. Ikke én unnskylding om at han var for sen. Ingen ønsker å gi meg tlf nummeret sitt slik at vi kan ha én samtale om varen og henting, istedenfor må vi tekste 10 g frem og tilbake og diskutere henting og pris. Jeg skriver i annonsen at jeg ikke sender, men nesten alle sender meg linken på "Fiks Ferdig" og ønsker å få det tilsendt. Jeg skriver at prisen er fastsatt, men mange pruter. Jeg avtaler tidspunkt for henting og legger opp dagen min etter det, siden varen jeg skal selge er på et lager i en annen bydel. Jeg har fått med meg sønnen min som skal hjelpe meg å bære varen ut fra lageret, og like før de skal hente varen begynner de å prute på prisen og når jeg skriver at jeg ikke selger det billigere, ghoster de meg dvs jeg ser at de har sett meldingen men svarer meg ikke. Jeg ber ofte om betaling på forhånd, men ofte sier de at de ønsker å se varen før de betaler, og hvis det bare er én person som er interessert så går jeg med på det Og så er det de da som betaler varen på forhånd men som aldri kan komme når det passer meg, og ønsker at jeg skal møte de overalt i byen med varen eller at jeg skal være hjemme akkurat når det ikke passer for meg og også gjerne ta med fri fra jobb for at de skal kunne komme å kjøpe en kasserolle til 130 kr. I tillegg disse utlendingene som skriver så dårlig norsk at jeg ikke forstår hva de mener. Har lyst å rive av meg hodet over hvor vanskelige disse kjøperne er! Anonymkode: 3be6c...df1 6 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Da foreslår jeg at du leverer alt til bruktbutikk. Anonymkode: 9958b...67a 10 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da foreslår jeg at du leverer alt til bruktbutikk. Anonymkode: 9958b...67a Møbler kan ikke leveres til bruktbutikk og jeg taper penger på det, men småting kommer nok til å gis til bruktbutikk fremover. Har solgt mye i høst og erfarer at når jeg gir bort gratis er folk ganske så punktlige, men når de må betale selv om det er snakk om hundre kroner driter de i hvordan de oppfører seg mot selger. ts Anonymkode: 3be6c...df1
ThereGoesBob Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 Sjelden jeg har kjøpere på min adresse, såpass sjeldent at jeg ikke har hatt noen problemer med det. I det store og hele er det snakk om en tur på postkontoret for å sende en pakke. 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 Du skyter deg selv i foten med å ikke sende. Jeg både kjøper og selger mye på finn. Kommuniserer nesten aldri med folk pga Fiks ferdig. Anonymkode: 9958b...67a 8 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 ThereGoesBob skrev (1 minutt siden): Sjelden jeg har kjøpere på min adresse, såpass sjeldent at jeg ikke har hatt noen problemer med det. I det store og hele er det snakk om en tur på postkontoret for å sende en pakke. Skulle jeg sendte alt hadde jeg flyttet inn på postkontoret. Har ikke bil og det er 500 m bort til postkontoret, og hvis varen veier flere kilo er det stress å sende for 100-200 kr. I tillegg ønsker ikke folk å betale for emballasje. Ts Anonymkode: 3be6c...df1 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 Det er vel fordi du ikke sender og insisterer på å møte alle Anonymkode: 97ac0...f87 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skyter deg selv i foten med å ikke sende. Jeg både kjøper og selger mye på finn. Kommuniserer nesten aldri med folk pga Fiks ferdig. Anonymkode: 9958b...67a Når folk bor her i byen er det jo ikke vits i å sende Ts Anonymkode: 3be6c...df1 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Skrevet 4. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Når folk bor her i byen er det jo ikke vits i å sende Ts Anonymkode: 3be6c...df1 Tja, jeg både sender og kjøper med frakt fra samme by. Å bruke 40 minutter på å hente noe er for tidkrevende Anonymkode: 9958b...67a 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #10 Skrevet 4. desember 2023 Men er det ikke lett å bli lurt om man mottar varer fra Finn via post? Hører jo om folk som henter i postoppkrav og får noe rask i samme vekt. Anonymkode: 3b69d...b64
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #11 Skrevet 4. desember 2023 Ja…noen folk er teite Anonymkode: d04da...63f
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #12 Skrevet 4. desember 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Min tråd føyer seg inn i rekken av andre utblåsninger her inne ang kjøpere på finn.no, som ikke respekterer hverken tiden din eller prisen du ønsker på varen. Feks: Skulle selge to rattkjelker og kjøper skulle komme kl 17 på søndag. Han kom 10 min for sent uten å gi beskjed og når han kom ble han sittende å se på mobilskjermen sin inni bilen, mens jeg stod utenfor i kulden og ventet. (Siden jeg bor i 5 etg uten heis og jeg hadde vært i boden i kjelleren for å finne frem rattkjelkene og tok de opp til utgangsdøren for å gjøre det lettere for kjøper, stod jeg i døren inn til bygården.) Til slutt kremtet jeg høyt og da kom han ut av bilen. Ikke én unnskylding om at han var for sen. Ingen ønsker å gi meg tlf nummeret sitt slik at vi kan ha én samtale om varen og henting, istedenfor må vi tekste 10 g frem og tilbake og diskutere henting og pris. Jeg skriver i annonsen at jeg ikke sender, men nesten alle sender meg linken på "Fiks Ferdig" og ønsker å få det tilsendt. Jeg skriver at prisen er fastsatt, men mange pruter. Jeg avtaler tidspunkt for henting og legger opp dagen min etter det, siden varen jeg skal selge er på et lager i en annen bydel. Jeg har fått med meg sønnen min som skal hjelpe meg å bære varen ut fra lageret, og like før de skal hente varen begynner de å prute på prisen og når jeg skriver at jeg ikke selger det billigere, ghoster de meg dvs jeg ser at de har sett meldingen men svarer meg ikke. Jeg ber ofte om betaling på forhånd, men ofte sier de at de ønsker å se varen før de betaler, og hvis det bare er én person som er interessert så går jeg med på det Og så er det de da som betaler varen på forhånd men som aldri kan komme når det passer meg, og ønsker at jeg skal møte de overalt i byen med varen eller at jeg skal være hjemme akkurat når det ikke passer for meg og også gjerne ta med fri fra jobb for at de skal kunne komme å kjøpe en kasserolle til 130 kr. I tillegg disse utlendingene som skriver så dårlig norsk at jeg ikke forstår hva de mener. Har lyst å rive av meg hodet over hvor vanskelige disse kjøperne er! Anonymkode: 3be6c...df1 For å vende litt på det....utfra måten du skriver på, hadde jeg som kjøper unngått å kjøpe noe som helst av deg. Anonymkode: d9c3c...40c 10 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #13 Skrevet 4. desember 2023 Elsker fiks ferdig, blir så stressa av folk, og spesielt de som vil inn i huset mitt Anonymkode: cd108...824 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #14 Skrevet 4. desember 2023 Har opplevd mye av et samme som deg ts, og det er irriterende. * Hadde en person som svarte at de skulle kjøpe noe og hente. Vi avtalte tid dagen før, de får telefonnummer de kan ringe når de er utenfor. Kjøper virker interessert. Det er en tung gjenstand, som må tas ned flere etasjer uten heis. Vi avtaler kl. 17.00. Vi skulle ut å rekke et ærend og venter på at kjøper skal komme. Klokken blir 17.20. Vi ringer, og da sier kjøper at hun har glemt dette. Hun avtaler at hun skal komme innom senere rundt kl 18. Klokken blir 18.10 og vi ringer igjen. Da sier hun at hun ikke er like interessert i å kjøpe den likevel. * Vi har solgt og gitt vekk gjenstander og møbler på finn i lang tid, og det er nok opp i over hundrevis av mennesker som sier de er interesserte og aldri svarer igjen. Og ikke minst haugevis av mennesker som sier de vil ha ting, avtaler tid og ikke møter opp/ghoster. Anonymkode: f7d56...029 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #15 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For å vende litt på det....utfra måten du skriver på, hadde jeg som kjøper unngått å kjøpe noe som helst av deg. Anonymkode: d9c3c...40c Jeg ser ikke problemet med måten ts skriver på. Har selv solgt litt diverse og har samme erfaring. Særlig på søndager. Jeg legger ut noe på morran og de kaster seg på, SKAL kjøpe. Avtaler tidspunkt. Tiden kommer og tiden går. Får gjerne et eller annet svar en time etter hentetidspunktet som at de "ikke fikk noen til å kjøre dem". De kunne sagt fra med en gang de skjønte at de ikke rekker å bære hos meg klokken 1600 som avtalt, men nei, de sier fra klokken 17 etter at jeg har spurt hvor de blir av. Anonymkode: f329f...b21 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #16 Skrevet 4. desember 2023 At du gidder å la dette irritere deg så mye. Jeg selger også på finn og opplever ting du beskriver kanskje 1 av 10 ganger. Javel så er det kjipt men hallo børst det av deg Lever tingene til loppemarked isteden om det plager deg at ikke alle kjøpere kan danse etter din pipe Anonymkode: 5e33b...c0e 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #17 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): For å vende litt på det....utfra måten du skriver på, hadde jeg som kjøper unngått å kjøpe noe som helst av deg. Anonymkode: d9c3c...40c Fordi? ts Anonymkode: 3be6c...df1 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #18 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): At du gidder å la dette irritere deg så mye. Jeg selger også på finn og opplever ting du beskriver kanskje 1 av 10 ganger. Javel så er det kjipt men hallo børst det av deg Lever tingene til loppemarked isteden om det plager deg at ikke alle kjøpere kan danse etter din pipe Anonymkode: 5e33b...c0e Jeg har 62 annonser liggende ute på finn .no så hvis det hadde vært én annonse hadde det vært noe annet. Ts Anonymkode: 3be6c...df1 1 1
ThereGoesBob Skrevet 4. desember 2023 #19 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du skyter deg selv i foten med å ikke sende. Jeg både kjøper og selger mye på finn. Kommuniserer nesten aldri med folk pga Fiks ferdig. Anonymkode: 9958b...67a Hvorfor i alle verdens rike gidder du å kommunisere med folk her på KG da?? 2
ThereGoesBob Skrevet 4. desember 2023 #20 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skulle jeg sendte alt hadde jeg flyttet inn på postkontoret. Har ikke bil og det er 500 m bort til postkontoret, og hvis varen veier flere kilo er det stress å sende for 100-200 kr. I tillegg ønsker ikke folk å betale for emballasje. Ts Anonymkode: 3be6c...df1 Fin trim for deg å ta deg en tur på postkontoret. 500 meter x 2 er da ikke all verden. Stress å selge? Merkelig mentalitet. Jeg synes det er kjekt å selge på Finn, ikke noe stress i det hele tatt. Du virker egentlig litt negativ. Selvfølgelig gidder ikke folk å betale for emballasjen, hvor fikk du den merkelige ideen fra??? Du betaler ikke for noe emballasje selv, men likevel klager du.. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå