AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Nå er det jul igjen, nå er det jul igjen. Tvangskosens tid er over oss på ny. Nå er det jul igjen, nå er det jul igjen. Vi kjøper gaver vi ikke trenger med penger vi ikke har til folk vi ikke liker. Ja, nå er det jul igjen, nå er det jul igjen. Halve verden eter seg ihjel og resten sulter. Nå er det jul igjen, nå er det jul igjen. Hykleriet lenge leve. Kjøpspresset lenge leve. Overforbruket lenge leve. Ribba lenge leve. Nå er det jul. Igjen? Anonymkode: d7fe5...09b 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Ingen ueng? Interessant... Anonymkode: d7fe5...09b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #3 Skrevet 4. desember 2023 Jo, jeg er veldig uenig. Men hvis det er en slik jul du vil ha, så vel bekomme. Anonymkode: a3d5a...c8c 3
Yodas Skrevet 4. desember 2023 #4 Skrevet 4. desember 2023 Ingen tvinger deg til å kjøpe gaver til folk du ikke liker, eller til å overforbruke.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tvangskosens tid 😂 *Pakker deg inn i et pledd, steller i stand kakao til deg, setter på en julefilm. Smiler rørt til min intullede fange med kakao bart over surleppa* Anonymkode: 40246...b31 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Skrevet 4. desember 2023 Jeg er enig. Anonymkode: 21c4e...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 Jeg kjøper gaver til folk jeg ser en gang i året. Det er noe forbanna tull. Anonymkode: 21c4e...bb3 1
Hmmmmmm Skrevet 4. desember 2023 #8 Skrevet 4. desember 2023 Dropp de faktorene du ikke liker, og behold de du liker. Jeg har droppet presser, men beholdt kosen🥰 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Skrevet 4. desember 2023 Folk som sutrer over at det må kjøpe gaver har ikke bein i nesa ass. Jula blir til det man gjør den til. Hvis man bare klager over alt så sier det seg jo selv at det ikke blir noen god jul. Anonymkode: cc5a2...650 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #10 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kjøper gaver til folk jeg ser en gang i året. Det er noe forbanna tull. Anonymkode: 21c4e...bb3 JAMEN så ikke gjør det da!! Anonymkode: cc5a2...650
Fant80 Skrevet 4. desember 2023 #11 Skrevet 4. desember 2023 Jeg kjøper gaver til slekt jeg aldri ser,så sån er det jo bare. Om man mottar,så må man jo gi tilbake. Sån er regelen. Å det er aldri noe dyrt. Bare en sån liten ting rundt hundrelappen. Heldigvis er det bare jul en gang i året. For makan til masete tid skal man lete lenge etter. Det er julepynt og julelys opp,gaver til alle og enhver skal handles,og det forferdelige julebordet hvert år (Ja jeg er ikke fan av julebord) Stedet der man ser godt voksne sitte å hyle å grine. Sjefen puler sekretæren på dass og den ellers sindige rolige kollegaen oppjager til slåssing pga han er så dritings. Det er ren barnehage hvert år. Man "gleder" seg til å se familjen,og det varer ca en time før de fleste har hverandre helt i strupen. Det er passiv aggressiv stemning for noen,mens andre krangler høylydt om hvor jævlige man er. Så plutselig i 7 tiden da middagen er på bordet,så er det plutselig "våpenhvile" for en liten stund. Så er det pakker,hunder og unger i flere timer etterpå,for ikke å snakke om alkoholen som begynner å merkes på enkelte. Å sån er det hvert eneste år. Joy to the world osv. For ikke å snakke om all julemat og julekaker man spiser nærmest uten å tenke. Når Januar kommer,så må man plutselig opp en størrelse i bukser. Det er forferdelig. Jeg kan ikke vente til 1 januar 2024. 1
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 4. desember 2023 #12 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nå er det jul igjen, nå er det jul igjen. Tvangskosens tid er over oss på ny. Nå er det jul igjen, nå er det jul igjen. Vi kjøper gaver vi ikke trenger med penger vi ikke har til folk vi ikke liker. Ja, nå er det jul igjen, nå er det jul igjen. Halve verden eter seg ihjel og resten sulter. Nå er det jul igjen, nå er det jul igjen. Hykleriet lenge leve. Kjøpspresset lenge leve. Overforbruket lenge leve. Ribba lenge leve. Nå er det jul. Igjen? Anonymkode: d7fe5...09b Synd at du ikke har det så bra da. Du ser jo kun det negative her. Hva med alt det positive? Mange får endelig litt fri, reiser hjem til familien sin. Vi er faktisk veldig snille med de som ikke har så mye også i denne tiden, selvom det ikke kommer like godt fram i media så hjelper mange til, mange som jobber frivillig og samles for å hjelpe andre. I tillegg generer dette overforbruket jobber og pluss i kassa til mange bedrifter. Ja, noen tjener kanskje litt for mye på dette, men ingen tvinger deg/dere til å bli med på dette om dere ikke ønsker. Og ikke minst, all gleden denne jula gir mange i denne mørketida, jeg er såååååå glad for jul og gleder meg hele året til denne store flotte bevgivenheten. GOD JUL 🌟🎄🎅🏻
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #13 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nå er det jul igjen, nå er det jul igjen. Tvangskosens tid er over oss på ny. Nå er det jul igjen, nå er det jul igjen. Vi kjøper gaver vi ikke trenger med penger vi ikke har til folk vi ikke liker. Ja, nå er det jul igjen, nå er det jul igjen. Halve verden eter seg ihjel og resten sulter. Nå er det jul igjen, nå er det jul igjen. Hykleriet lenge leve. Kjøpspresset lenge leve. Overforbruket lenge leve. Ribba lenge leve. Nå er det jul. Igjen? Anonymkode: d7fe5...09b Glad jeg ikke har din type julefeiring 😅 Anonymkode: 4f264...b4a 2
PM75 Skrevet 5. desember 2023 #14 Skrevet 5. desember 2023 Jeg synes juletiden er helt fantastisk! Bake sammen, gå turer i snøen, tenne lyslykter, ha familiemiddager og vennemiddager, kjøpe gave til de nærmeste og glede de, pynte hus og juletre så videre ❤️ Jeg nyter hele desember!
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 5. desember 2023 #15 Skrevet 5. desember 2023 Det blir koselig å bytte penger med familien igjen. 1
Pawn Hearts Skrevet 5. desember 2023 #16 Skrevet 5. desember 2023 Trist at du har det slik. Kanskje denne kan muntre deg opp:
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #17 Skrevet 6. desember 2023 Julen begynner først natt til 25. desember; det er derfor 24. desember er "juleaften" - altså kvelden før selve Julen. Før dette er det advent, en ventetid. Problemet er at man i vår tid der forbruk står i sentrum, begynner å selge julesjokolade i oktober, og hele desember er det store julekalendere stappet med sjokolade, julebord og julekos. Så når den faktiske Julen først kommer - en tid som i gamle dager bestod av glade barn som spent kunne åpne gavene og omsider åpne marsipangrisen - har enkelte av oss fått Julen langt opp i halsen, og for mange er det tid for slankekur etter å ha gått opp en del kilo. Man har mistet evnen til å vente og glede seg til noe; det er rett og slett blitt altfor mye "Jul", og den moderne julefeiringen har blitt så utvannet at den har mistet sin mening. Idag - 6. desember - er det festen for St. Nikolas av Myra, som man kan si er den opprinnelige Julenissen. Men hvem husker vel dette i en tid der Coca Cola-nissen har tatt over, og det er tid for priskrig mellom REMA og KIWI ...? - Brian Anonymkode: e133d...255 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #18 Skrevet 6. desember 2023 Yodas skrev (På 4.12.2023 den 19.30): Ingen tvinger deg til å kjøpe gaver til folk du ikke liker, eller til å overforbruke. Jo, noen kan bli tvunget. Dette vet vi ikke. Anonymkode: bb36b...32b
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #19 Skrevet 18. desember 2023 PM75 skrev (På 5.12.2023 den 12.15): Jeg synes juletiden er helt fantastisk! Bake sammen, gå turer i snøen, tenne lyslykter, ha familiemiddager og vennemiddager, kjøpe gave til de nærmeste og glede de, pynte hus og juletre så videre ❤️ Jeg nyter hele desember! Dere juleentusiaster som synes julen er så magisk og fantastisk: Hvem vasker huset, lager lister, rer senger, fikser julebelysningen, står i kø hos slakteren, limer pepperkakehuset, skrubber steikovnen og kjøleskapet, vasker vinduene, sender pakker i posten, henter pakker på posten, skriver julekortene, sender julekortene, logistikkplanlegger alle juleavslutningene, albuer seg fram i matbutikkene med laange handlelister, planlegger og lager julemiddagene, lager julefrokostene, planlegger og kjøper juleantrekkene, fikser julestrømpene, koker julegrøten, fikser mandelgaven, kjøper juletre, leter opp julenissemaska, pynter på gravene, kjøper julegavene til gammeltante Ruth og gammelsvoger Sverre og ørten personer til? Veldig koselig med turer i snøen og lyslykter og sånn altså, men hvem gjør alt det andre som må gjøres? Hvordan rekker dere å presse inn turer i snøen med lykter og sånn? Reiser dere kanskje hjem til foreldre til jul? Er det de gamle foreldrene som står for alt slitet? Anonymkode: 8e20e...cad 2
PM75 Skrevet 18. desember 2023 #20 Skrevet 18. desember 2023 Jeg gjør flesteparten av de tingene du nevner. Og mannen min gjør også noen av de. Og julefeiringen blir hjemme hos oss. De tingene tar ikke energi fra meg, fordi jeg finner glede i de. Jeg blir sliten, men det har jeg ikke vondt av. Vaske vinduer og skrubbe ned hus, det dropper jeg. Det blir ordinær rengjøring som resten av året. For storrengjøring tar virkelig knekken på entusiasmen! Så til tross for de ekstra tingene (minus storrengjøring), så synes jeg julen er fantastisk ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå