AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #1 Skrevet 4. desember 2023 Min samboer døde tidligere i høst og det kommer jevnt og trutt post fra offentlige kontorer i hans navn som +++++dødsbo eller ++++++etterlatte. Jeg tenker å flytte snart og lurer på hvordan jeg gjør det med postkassen og hans navn? Har enda ikke fått skifteattest så regner med det kommer mer brev fremover når den er sendt inn til forskjellige instanser? Er det noen som har vært gjennom dette? Anonymkode: e752b...0ba
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Det skal i teorien kunne fjernes med en gang Personen er død og bor ikke der mer. Jeg får brev til mim mors dødsbo. Det er adressert til dødsbo v/mitt navn og min adresse. Det er det vi fylte ut da vi søkte om skifteattest Hennes leilighet er overtatt av andre. Anonymkode: fbfd5...bdc
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 Posten vil komme til bostedsadresse til den som får skifteattesten, iallefall fikk vi alle brev til oss når svigermor døde. Anonymkode: 2c6fd...600 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det skal i teorien kunne fjernes med en gang Personen er død og bor ikke der mer. Jeg får brev til mim mors dødsbo. Det er adressert til dødsbo v/mitt navn og min adresse. Det er det vi fylte ut da vi søkte om skifteattest Hennes leilighet er overtatt av andre. Anonymkode: fbfd5...bdc Samme her. Irriterer DNB siden jeg og mine søsken ikke har avsluttet mine foreldres fond. (Får utbytte sjekker 4-8g i året) Anonymkode: 47d09...eaf
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det skal i teorien kunne fjernes med en gang Personen er død og bor ikke der mer. Jeg får brev til mim mors dødsbo. Det er adressert til dødsbo v/mitt navn og min adresse. Det er det vi fylte ut da vi søkte om skifteattest Hennes leilighet er overtatt av andre. Anonymkode: fbfd5...bdc Så da skifteattesten er utstedt kommer post til han i mitt navn? Ts Anonymkode: e752b...0ba
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så da skifteattesten er utstedt kommer post til han i mitt navn? Ts Anonymkode: e752b...0ba Når man søker om skifteattest oppgir man bobestyrer, all post kommer til denne. Også skifteattesten. Har dere søkt om skifte- evt uskifteattest? Hvem er bobestyrer? Anonymkode: fbfd5...bdc
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Når man søker om skifteattest oppgir man bobestyrer, all post kommer til denne. Også skifteattesten. Har dere søkt om skifte- evt uskifteattest? Hvem er bobestyrer? Anonymkode: fbfd5...bdc Vi søkte om skifteattest men det var ikke eget spørsmål om hvem som skulle være bobestyrer. Jeg er en av arvingene og den andre er et barn, så da er det barnets far som er verge ts Anonymkode: e752b...0ba
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi søkte om skifteattest men det var ikke eget spørsmål om hvem som skulle være bobestyrer. Jeg er en av arvingene og den andre er et barn, så da er det barnets far som er verge ts Anonymkode: e752b...0ba Jeg trodde skifteattesten kommer til den som er hovedarving, og når hovedarvingen er mindreårig er det barnets verge den kommer til? Ts Anonymkode: e752b...0ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå