AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Er det noen som har gjort noe slikt før? Det står i borettslagets vedtekter at all husdyrhold må godkjennes av styret. Jeg kan ikke kjøpe leiligheten for så å risikere å få avslag for hunden min. Anonymkode: ef3db...33e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Det må avklares med lederen eller styret av borettslaget før du legger inn bud. Anonymkode: 10575...e57
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 Det synes jeg er helt ok å sette som forbehold. Vi har fått bud med mange rare forbehold feks gressklipper må stå igjen og noen som ville ha stuegardinene. Anonymkode: 7060b...62b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det synes jeg er helt ok å sette som forbehold. Vi har fått bud med mange rare forbehold feks gressklipper må stå igjen og noen som ville ha stuegardinene. Anonymkode: 7060b...62b Enig. Mye rare forbehold. Har sett forbehold hvor budgiver ville ha den store Yuccapalmen som stod i leiligheten. Anonymkode: 15a5d...b33
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det synes jeg er helt ok å sette som forbehold. Vi har fått bud med mange rare forbehold feks gressklipper må stå igjen og noen som ville ha stuegardinene. Anonymkode: 7060b...62b Men det er jo lett å godta, for det styrer man selv. Kjæledyrhold, derimot, styrer man selv ikke i et borettslag. Som selger hadde jeg ikke godtatt et slikt forbehold, jeg hadde ikke tatt risikoen for kjøper her. Det må kjøper avklare med styret på forhånd. Anonymkode: 81eeb...5e8 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men det er jo lett å godta, for det styrer man selv. Kjæledyrhold, derimot, styrer man selv ikke i et borettslag. Som selger hadde jeg ikke godtatt et slikt forbehold, jeg hadde ikke tatt risikoen for kjøper her. Det må kjøper avklare med styret på forhånd. Anonymkode: 81eeb...5e8 Selger må da kontakte styret og spørre hvordan de stiller seg til dyret som budgiver har. Enten blir det ja, nei eller at det må opp i eget møte. Vi har vert på mange visninger hvor mekler har vert I kontakt med styret før visning for å avklare ett dyrehold. Anonymkode: 7060b...62b 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 Jeg ringte styreleder selv, og spurte hvordan prosessen med søknad om kjæledyr fungerte. Deretter la jeg inn bud. Mange steder er det bare en formalitet med godkjennelse. Vi har i vedtektene våre at dyrehold skal godkjennes. Vi godkjenner alltid. Men vi ønsker fortsatt ha en kontroll og oversikt over kjæledyr, og har derfor med i vedtekter at det skal godkjennes. Anonymkode: e9d01...ac3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå