AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Jeg fikk en kjæreste for et års tid siden,og vi har det supert,bortsett fra en ting. Hun jobber i et mannsdominert yrke,mye nattarbeid og lange dager. Jeg selv er på AAP og siden hun har en tenåring hjemme,blir det stort sett til at vi er hjemme hos henne. Problemet er at når hun jobber,lar hun huset sitt forfalle(husarbeid),og siden jeg tilbringer en del dager hos henne mens hun jobber,har det blitt til at jeg tar husarbeidet. I begynnelsen var det koselig,men nå har jeg fått greie på at hun har hatt MER enn nok tid til å gjøre det selv(vi snakker avspasering og sånt) Hun kommer stort sett hjem fra jobb og parkerer seg i sofaen med nesa nedi en bok før hun sovner(etter hjemmelaget middag såklart). Jeg set hun har mer enn nok energi til andre ting om det skulle være noe på agendaen,hjelpe kollegaer med ting privaten f eks. Burde Jeg konfrontere henne med dette? Anonymkode: 04455...ee9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Er dette sånn hun alltid har gjort det ? Spørsmålet er, forventer du at hun skal endre sine rutiner og husarbeids-standard fordi du har en annen standard en henne, eller gjør du rett å slett arbeid for henne gratis, som hun ikke setter pris på ? Det er to helt forskjellige utgangspunkt der. Anonymkode: 7a138...8bc 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Burde Jeg konfrontere henne med det Hva skal du egentlig si? «Jeg forstår at du har vært på jobb i hele dag og er sliten, og jeg har ikke jobb, men jeg blir sliten av å gjøre husarbeid. Synes du kan gjøre mer» Anonymkode: 21259...17c 13 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk en kjæreste for et års tid siden,og vi har det supert,bortsett fra en ting. Hun jobber i et mannsdominert yrke,mye nattarbeid og lange dager. Jeg selv er på AAP og siden hun har en tenåring hjemme,blir det stort sett til at vi er hjemme hos henne. Problemet er at når hun jobber,lar hun huset sitt forfalle(husarbeid),og siden jeg tilbringer en del dager hos henne mens hun jobber,har det blitt til at jeg tar husarbeidet. I begynnelsen var det koselig,men nå har jeg fått greie på at hun har hatt MER enn nok tid til å gjøre det selv(vi snakker avspasering og sånt) Hun kommer stort sett hjem fra jobb og parkerer seg i sofaen med nesa nedi en bok før hun sovner(etter hjemmelaget middag såklart). Jeg set hun har mer enn nok energi til andre ting om det skulle være noe på agendaen,hjelpe kollegaer med ting privaten f eks. Burde Jeg konfrontere henne med dette? Anonymkode: 04455...ee9 Velkommen til en kvinnes side av verden. Akkurat slik jeg har det med menn Anonymkode: 38567...3b9 20 9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 Så la være å gjøre mer enn halvparten, da. Anonymkode: 733c2...025 6 2
Kriminelliam Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 (endret) Latskap Endret 4. desember 2023 av Kriminelliam Glemte være anonym
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 Vær hjemme hos deg selv på dagtid en stund, se om gjør husarbeidet selv igjen. Si at du kan komme og lage middagen sammen med henne. Anonymkode: 452be...a92 9 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Skrevet 4. desember 2023 Be henne bytte jobb til noe annet, så det ikke blir så mye kaffedrikking. Anonymkode: cd4cc...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Skrevet 4. desember 2023 Gratulerer med å ha ankommet kvinnenes verden. Anonymkode: 402b6...030 5 6
Tantemor Skrevet 4. desember 2023 #10 Skrevet 4. desember 2023 Høres ikke ut som dere gjør noe sammen, og virker som hun bare nyter at du er der for henne. Hun har det som plommen i egget når du gjør alt husarbeidet. Hvorfor er du i arbeidsavklaring? Og er du ikke i tiltak? Skal du ikke heller bruke tid på helsa di enn å knegå henne? Enten må hun bidra mer selv, eller så må du være mer hjemme hos deg selv, eller kutte henne ut. For sånn som dere har det nå er jo kjipt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #11 Skrevet 4. desember 2023 Hva jobber hun med, siden hun bare sitter å drikker kaffe og koser seg? Vil gjerne også ha en slik kremjobb. Anonymkode: 770c4...e72 3 1 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #12 Skrevet 4. desember 2023 Men altså...hvorfor gjør du hennes husarbeid? Det er ikke ditt ansvar. Ikke vær hos henne når hun er på jobb. Anonymkode: cb05b...71b 11 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #13 Skrevet 4. desember 2023 Slutt å gjør hennes husarbeid istedet for å irritere deg over det. Rydd det du har rotet, la resten være. Slik gjør jeg det her hjemme når samboer slutter å bidra, da får han fort øynene opp. Anonymkode: fc3fa...a1b 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #14 Skrevet 4. desember 2023 Hva gjør du med dagene dine da? Og hvorfor er du på AAP? Anonymkode: d2614...207 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #15 Skrevet 4. desember 2023 La være å gjøre husarbeid når du er på besøk, så finner du fort ut om hun er glad i deg, eller om hun bare utnytter deg. Dere bor ikke sammen, så du har ingen arbeidsforpliktelser der. Spleis på mat, og hjelp litt til med middagslaging eller oppvask. Det er nok. Anonymkode: 4e646...3e9 1 1
exictence Skrevet 4. desember 2023 #16 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg fikk en kjæreste for et års tid siden,og vi har det supert,bortsett fra en ting. Hun jobber i et mannsdominert yrke,mye nattarbeid og lange dager. Jeg selv er på AAP og siden hun har en tenåring hjemme,blir det stort sett til at vi er hjemme hos henne. Problemet er at når hun jobber,lar hun huset sitt forfalle(husarbeid),og siden jeg tilbringer en del dager hos henne mens hun jobber,har det blitt til at jeg tar husarbeidet. I begynnelsen var det koselig,men nå har jeg fått greie på at hun har hatt MER enn nok tid til å gjøre det selv(vi snakker avspasering og sånt) Hun kommer stort sett hjem fra jobb og parkerer seg i sofaen med nesa nedi en bok før hun sovner(etter hjemmelaget middag såklart). Jeg set hun har mer enn nok energi til andre ting om det skulle være noe på agendaen,hjelpe kollegaer med ting privaten f eks. Burde Jeg konfrontere henne med dette? Anonymkode: 04455...ee9 Hvorfor skal hun gjøre mer husarbeid i sitt eget hus. Forlanger hun at du skal gjøre det? Kan ikke du også bare la være å gjøre ting i hennes hus? Min kjæreste og jeg bor hver for oss. Han har det mye mer rotete enn meg, og han kan f.eks la gryter med vann i stå over natten. Det kan ikke jeg hos meg. Jeg er ofte hos ham. Noen ganger rydder jeg litt, men mange ganger lar jeg det være. Vi har snakket om det. Han synes ikke jeg behøver å rydde i hans hjem. Jeg ordner hos meg, og han hos seg. Du kan snakke om det med henne. Men jeg ville ikke konfrontert det på en anklagende måte. Så hyggelig av deg å lage middag. Håper hun viser at hun setter stor pris på det. 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #17 Skrevet 4. desember 2023 Dette er jo noe du har begynt med selv, om du ikke liker det hvorfor drar du ikke hjem til deg selv når hun er på jobb? Syns det er litt rart å henge rundt i kjærestens leilighet når hen ikke er hjemme. Enda mer rart om du ikke liker det🤔 går selv på aap når jeg ikke er med kjæresten trenger jeg alenetid hjemme hos meg selv for å lade er da alltid mer enn nok arbeid i eget hjem. Hadde jeg hatt en kjæreste som var litt husfar hjemme hos meg når jeg var på jobb hadde nok en del av meg tenkt det var hyggelig gjort, en annen del at det var litt snodig. Hadde kansje latt det gå ett par ganger og deretter spurt hva slags tanker som lå bak. Hadde han blitt irritert på meg for at han valgte å rydde i mitt hjem hadde jeg lurt på om han var helt rett 😂 Anonymkode: 8b567...839 2
BobbySocks Skrevet 4. desember 2023 #18 Skrevet 4. desember 2023 Du bor ikke der? Nei, men da trenger du da ikke gjøre husarbeid der heller. Rydd etter deg selv og dra hjem til din egen kåk. 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #19 Skrevet 4. desember 2023 Regner med du er for syk til å jobbe siden du er på AAP og da skal ikke du stå med alt sammen av husarbeid. Men har hun bedt deg om det eller har du tatt det på deg selv? Anonymkode: 1de42...010
viren Skrevet 4. desember 2023 #20 Skrevet 4. desember 2023 Det er selvsagt på sin plass at du hjelper til litt om du er der mye, men det er hennes hjem og hennes ansvar at husarbeidet blir gjort - ikke ditt. Gjør det du gidder og la resten være, det får hun ta selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå