Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt og diskuterte omkring det å være fine for hverandre. Jeg liker godt å pynte meg for ham, det vet han. Han vet at det er viktig for meg.  Jeg liker godt å kjenne meg elegant og fin. Jeg har hatt bob klipp tidligere, før jeg kjente ham. Han liker det men jeg har sagt jeg ikke kommer til å klippe av meg det fine lange håret mitt som jeg liker godt. 

Samtalen går som dette:

Jeg "når en kvinne skal kle seg utfordrende syntes jeg det er viktig at hun også er elegant samtidig. Jeg liker den følelsen av å være elegant og syntes jeg får til det også når jeg vil være utfordrende også" 

Han "Ja. Jeg har jo sett deg når du pynter deg til jul og fest. Du er elegant. Men den ultimate elegansen - finner du i 1920-talls looken med bob-frisyen". 

Jeg "så jeg er elegant, men noe annet enn meg er det ultimate?"

Han: "ja, om dette er det peneste jeg vet skal jeg ta det med meg til graven for å beskytte kjæresten min eller skal jeg være ærlig slik at du kan bli enda penere for meg og jeg kan elske deg enda høyere?"

Er jeg for hårsår når jeg kjenner at dette stikker? 

Anonymkode: e6d9c...4ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En frisyre har ingenting med hans kjærlighet til deg. Vil du at han skal lyge om favorittfrisyren sin? Hva om du blir skallet? Må han endre mening da?

Anonymkode: 813a7...9ab

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet

Innafor å si at 1920 talls stil er elegant, men ikke i en sammenheng hvor man snakker om deg og hvordan du ser ut. Og den siste kommentaren hans om at han vil at du skal være ler elegant enn du er for han og at det er derfor han sammenligner deg med andre, er direkte nedrakkende.  Jeg oppfatter at det var et stikk for å få deg til å føle deg utilstrekkelig, at hans intensjon var å få deg usikker og bryte deg ned. 

Har han sånne tendenser ellers også iblandt? I såfall bør du komme deg ut av forholdet før du utsletter deg. 

Anonymkode: a59ea...bf5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja. Du er definitivt for hårsår..

Anonymkode: a3118...846

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Innafor å si at 1920 talls stil er elegant, men ikke i en sammenheng hvor man snakker om deg og hvordan du ser ut. Og den siste kommentaren hans om at han vil at du skal være ler elegant enn du er for han og at det er derfor han sammenligner deg med andre, er direkte nedrakkende.  Jeg oppfatter at det var et stikk for å få deg til å føle deg utilstrekkelig, at hans intensjon var å få deg usikker og bryte deg ned. 

Har han sånne tendenser ellers også iblandt? I såfall bør du komme deg ut av forholdet før du utsletter deg. 

Mer elegant skal det stå, ikke "ler elegant". Autocorrect lever sitt eget liv iblandt 

Skrevet

Kanskje litt spesielt av dere begge å være så opphengt i utseendet. Men om det er deres viktigste kvaliteter, så skal jeg selvsagt ikke dømme dere for det. Men han mener at han vil elske deg høyere om du blir penere. Hva skjer når alderdommen og tyngdekraften tar deg da?🙈 

Anonymkode: 7c5d3...751

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja her er du mer sensitiv enn et snøfnugg.

Damer bør for det første skjønne at de neppe er den vakreste kvinnen i verden men at det ikke gjør noe, og at slike uttalelser ikke har noe med at han ikke synes du er fin og vakker og sexy og og flott og allt det andre du ønsker å høre. Han synes bob er finere enn langt hår. Det blr da vøre innenfor å både mene ig si. Tenk på alle de kvinner som daglig må høre at menn mener langt hår er finere enn bob. Nei, her er du både sensitiv, hårsår, puslete, overfølsom og alle de tingene du sikkert ikke vil høre. Ha nå håret ditt som du ønsker men la nå han få ha den preferansen han ønsker uten at du må ta noe balletak på han for at han sksl fortelle deg det du ønsker.

Anonymkode: 1eb4c...1f1

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er ærlig på hvilken frisyre han liker best. Hvis du ikke liker å høre om det så ikke ta praten med ham. 

• Liker 4
Skrevet

Syntes ikke du er hårsår jeg. Kommer han til å elske deg mindre om du blir syk da? Kroppen endrer seg når man blir eldre eller etter graviditet? Hva om du blir skallet?

Du får si til han at om du skal klippe bob så får han spare til langt hår - for det er det fineste du vet på menn, med hår ned til brystet.:fnise:

Anonymkode: 8456d...b2d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi satt og diskuterte omkring det å være fine for hverandre. Jeg liker godt å pynte meg for ham, det vet han. Han vet at det er viktig for meg.  Jeg liker godt å kjenne meg elegant og fin. Jeg har hatt bob klipp tidligere, før jeg kjente ham. Han liker det men jeg har sagt jeg ikke kommer til å klippe av meg det fine lange håret mitt som jeg liker godt. 

Samtalen går som dette:

Jeg "når en kvinne skal kle seg utfordrende syntes jeg det er viktig at hun også er elegant samtidig. Jeg liker den følelsen av å være elegant og syntes jeg får til det også når jeg vil være utfordrende også" 

Han "Ja. Jeg har jo sett deg når du pynter deg til jul og fest. Du er elegant. Men den ultimate elegansen - finner du i 1920-talls looken med bob-frisyen". 

Jeg "så jeg er elegant, men noe annet enn meg er det ultimate?"

Han: "ja, om dette er det peneste jeg vet skal jeg ta det med meg til graven for å beskytte kjæresten min eller skal jeg være ærlig slik at du kan bli enda penere for meg og jeg kan elske deg enda høyere?"

Er jeg for hårsår når jeg kjenner at dette stikker? 

Anonymkode: e6d9c...4ec

At han syns bob er penere enn den frisyren du selv foretrekker er greit nok. Men her krever han at du skal forandre utseende for å glede ham, til tross for at det ikke er det utseendet du selv trives mest med. Han sier også at han ikke nå elsker deg så mye som han kan. Hans kjærlighet til deg er betinget av en hårfrisyre. 

Nei, dette var ikke bra. Men dette er det han sier. Du får spørre ham om det også er det han virkelig mener, eller om det bare kom feil ut.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du får si til han at om du skal klippe bob så får han spare til langt hår - for det er det fineste du vet på menn, med hår ned til brystet.:fnise:

Anonymkode: 8456d...b2d

Kanskje han tar henne på ordet? Det er ikke alle som har problemer med å tilpasse seg det ens kjære liker best. 

Anonymkode: 393ca...511

• Liker 3
Skrevet

Dere passer bra sammen. Veldig opptatt av utseende begge to. 

Anonymkode: c07f8...8b0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes også det var helt innafor av ham å si at han synes den frisyren er mest elegang. Men særdeles lite innafor og si at hvis du hadde hatt den frisyren så hadde han "elsket deg høyere".

Anonymkode: 6a374...11d

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Merkelig samtale. Er det Google translate eller noe?

Anonymkode: c2072...d74

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Morsomt å lese på dette forumet og se hvor mange skadde mennesker det er her som ønsker andre ulykke. Gode råd som å komme seg ut av forholdet med en hver mann, og flykte fra et hvert forhold pga. en setning som knapt er vond. Man må lure på hvor vellykkede samliv disse gode hjelpene selv besitter. Tragisk om noen i det hele tatt bruker rådene her inne til noe annet enn underholdning. 

Anonymkode: 158a1...5a0

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kanskje litt spesielt av dere begge å være så opphengt i utseendet. Men om det er deres viktigste kvaliteter, så skal jeg selvsagt ikke dømme dere for det. Men han mener at han vil elske deg høyere om du blir penere. Hva skjer når alderdommen og tyngdekraften tar deg da?🙈 

Anonymkode: 7c5d3...751

Utseende tiltrekker av forskjellige grunner, det er ikke bare vakker estetikk som tiltrekker. Dessuten, begge blir eldre, det går seg til. Når noen møtes som ung vil begge huske hvordan de var, når de etter hvert blir eldre. De vil elske en normal utvikling, og vite at de er sammen med en attraktiv partner. Bildet de bærer med seg fra den første tiden kan være sterkt minne. Par som møtes i voksen alder bør derfor vise bilder av hverandre fra da de var unge. En periode de går glipp av for hverandre dersom de møtes i voksen alder. Det er gøy, og da vil begge få med seg også den delen av livet til partneren. 

Anonymkode: a7cfd...ebf

Skrevet

Å favorisere en frisyre og stil fra en tidsepoke er jo helt fint. Men sa han egentlig dette "og jeg kan elske deg enda høyere?"? Kan høres ut som du her har spurt "hadde du elsket meg høyere da?" 

Det stiller saken i helt annet lys. Implisitt så legger du i praksis enda mer i å "tilfredstille" mannen ved å gå for den frisyren/stilen - og det er noe han(og enhver person) ville verdsatt.

Jeg forstår ikke konseptet med å tolke ting i negativ retning i forhold. Dere er sammen om ting, elsker hverandre - men tyr inn hit fremfor å spørre den det gjelder. Her på KG har du en flokk med mennesker og nettroll som sliter med ting selv og kommer med annet negativt tull som danner vrangbilder av situasjoner.

Anonymkode: 09f6c...42c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En frisyre har ingenting med hans kjærlighet til deg. Vil du at han skal lyge om favorittfrisyren sin? Hva om du blir skallet? Må han endre mening da?

Anonymkode: 813a7...9ab

Han skriver jo at han kommer til å ELSKE henne enda høyere hvis hun klipper seg. Så det har definitivt med hans kjærlighet til henne å gjøre.

Anonymkode: ec95f...36c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Utseende tiltrekker av forskjellige grunner, det er ikke bare vakker estetikk som tiltrekker. Dessuten, begge blir eldre, det går seg til. Når noen møtes som ung vil begge huske hvordan de var, når de etter hvert blir eldre. De vil elske en normal utvikling, og vite at de er sammen med en attraktiv partner.

De vil vite at de er sammen med en attraktiv partner, fordi de husker at de var attraktiv som ung? 😶

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Par som møtes i voksen alder bør derfor vise bilder av hverandre fra da de var unge. En periode de går glipp av for hverandre dersom de møtes i voksen alder. Det er gøy, og da vil begge få med seg også den delen av livet til partneren. 

Anonymkode: a7cfd...ebf

🤔

Skrevet

For en merkelig måte dere har å prate med hverandre på. 

Anonymkode: 66f69...55b

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...