AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Jeg skal til lege fordi jeg befinner meg i en livskrise jeg ikke klarer å kommet ut av på egenhånd. Jeg var der i akuttfasen, og fikk sovetabletter - men har ikke vært der på to måneder nå. Har klart å stå i jobb, og ønsker sterkt å prestere godt der selv om det er vanskelig når hodet er et helt annet sted. Nå har situasjonen pågått en stund, og jeg synker lengre og lengre ned i det sorte hullet. Noen dager går det greit, andre dager gråter jeg fortvilet eller går ut i bilen for å skrike ut fortvilelsen min. Angsten kommer helt ut av det blå, og tar fysisk over kontrollen i kroppen. Jeg har ikke sovet mer en 3-4 timer sammenhengende siden august. Jeg har få (ingen) å snakke med og livets utfordringer, og er livredd for å miste det siste jeg har an livsgnist og energi da jeg har et stort forsørgeransvar i familien. Jeg tror jeg er deprimert, og trenger hjelp til å komme meg ut av dette. Men hva skal jeg si til fastlegen så han forstår? Jeg syntes det er veldig vanskelig å sette ord på følelsene mine, føler meg dum og svak som ikke takler livets utfordringer på egenhånd og er redd jeg ikke skal klare å legge frem problemet på en fornuftig måte…. Anonymkode: 1fbe0...fb8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Du kan ha dette innlegget du har skrevet foran deg når du er hos legen. Du kan så og si bare lese opp det du har skrevet. Du har nå forsøkt å håndtere dette i full jobb, men kurven er nedadgående og da er det riktig av deg å revurdere sin håndtering av situasjonen. Legen vil nok foreslå sykemelding, og det kan være helt rett. Husk å bruk sykemeldingen til trening utendørs (fjellturer i dagslys eller lignende), søvn/hvile og fokus på riktig, nok og sunn mat. God bedring! Anonymkode: cc8b3...a61
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 Du kan fortelle akkurat det du skriver her. Klem til deg. ❤️ Anonymkode: ac865...e53
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 Du kan fortelle det du skriver her. Fastlegen har et skjema du fyller ut, som scorer depresjon. Så vurderer fastlegen om det er så alvorlig at du må i behandling umiddelbart, som er samtaleterapi og eventuelt også medisiner. Anonymkode: 96502...3b5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan fortelle det du skriver her. Fastlegen har et skjema du fyller ut, som scorer depresjon. Så vurderer fastlegen om det er så alvorlig at du må i behandling umiddelbart, som er samtaleterapi og eventuelt også medisiner. Anonymkode: 96502...3b5 Jeg vet dette fordi jeg også er deprimert. Har en bra jobb, flott familie, hus og tilsynelatende alt på stell hvis man ser fra utsiden. Men ikke inni meg😅 Anonymkode: 96502...3b5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 Du forteller hvordan du har det. Symptomene du har, hvordan det arter seg i kroppen og påvirker hverdagen. At ting har blitt verre siden sist. Anonymkode: 271bd...129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå