Gå til innhold

Legge inn bud med forbehold om å godkjenne kjæledyr i borettslaget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gjort noe slikt før?

Det står i borettslagets vedtekter at all husdyrhold må godkjennes av styret.

Jeg kan ikke kjøpe leiligheten for så å risikere å få avslag for hunden min.

Anonymkode: ef3db...33e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må avklares med lederen eller styret av borettslaget før du legger inn bud. 

Anonymkode: 10575...e57

Skrevet

Det synes jeg er helt ok å sette som forbehold. Vi har fått bud med mange rare forbehold feks gressklipper må stå igjen og noen som ville ha stuegardinene.

Anonymkode: 7060b...62b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det synes jeg er helt ok å sette som forbehold. Vi har fått bud med mange rare forbehold feks gressklipper må stå igjen og noen som ville ha stuegardinene.

Enig. Mye rare forbehold. Har sett forbehold hvor budgiver ville ha den store Yuccapalmen som stod i leiligheten. 

Anonymkode: 15a5d...b33

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men det er jo lett å godta, for det styrer man selv. Kjæledyrhold, derimot, styrer man selv ikke i et borettslag. 
Som selger hadde jeg ikke godtatt et slikt forbehold, jeg hadde ikke tatt risikoen for kjøper her. Det må kjøper avklare med styret på forhånd. 

Anonymkode: 81eeb...5e8

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men det er jo lett å godta, for det styrer man selv. Kjæledyrhold, derimot, styrer man selv ikke i et borettslag. 
Som selger hadde jeg ikke godtatt et slikt forbehold, jeg hadde ikke tatt risikoen for kjøper her. Det må kjøper avklare med styret på forhånd. 

Anonymkode: 81eeb...5e8

Selger må da kontakte styret og spørre hvordan de stiller seg til dyret som budgiver har. Enten blir det ja, nei eller at det må opp i eget møte. Vi har vert på mange visninger hvor mekler har vert I kontakt med styret før visning for å avklare ett dyrehold.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ringte styreleder selv, og spurte hvordan prosessen med søknad om kjæledyr fungerte. Deretter la jeg inn bud. 

Mange steder er det bare en formalitet med godkjennelse. Vi har i vedtektene våre at dyrehold skal godkjennes. Vi godkjenner alltid. Men vi ønsker fortsatt ha en kontroll og oversikt over kjæledyr, og har derfor med i vedtekter at det skal godkjennes. 

Anonymkode: e9d01...ac3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...