Gå til innhold

Osthøvel i utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bruker kniv eller en osteskjærer som bare er en ståltråd mellom to håndtak.

Skrevet

Åja :)

Husker vi hadde sånn greie med ståltråd, brukte den på tomatost da jeg var liten

Gjest GreenSky
Skrevet

Da jeg dro til Australia, og har en del familie der, tenkte jeg at jeg skulle ta med bl.a ostehøvler som presang. Det er jo en norsk oppfinnelse også. De takket, men så litt rare ut. Så oppdaget jeg at ostehøvler er helt vanlig. :ler:

Skrevet

vanlig i sverige og england i hvertfall...

Gjest -eline-
Skrevet

Både ostehøvel (som nevnt) og potetskreller brukes her i UK.

Skrevet

Min potetskreller er kjøpt i USA og ostehøvel er også i vanlig handel der. I mange land brukes det imidlertid mer bløte oster enn her og da er en skarp kniv bedre egnet.

Gjest gjest 0
Skrevet
De bruker kniv eller en osteskjærer som bare er en ståltråd mellom to håndtak.

Det samme bruker mine kusiner/fettere og tante i skottland :) (vel ikke nå lenger som vi har skaffet dem ostehøvel ;) )

Skrevet

I USA har jeg aldri sett noen bruke det. Vi hadde enten myke Brie-typeoster, ellers så kjøpte vi det ferdig oppskåret. Jeg ser samme tendensen her hjemme. Jeg kjøper alltid ferdig oppskåret ost..

Skrevet
I USA har jeg aldri sett noen bruke det. Vi hadde enten myke Brie-typeoster, ellers så kjøpte vi det ferdig oppskåret. Jeg ser samme tendensen her hjemme. Jeg kjøper alltid ferdig oppskåret ost..

Kjenner mange med ostehøvel i USA, men flere i Norge.

:)

Skrevet

Her i England har vi iallefall både ostehøvel og potetskrelle, men ostehøvelen er noe som har kommet hit til landet i løpet av de siste 10 årene.

~Sharon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...