AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Del Skrevet 3. desember 2023 Er blitt invitert på julemiddag til en litt mindre kjent nabo. Jeg liker veldig godt tanken slik at vi får en anledning til å treffes ordentlig og bli kjent. De virker utrolig koselige! Men hva tar man med til verten? Blomst, gave, dessert? Anonymkode: b53aa...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 3. desember 2023 #2 Del Skrevet 3. desember 2023 En flaske vin, eller kanskje en portvin nå i jula er jo trygge valg. Evt. noe du har plukket opp at du vet de liker. Om ikke, kan du holde deg til det enkle/klassiske. Matgaver har også alltid vært en slager i våre kretser. En god olivenolje, pistasjsmør er jo gøy å få inn mot jul (kan lage mye godt med det), en god ost, et glass med gode oliven... Som besøkende liker jeg ofte å gi noe jeg selv er glad i. Da har vi noe å prate om også. Kanskje verten er interessert i serveringstip til vinen eller innspill til hva man kan lage med matgaven. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkedyne Skrevet 3. desember 2023 #3 Del Skrevet 3. desember 2023 Blomst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #4 Del Skrevet 4. desember 2023 Blomster eller konfekt. Unngå alkohol når du ikke kjenner dem. Anonymkode: 61c49...533 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #5 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Blomster eller konfekt. Unngå alkohol når du ikke kjenner dem. Anonymkode: 61c49...533 For noe tull. Anonymkode: d7ee3...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er blitt invitert på julemiddag til en litt mindre kjent nabo. Jeg liker veldig godt tanken slik at vi får en anledning til å treffes ordentlig og bli kjent. De virker utrolig koselige! Men hva tar man med til verten? Blomst, gave, dessert? Anonymkode: b53aa...88c Unngå alkohol når du ikke kjenner personen iallefall. Hva med en spiselig gave? Anonymkode: ca4b5...bba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 4. desember 2023 #7 Del Skrevet 4. desember 2023 Ikke ta med blomster, for de kan være allergiske hvis du ikke kjenner dem og vet det. Selv har jeg flere ganger fått juleblomster i vertinnegave, som jeg dessverre må be gjesten om å ta med seg igjen når de går, og det er ikke morsomt verken for gjest eller meg. Men jeg kan ikke ha juleblomster i huset da jeg blir syk av de. Jeg blir veldig glad for å få fine lys og servietter, kanskje noe god olje og krydder, vin, og gjerne en dessert, men da avtaler jeg med gjesten i forkant sånn at vi ikke blir sittende med veldig mange desserter. Ofte har jeg planlagt hele måltidet, og da er det ikke alltid det passer at gjester kommer med egne desserter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå