AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Del Skrevet 3. desember 2023 Kanskje er du blandt dem som ha valgt å flytte tidleg fra barndomshjemmet, og bygda du tråkket din barnesko,gr. skolegang, jobbmuligheter,og etablert deg på annet sted. ? Kanskje flyttet du fra eit sted der alle kjente alle, og alle var på fornavn med hverandre. Hvilke relasjoner har du idag til bygda du flyttet ifra ? Hvordan taklet du /dere omstillingen å flytte fra stedet du tråkket din barnsko på ? Hva var avgjørende for ditt valg å flytte hjemmefra. ? Lenkter du ofte tilbake, og savner det sosiale nettverket / miljøet du hadde før flytting.? Anonymkode: 15c1e...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #2 Del Skrevet 3. desember 2023 Definitivt! Jeg mimrer ofte tilbake til bygda mi som lå "langt ute i skauen". Har mange gode minner og savner definitivt bygdelivet. Familien min var ikke engang fra den bygda, men fortsatt så kjente vi så å si alle og vi alle hjalp hverandre, og det var bare en liten koselig by. Alt var bare så fredfullt i motsetning til den storbyen jeg bor i nå. Jeg tok den tiden defintivit for gitt, for jeg trodde alltid gresset var grønnere på den andre siden og ville alltid flytte til en større "kulere" by som ung. Den dagen foreldrene min fant seg nye jobber og vi flyttet til en større by, er den dagen livet mitt bare gikk nedover når jeg tenker meg om nå :). Jeg har nesten bare fine minner fra tiden før vi flyttet, i motsetning til tiden etter, selv om det var jeg som maste på å flytte. Så en liten life-lesson til dere som leser dette, ikke ta det du har for gitt, gresset er ikke nødvendigvis grønnere på den andre siden. (Kan legge til at jeg gjorde samme feil da jeg var student og flyttet til utlandet i en mega-by for å studere, og angret det sekundet jeg flyttet dit). Jeg har et par slektninger i den bygda, så de besøker vi noen få ganger. Ellers har jeg jo venner derfra som jeg enda har kontakt med og ikke minst dialekta mi som jeg prøver for det harde livet å ikke miste. Når alle rundt meg snakker en helt annen dialekt, har dialekta mi dessverre blitt utvannet, så jeg prøver å opprettholde den. Anonymkode: aa741...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Del Skrevet 3. desember 2023 Jeg vokste opp i en liten by. Hatet hvert sekund og talte dagene til jeg kunne flytte på hybel for å studere. Hvilke relasjoner har du idag til bygda du flyttet ifra ? En. Ei god venninne bor der og som jeg besøker hver sommer. Min familie har falt fra. Hvordan taklet du /dere omstillingen å flytte fra stedet du tråkket din barnsko på ? Uansett hvor jeg flyttet, så ville det vært et bedre sted, så det var fint lite omstilling å snakke om foruten om å bli kjent på et nytt sted osv. Hva var avgjørende for ditt valg å flytte hjemmefra. ? Miljøet. Passet du ikke inn, så kunne du like godt hoppe ned fra brua. Kunne heller ikke få utdanning og datingmulighetene fikk meg til å grøsse. Lenkter du ofte tilbake, og savner det sosiale nettverket / miljøet du hadde før flytting.? Aldri. Det kapitlet i livet mitt er skrubbet bort. Eksisterer ikke. Anonymkode: 34d45...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kanskje er du blandt dem som ha valgt å flytte tidleg fra barndomshjemmet, og bygda du tråkket din barnesko,gr. skolegang, jobbmuligheter,og etablert deg på annet sted. ? Kanskje flyttet du fra eit sted der alle kjente alle, og alle var på fornavn med hverandre. Jeg flyttet fra en liten by til en større by langt unna. Hvilke relasjoner har du idag til bygda du flyttet ifra ? Kun et par familiemedlemmer. Aldri følt tilhørighet der. Gamle venner har også flyttet vekk derifra. Hvordan taklet du /dere omstillingen å flytte fra stedet du tråkket din barnsko på ? Jeg ble psykisk frisk, et gladere menneske og mer avslappet. Så taklet det vel ganske bra. Hva var avgjørende for ditt valg å flytte hjemmefra. ? Det var aldri et alternativ å bli. Aldri likt byen, liker ikke de fleste som bor der, altfor lite sentrum m.m. Lenkter du ofte tilbake, og savner det sosiale nettverket / miljøet du hadde før flytting.? Aldri! Blir i dårlig humør hver gang jeg må reise dit. Anonymkode: 15c1e...60d Anonymkode: d839e...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kanskje er du blandt dem som ha valgt å flytte tidleg fra barndomshjemmet, og bygda du tråkket din barnesko,gr. skolegang, jobbmuligheter,og etablert deg på annet sted. ? Kanskje flyttet du fra eit sted der alle kjente alle, og alle var på fornavn med hverandre. Hvilke relasjoner har du idag til bygda du flyttet ifra ? Hvordan taklet du /dere omstillingen å flytte fra stedet du tråkket din barnsko på ? Hva var avgjørende for ditt valg å flytte hjemmefra. ? Lenkter du ofte tilbake, og savner det sosiale nettverket / miljøet du hadde før flytting.? Anonymkode: 15c1e...60d Flyttet fra bygd til by. Har ingen kontakt med de på hjemplassen min bortsett fra familien min. Flyttet fordi jeg ikke trivdes på en liten plass. Ville ha det storbyen kunne tilby. Har aldri angret en dag og vil ALDRI tilbake. Anonymkode: c0d1a...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå