AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Er på desperat jakt etter bolig å leie, og det er utrolig mange som leier ut fullt møblert nå med kopper og bestikk, og for meg som har alt stående på et lager jeg ønsker å tømme for å slippe å betale 1500 i måneden, er det stress med fullt møblerte boliger. Har sett på en møblert sokkelleilighet full av "Ivar" møbler fra Ikea, men den var ikke aktuell pga varmekabler i alle gulv som måtte være på hele tiden pga kjellerklima og det at man ikke kunne ta ut møbler og nips fra leiligheten. Nå er jeg desperat og denne leiligheten er aktuell igjen, men jeg synes 1300 kroner måneden i strøm er mye, men det er jo på grunn av varmekablene som må stå på hele tiden. Er det mye i strøm? Anonymkode: e69b6...3cd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #2 Skrevet 3. desember 2023 Nei det er ganske lite i strøm. De jeg kjenner som bor i sokkelleilighet og til og med med kun varmekabler på bad ikke hele, betaler 3000-4000 i mnd i strøm på vinteren. Til gjengjeld betaler de mye mindre på sommeren da , for da er det godt å ha kjølig leilighet og ikke trenge bruke oppvarming eller lange varme dusjer Anonymkode: 2a88c...595 5
Molly 4.5 år Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 Jeg betalte 700 kr for september, 1750 kr oktober og nå kommer jeg til å få ca 3000 for november. 90 kvadratmeter stor leilighet, fyrer med ved og strøm. Vaskemaskin og oppvaskmaskin går annenhver dag. Vi er 1 ungdom og to voksne . Og orker ikke å tenke på desember, januar og februar regningen. Helt for jævlig dyrt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 Molly 4.5 år skrev (3 minutter siden): Jeg betalte 700 kr for september, 1750 kr oktober og nå kommer jeg til å få ca 3000 for november. 90 kvadratmeter stor leilighet, fyrer med ved og strøm. Vaskemaskin og oppvaskmaskin går annenhver dag. Vi er 1 ungdom og to voksne . Og orker ikke å tenke på desember, januar og februar regningen. Helt for jævlig dyrt. Samme her. Så nei 1300 er ikke mye. Hadde hatt større problem med Ivar-møblene😬 Anonymkode: 82702...b4a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 Leiligheten er 55 kvm. Ts Anonymkode: e69b6...3cd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leiligheten er 55 kvm. Ts Anonymkode: e69b6...3cd Nei det er da ikke mye? Anonymkode: f2b6d...dea
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 Hvis det er 1300 i måneden gjennom hele året, er det mye for 55 kvm synes jeg. Vi har 65 kvadratmeter i sokkel, typisk åttitallshus med forholdsvis nye vinduer, men det trekker likevel litt. Så langt i år har vi brukt 830 kroner i måneden i strøm, i snitt. Og Tibber kjefter hele tiden på at vi ligger over gjennomsnittet for vår type hus og område 😆 Anonymkode: 7c40a...82b 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Skrevet 4. desember 2023 5 hours ago, Molly 4.5 år said: nå kommer jeg til å få ca 3000 for november. 90 kvadratmeter stor leilighet, fyrer med ved og strøm. Vaskemaskin og oppvaskmaskin går annenhver dag. Vi er 1 ungdom og to voksne . Og orker ikke å tenke på desember, januar og februar regningen. Helt for jævlig dyrt. Jeg får 7k for november. 300kvm enebolig, fyrer med strøm. Vaskemaskin en gang i uken, oppvaskmaskin en gang i uken. To voksne. Bor i Sør-Norge. Har riktignok ikke på full varme en gang, tror prisen da ville vært nærmere 10k i november da 😵💫 Anonymkode: 2f372...ebb
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg får 7k for november. 300kvm enebolig, fyrer med strøm. Vaskemaskin en gang i uken, oppvaskmaskin en gang i uken. To voksne. Bor i Sør-Norge. Har riktignok ikke på full varme en gang, tror prisen da ville vært nærmere 10k i november da 😵💫 Anonymkode: 2f372...ebb Er vel ikke så mange som trenger å bo på 300kvm heller da 😅 Anonymkode: f2b6d...dea 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #10 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er på desperat jakt etter bolig å leie, og det er utrolig mange som leier ut fullt møblert nå med kopper og bestikk, og for meg som har alt stående på et lager jeg ønsker å tømme for å slippe å betale 1500 i måneden, er det stress med fullt møblerte boliger. Har sett på en møblert sokkelleilighet full av "Ivar" møbler fra Ikea, men den var ikke aktuell pga varmekabler i alle gulv som måtte være på hele tiden pga kjellerklima og det at man ikke kunne ta ut møbler og nips fra leiligheten. Nå er jeg desperat og denne leiligheten er aktuell igjen, men jeg synes 1300 kroner måneden i strøm er mye, men det er jo på grunn av varmekablene som må stå på hele tiden. Er det mye i strøm? Anonymkode: e69b6...3cd Er det strøm og nettleie så er det jo en helt grei pris. Er det strøm inkludert i husleien så er det jo og greit og forutsigbart. Anonymkode: 8179c...f03 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #11 Skrevet 4. desember 2023 Til nå er største regninga vi har fått på 3.000,-.- Vi er 6 stykk i hus (1 hybelboer med inkludert strøm). . Regner med regninga fyker i været denne mnd, men alt i alt klarer vi oss greit. Anonymkode: a803b...cba
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #12 Skrevet 4. desember 2023 Er det 1300kr baket inn i leieprisen, så prisen blir den samme hele tiden? I såfall kan det være et tap for deg, da du under vår- og sommermånedene ikke bruker så mye strøm. Det utjevner seg kanskje litt, men basert på de svarene du har fått her som bor i liknende bolig virker det på meg som du kommer til å gå mest i tap. Fordelen for deg er forutsigbarhet nå som strømprisene skyter i været - ingen gedigne regninger med store summer på rekke og på rad. Så det er ikke bare negativt, jeg tror kanskje jeg ville foretrukket et slikt opplegg. Er det en antatt pris basert på tidligere leieboers forbruk? Og i såfall, er det basert på snittpris- og forbruk pr måned? Og er det da strømforbruk alene, eller inkludert nettleie? Anonymkode: 2ece7...5c1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #13 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det 1300kr baket inn i leieprisen, så prisen blir den samme hele tiden? I såfall kan det være et tap for deg, da du under vår- og sommermånedene ikke bruker så mye strøm. Det utjevner seg kanskje litt, men basert på de svarene du har fått her som bor i liknende bolig virker det på meg som du kommer til å gå mest i tap. Fordelen for deg er forutsigbarhet nå som strømprisene skyter i været - ingen gedigne regninger med store summer på rekke og på rad. Så det er ikke bare negativt, jeg tror kanskje jeg ville foretrukket et slikt opplegg. Er det en antatt pris basert på tidligere leieboers forbruk? Og i såfall, er det basert på snittpris- og forbruk pr måned? Og er det da strømforbruk alene, eller inkludert nettleie? Anonymkode: 2ece7...5c1 Strøm er ikke inkludert, og det er tidligere leieboer som har 1300 i måneden. Husverten har sagt at varmekablene må være på hele tiden året rundt pga luften i sokkelleiligheten. Jeg er bortreist i perioder på uker og tenker da å slå av alt, men det kan jeg da ikke gjøre eller? Ts Anonymkode: e69b6...3cd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #14 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Strøm er ikke inkludert, og det er tidligere leieboer som har 1300 i måneden. Husverten har sagt at varmekablene må være på hele tiden året rundt pga luften i sokkelleiligheten. Jeg er bortreist i perioder på uker og tenker da å slå av alt, men det kan jeg da ikke gjøre eller? Ts Anonymkode: e69b6...3cd Men hva mener de med 1300,- i måneden? På de kaldeste månedene? I snitt? Selv om varmekabler står på hele året, så bruker de ikke like mye strøm hele året. De justerere seg etter termostaten. Men jeg ville vært mer skeptisk til ventilasjon, fukt og kjellerlukt, om det er så nødvendig med varmekabler året rundt. Det skal for øvrig være ganske godt isolert (eller mildt klima) før man kan slå av alle varmekilder i en sokkelleilighet på vinteren, uten å risikere skader pga kulde. Anonymkode: a91f5...54a 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #15 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Strøm er ikke inkludert, og det er tidligere leieboer som har 1300 i måneden. Husverten har sagt at varmekablene må være på hele tiden året rundt pga luften i sokkelleiligheten. Jeg er bortreist i perioder på uker og tenker da å slå av alt, men det kan jeg da ikke gjøre eller? Ts Anonymkode: e69b6...3cd Hva mener de med pga luften? Mener de at de skal stå på mye hele tiden, eller f.eks minst 10 grader for å hindre at rør fryser? Jeg bor i sokkel på den størrelsen, og mens det er varmekabler for stue/kjøkken så har jeg aldri brukt dem, kun de på badet. De står vanligvis på 20 grader, 15 når jeg er bortreist på vinteren. Anonymkode: 9f02d...13c 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #16 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva mener de med pga luften? Mener de at de skal stå på mye hele tiden, eller f.eks minst 10 grader for å hindre at rør fryser? Jeg bor i sokkel på den størrelsen, og mens det er varmekabler for stue/kjøkken så har jeg aldri brukt dem, kun de på badet. De står vanligvis på 20 grader, 15 når jeg er bortreist på vinteren. Anonymkode: 9f02d...13c Varmekablene må stå på for at det ikke skal bli litt sånn Kjeller luft, sånn som når det slår seg, hvis du skjønner hva jeg mener Ts Anonymkode: e69b6...3cd
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #17 Skrevet 6. desember 2023 Vi bor på 75 i en sokkelleilighet, og vi har varmekabler på bad og gang, men må bruke panelovner i tillegg for å ikke fryse ihjel. Relativt nybygd hus fra 2016. Vi har betalt 13.500 for strøm i år, dvs. 1.125 i gjennomsnitt i måneden, men desember er ikke over og det blir garantert høyere. I fjor betalte vi 35.000, dvs. 2.900 i måneden, og året før 12.322 og dermed 1.026 i måneden. Vil derfor si at 1.300 kr er litt stiv pris for 55 kvadrat. Anonymkode: 067ef...3a0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #18 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Varmekablene må stå på for at det ikke skal bli litt sånn Kjeller luft, sånn som når det slår seg, hvis du skjønner hva jeg mener Ts Anonymkode: e69b6...3cd Ja det er fuktig kjeller leilighet.. dette må du tenke på når det kommer til å vaske og tørke klær og sånn og, helst ikke inne. Hvor i landet er dette? Er det billig strøm sone nord for sognefjorden så hadde jeg tatt det, men et annet sted hvor regninga plutselig kan triple seg, nei takk Anonymkode: c03a7...2ab
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #19 Skrevet 6. desember 2023 Jeg syns ikke det hørtes mye ut. Anonymkode: 5a89f...bb2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #20 Skrevet 6. desember 2023 For 1300 kr i måneden fryser vi beina av oss, tar treminutters dusjer i lunka vann og spiser varmmat annenhver dag. Jeg synes det er en god pris, selv for en så liten leilighet. Varmekablene står på døgnet rundt, jeg elsker varmekabler. Det er en luksus vi kan se langt etter, da vi bor i sone "Norges aller dyreste". Problemet er Ivar og nips. Anonymkode: 02df6...9c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå